welk merk DVD-Rewriter ?

Pagina: 1
Acties:

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
ik kan in het woud van dvd-rewriters eigenlijk geen recente reviews meer vinden omdat die apparaten zo goedkoop geworden zijn dat niemand zich er meer druk om lijkt te maken. Nou zou ik toch graag willen weten welk merk (en evt. zelfs model) een beetje betrouwbaar is. Ik heb nu een lite-on (is nu stukgegaan) maar deze werkte alleen goed met schijfjes met 1 bepaalde mediacode (JPNR03) en die zijn nu uit de handel ook :)
Is bijvoorbeeld NEC een goed merk of raadt iemand mij een ander merk aan ? Ik vind het eenmalig kunnen instellen van booktype en rpc-code belangrijk en dat hij niet TE kieskeurig is met dvd-schijfjes (+R/RW)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:04
NEC is een prima schrijver.. ben van Plextor ( in de tijd van scsi) over gegaan naar HP.. en dan aopen.. en nu gebruik ik al zeker 4 jaar NEC's... naar volletevredenheid

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 29-07-2007 18:17 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik heb onlangs een Pioneer DVR-112D aangeschaft, na lang op internet te hebben rondgestruind wat de huidige beste allround brander is. Mede dankzij cdfreaks.com ben ik tot deze keuze gekomen, waar de brander op dit moment op nummer 1 staat. Is bovendien voor een zeer aantrekkelijke prijs (zelfde kader als de NECs etc.) te krijgen. Maar kijk gerust even op hun site en forum (club.cdfreaks.com) rond, kan nooit kwaad om op je eigen kennis af te gaan :).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Samsung branders zijn laatste tijd redelijk populair :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
www.cdfreaks.com

Hier vind je testen, verdeelt per merk.
Op deze site vind je ook hoe je een dvd kunt testen, dit gaat niet met elke dvd brander, meer info staat op www.cdfreaks.com in de forum.
Met een liteon kun je goed testen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zonder er een opsomtopic van te willen maken, wil ik vermelden dat LG de laatste tijd erg goede branders maakt. Niet kieskeurig met media, betrouwbaar, snel en goedkoop.
Chip.de

LG GSA-H62N

[ Voor 32% gewijzigd door Henk007 op 01-08-2007 23:16 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zou nog steeds gaan voor Plextor, Maar kijk uit met sommige modellen.

Af en toe heeft Plextor de slechte eigenschap om een ander merk brander uit te brengen onder de Plextor naam.

Deze zijn: PX-740A, PX-750A, PX-800A, PX-810SA en de Blu-Ray die ze nu hebben.

De modellen van de laatste jaren die echte Plextors zijn zijn:

PX-708A, PX-712A, PX-712SA (dit zijn alleen nog geen dual layer branders)
PX-716A, PX-716SA, PX-755A, PX-755SA, PX-760A, PX-760SA (vanaf de 716 zijn ze allemaal dual layer)

A = IDE
SA = SATA

Helaas is die 760 serie en daarvoor nu niet meer in de maak en zijn ze helaas overgegaan op de 800 en 810 serie wat dus geen echte Plextors zijn.

Dus als je een je goeie zoekt kijk eens of je een Plextor kan vinden.

Die zijn allemaal betrouwbaar, vrij stil, minste lees/schijf fouten dan alle andere merken en mocht er gezeik mee zijn is de service van Plextor ronduit de beste van allemaal.

Het enige nadeel zou de prijs kunnen zijn, voor een Plextor betaal je vaak wel 2x zoveel.

[ Voor 14% gewijzigd door crack_en_hack op 30-07-2007 14:24 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een van de vele reviews vind je hier http://cdmediaworld.com/hardware/cdrom/dvd_reviews.shtml

ARME AOW’er

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Oh, zijn er nog slechte branders dan?

Nee, gekkigheid, maar Plextor zou ik simpelweg afraden omdat die dingen de meerprijs echt niet meer waard zijn. Vroeger waren ze erg vooruitstrevend en waren de branders echt beter, maar dat kan je nu toch niet meer stellen.

Bij een mooie test, volgens mij ook te vinden op cdfreaks, zie je dat Lite-on toch bijna alle media goed weet te schrijven en dat NEC branders ook goed meedoen.

Zo is dat bijvoorbeeld hier ook te lezen:
http://www.techspot.com/r...rner_roundup3/index.shtml

Een mooie vergelijkingstabel met ongeveer 10 verschillende branders en net zoveel media kan ik even niet meer vinden, maar is er absoluut wel. Verbatim is een voorbeeld van een merk die goede schijfjes weet te maken, maar er zijn er wel meer natuurlijk.

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
mijn dank is groot voor alle reacties !

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een (echte) Plextor brander zou ik ook niet aanraden.
Die worden niet meer geproduceerd en zijn dus moeilijk verkrijgbaar. Er zullen wellicht ook geen firmware updates meer komen waardoor nieuwe media niet ondersteund worden en als dat ding over een jaar stuk gaat krijg je waarschijnlijk een Lite-On clone als vervanging.
Dan kun je beter meteen een echte Lite-On kopen voor de helft van de prijs. En als die over twee jaar stuk gaat gooi je dat ding gewoon weg en koop je een Blu-ray drive voor 100 euro ;)

• bulle bas
  • Niet online
In de BBG wordt steevast de NEC aangeraden. Misschien helpt dit bij keuze (of juist niet :+ )

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
Hann1BaL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:44:
Oh, zijn er nog slechte branders dan?
Genoeg i.m.o.
Hann1BaL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:44:
Nee, gekkigheid, maar Plextor zou ik simpelweg afraden omdat die dingen de meerprijs echt niet meer waard zijn. Vroeger waren ze erg vooruitstrevend en waren de branders echt beter, maar dat kan je nu toch niet meer stellen.
Zou ik toch niet te hard roepen, Ikzelf werk achter de schermen bij TV en kom dus vaak ik montage/productie/audio editing/opname/mastering studios.
Ik heb daar nog nooit iets anders dan Plextor gezien, simpelweg omdat ze net ff iets beter zijn dan andere.
OK branden doet iedere brander, geen twijfel over mogelijk en iedere CD/DVD zal het ook prima doen.
Alleen zoals ik in mijn vorige post zei: Plextors worden gemaakt van hoogwaardigere onderdelen dan andere branders en ze hebben minder lees en schrijf fouten.
Dat is bij bovengenoemde functies een vereiste om te hebben.
Er zullen vast wel overeenkomende onderdelen gebruikt worden (o.a. loopwerk enzo) maar met alleen een loopwerk ben je er niet.

Dat ze prijzig zijn is idd helemaal waar, en dat echte Plextors nu moeilijk te vinden zijn ook, maar mocht je er één tegenkomen zou ik die niet laten liggen.

Of de meerprijs het je waard is is voor iedereen anders.
Twister336 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:03:
Een (echte) Plextor brander zou ik ook niet aanraden.
Die worden niet meer geproduceerd en zijn dus moeilijk verkrijgbaar. Er zullen wellicht ook geen firmware updates meer komen waardoor nieuwe media niet ondersteund worden en als dat ding over een jaar stuk gaat krijg je waarschijnlijk een Lite-On clone als vervanging.
Dan kun je beter meteen een echte Lite-On kopen voor de helft van de prijs. En als die over twee jaar stuk gaat gooi je dat ding gewoon weg en koop je een Blu-ray drive voor 100 euro ;)
Plextor geeft nogsteeds firmware versie's uit voor hun oudste DVD branders hoor, de PX-708A als voorbeeld.

Dat ding is meer dan 4 jaar oud en nogsteeds komen er updates.

[ Voor 47% gewijzigd door crack_en_hack op 30-07-2007 21:20 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Ik overdreef inderdaad een beetje. Ja er zijn slechte branders. Alleen zijn er genoeg voorbeelden van mensen die produkten gebruiken vanwege de naam, of vanwege het argument: We gebruiken dit merk al jaren en dat is goed.

Zoals gezegd, maakt plextor niet zoveel branders meer en zijn de huidige Lite on branders echt zeer goed. Vroeger was het nog een low budget merk, maar dat is al lang niet meer aan de orde, ook al zijn ze scherp geprijsd.

Over het algemeen geldt dat het de combinatie is van brander en media, of het branden goed gaat of niet. Zoals ik in mijn vorige post al stelde, is er op internet een mooie vergelijking te vinden van verschillende typen en merken media en verschillende branders.

De plextors kwamen er niet als beste uit en daar werd alleen gekeken naar de kwaliteit van het gebrande dvdtje. Wat goed werkt moet je niet veranderen en dat geldt op jouw werk waarschijnlijk zeer erg en dan is de meerprijs van een plextor natuurlijk eigenlijk volkomen 0.

Voor de thuisgebruiker is er sowieso geen enkele reden om nog een plextor aan te schaffen.
Pagina: 1