Toon posts:

Complex probleem met Chello Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste post op het Tweakers forum dus ik dacht laat ik maar meteen met een moeilijke beginnen: ;)

Wij delen bij ons thuis met z'n drieën een Chello Extreme verbinding. Een paar weken geleden merkten we dat Microsoft Update niet meer werkte (foutmelding 0x80072EE2), MSN Messenger Live (8.1) kan niet meer aanmelden (foutmelding 80048820 / 80048439), huisgenoten kunnen niet meer inloggen op hun Hotmail account, ik kan wel inloggen op mijn Yahoo Mail maar geen mails lezen/versturen, Inotes (web-based mail van mijn school) werkt slecht, sites zoals Dell.nl waar ik een laptop wou samenstellen reageren niet tot zeer langzaam, en zowieso sommige sites waar je dient in te loggen of waar je een zoekactie wil doen of iets versturen (zoals op Tweakers of FTA [usenet forum]) reageren niet of blijft de browser maar wachten en krijg je geen resultaat. (Het type browser maakt niet uit, we gebruiken Firefox, IE en Opera)

Aan de andere kant werkt aMSN (alternatief voor live messenger) dan weer wel :/ terwijl proberen in te loggen op de web-based Live Messenger weer niet werkt. Op zich is de verbinding bij 'gewone' sites goed en ook downloaden gaat supersnel (tot 2,3 MB/s).

De pc's draaien XP Professional legitieme versies (van mij en huisgenoot) en andere huisgenoot heeft Windows 98. De modem is van het type Motorola Surfboard SB5100e, en de router is een Linksys WRT54G versie 7.00.4 (laatste firmware)

Tot nu toe hebben we de volgende stappen ondernomen:

- geprobeerd aan de hand van de foutcodes via Microsoft Support site onze pc's na te kijken op verkeerde instellingen
- instellingen IE gereset
- modem gereset (24 uur stroom d'r af)
- router gereset / opnieuw geflashed
- andere router ertussen gehangen
- een pc rechtstreeks op modem aangesloten (met gekloonde MAC van router)
- ons suf gezocht op internet voor een oplossing :'(
- helpdesk UPC gebeld, volgens hun is de verbinding goed en wordt niets geblokkeerd door hun

Het merkwaardige is verder dat ik een laptop van m'n vader heb meegenomen om te testen bij ons thuis. Hij heeft ADSL via Tiscali, daar werkte alles naar behoren (Microsoft Update, MSN, etc) en zodra ik het ding op ons netwerk liet draaien werkte het niet meer.

Wij zijn op zich redelijk handig hier met computers en internet, maar we weten nu echt niet meer wat we moeten doen, zeker niet toen UPC verklaarde dat alles naar behoren werkt en weigerden op die basis een monteur te sturen. Komende week komt mijn nieuwe game-pc en een laptop binnen als het goed is :P maar als Windows Update niet werkt kan ik er niet eens fantsoenlijk veilig mee het internet op en zal ik een AutoPatch-achtig iets moeten downloaden terwijl er een legitieme XP versie op komt te staan (nee voorlopig nog geen Vista op m'n game pc ;) ).

Hopelijk heeft iemand een idee? Alvast heel erg bedankt!

(ps. ik merk net dat ik niet eens een nieuw topic kan posten hier, er gebeurt helemaal nix bij het versturen: browser blijft maar wachten. Ik moet het dus ff bij m'n pa thuis posten.. kun je nagaan hoe irritant en frustrerend)

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Heb je ook al geprobeerd om een van de pc's rechtstreeks op de internetverbinding aan te sluiten, dus zonder tussenkomst van een router?

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte DNS-server en de caching daarvan. Dat zou mogelijk kunnen verklaren waarom een andere router niet werkt, aangezien DNS-requests altijd voor enige tijd lokaal worden opgeslagen. Je kan deze wissen via de commandprompt door 'ipconfig /flushdns' in te tikken (misschien is 'ipconfig /registerdns' ook nog nodig). Eventueel kan je tijdelijk op een pc een andere DNS-server instellen (bijvoorbeeld die van http://www.opendns.com/ ) en het daarmee opnieuw proberen.

Een andere mogelijkheid is de route-tabel op de pc's (die kan je zien via de commandoprompt 'route print').

[ Voor 10% gewijzigd door FlorisD op 29-07-2007 16:31 ]

Verwijderd

http://www.mcse.ms/message1759298.html
MTU gevalletje?
was getting the 0x80072EE2 message on a machine this evening. I never had a problem with it.
I tried all of your suggestions to no avail. However, in a post from several months
ago, someone mentioned an MTU seating on a router. I had upgraded the firmware on my
home router several days ago and left the MTU set at the default of 1500. Come to
think of it, my Internet connection seemed a little sluggish since I upgraded the firmware.
I reset the MTU to 1492, and voila! Windows Update works again.
edit:
- een pc rechtstreeks op modem aangesloten (met gekloonde MAC van router)
Was al getest....
DNS had ik ook aangedacht maar gezien deze test...
Wel: kijk eens of Chello de DNS veranderd heeft of probeer eens een andere DNS van Chello.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
MTU had ik al eens veranderd in 1492 i.p.v. 1500 idd (vergeten te melden sorry) zowel op de pc als bij de router.. dit werkte dus ook niet.

@FlorisD: Ja heb ik geprobeerd.. precies dezelfde problemen dus wij denken dat het haast niet aan onze pc's kan liggen, waarschijnlijk toch iets bij Chello. Maar ik zal dat flushdns eens proberen.. nog niet aan gedacht :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ipconfig /dnsflush en /register geprobeerd, en ook de DNS weer teruggezet op de default van Chello (ik had ze tijd geleden al op die van OpenDNS gezet ;) ) dat werkt ook niet.

Zoals ik al zei.. een erg vreemd probleem :( Ik denk haast idd dat er iets softwarematig niet helemaal goed is, of bij ons of bij Chello (iets bij hun server ofzo). Het zou mij niets verbazen als we een nieuw modem en compleet nieuw account kregen (met ander IP etc) dat dan alles opeens weer werkt. Maar Chello zal niet gauw toegeven dat het probleem bij hun ligt. Ze kennen dit type probleem ook niet en willen ook geen monteur sturen omdat de verbinding 'goed' is...

Verwijderd

probeer hun gateway eens handmatig in te kloppen in de router....
Ik heb onder Linux ook wel eens zoiets gehad bij Chello, kreeg hem niet aan de praat behalve met handmatige gateway...
Eventueel jouw ip nr ook handmatig, als je die niet (meer) weet kijk dan een recent mailtje na die iemand van jou gehad heeft (jou pa?), staat in de header.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Andre:

Helaas.. ik heb handmatig IP en DNS ingesteld (adres gehaald uit de statuspagina vd router), nog steeds hetzelfde ;(

Verwijderd

Bij dit soort problemen, altijd je bekabeling testen ;)

En ff ping testen naar internet toe ed :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 13:18 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Heb je al naar de statusberichten van je modem gekeken (als je die kan lezen, bij sommige modems kan dat niet). Bij de meeste Motorola Surfboard-modems is die pagina te vinden op http://192.168.100.1/signal.html

Misschien dat je daar wat wijzer van wordt. Het blijft een erg vreemd probleem iig...

Verwijderd

Topicstarter
@Lupare:

Afgelopen weekend nog de bekabeling van de modem en router afgekoppeld/nakekeken en opnieuw aangesloten, een goed idee idd. Maar zelfs computer rechtstreeks aan de modem hangen werkt niet, dus ons thuisnetwerk kan ik denk ik wel uitsluiten.

Interesseant: Heb net ff gepinged naar update.microsoft.com, 100% package loss, terwijl tweakers.net of mail.yahoo.com wel lukt?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Al een hardware reset van je router geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
@FlorisD:

Downstream:
Frequency 466750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 4 dBmV

Upstream:
Channel ID 3
Frequency 45600000 Hz Ranged
Power Level 51 dBmV

De log pagina geeft wel diverse foutmeldingen:

2007-07-30 11:08:38 4-Error E206.0 Improper Configuration File CVC Format
2007-07-30 11:08:38 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID
1970-01-01 00:01:09 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:55 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
1970-01-01 00:00:22 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:00:06 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out

Alleen meen ik ergens gelezen te hebben dat dit niet veel uit hoeft te maken en normaal is voor kabelmodems?

@lammert: ja inderdaad, via de pagina van de modem alswel 24 uur de stroom van de moden gehaald

Verwijderd

Heb je toevallig bij jou in de buurt mensen wonen die ook chello hebben? Zo ja vraag dan ff of zij ook dezelfde problemen hebben, zo ja dan zou het kunnen dat upc ergens een route verkeerd heeft staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken.. maar we wonen in de binnenstad en kennen hier niemand met Chello, terwijl ik wel iemand ken die (denk ik) met een andere wijk te maken heeft en hij heeft bovendien Chello Classic ipv Extreme. Ik vraag het hem straks ff!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschil chello Classic vs Extreme maakt geen drol uit voor dit soort zaken. Als het aan de verbinding ligt zou iemand met chello Starter er evenveel last van hebben. Of dat echt zo is betwijfel ik trouwens ten zeerste:

1) het probleem doet zich zo te lezen voor zodra je in moet loggen of andere dingen moet doen -> javascript of cookie problemen
2) als het wel verbindings-gerelateerd zou zijn verwacht ik minimaal packetloss, toch post je geen enkele tracert waaruit zoiets blijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:53:
Verschil chello Classic vs Extreme maakt geen drol uit voor dit soort zaken. Als het aan de verbinding ligt zou iemand met chello Starter er evenveel last van hebben. Of dat echt zo is betwijfel ik trouwens ten zeerste:

1) het probleem doet zich zo te lezen voor zodra je in moet loggen of andere dingen moet doen -> javascript of cookie problemen
2) als het wel verbindings-gerelateerd zou zijn verwacht ik minimaal packetloss, toch post je geen enkele tracert waaruit zoiets blijkt.
1. Een ander systeem wat in een ander netwerk wel werkte werkt bij hem opeens niet meer dus dat is uitgesloten ;)
2. Hij heeft packetloss bij ping naar bijv. microsoft.com, je hebt wel gelijk met je traceroutes ;)

Dus voor TS, doe een paar traceroutes, naar sites die het wel doen, en sites die het niet doen, kijk dan waar de problemen liggen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:31:
[...]

1. Een ander systeem wat in een ander netwerk wel werkte werkt bij hem opeens niet meer dus dat is uitgesloten ;)
Mwoeah, daar stond niet duidelijk bij dat dat systeem zonder router aangesloten was. Het kan goed combo router + PCs geweest zijn (DNS cacheing issues - is een DNS flush op de clientPCs ipconfig /flushdns uitgevoerd? )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. traceroutes:

- naar webmessenger.msn.com blijft ie al steken na de 8e hop (time out), pingen kan niet
- naar us.f533.mail.yahoo.com gaat goed, pingen kan ook
- naar update.microsoft.com blijft ie steken na de 14e hop (time out) po2.tuk-6ns-mcs-2b.ntwk.msn.net [207.46.39.41] reports: Destination net unreachable. Pingen kan niet
- naar download.windowsupdate.com is ie klaar met 8 hops, pingen gaat goed
- naar een japanse site (tennis.or.jp) ;) blijft ie steken na de 14e hop, verder time outs, pingen lukt niet
- naar een nieuwzeelandse site (www.accessnz.co.nz) gaat prima, wel langzaam op het laatst

Sites van messenger en windows update haperen dus, kunnen beide niet getracerouted en gepinged worden lijkt het wel. Windows Update site laadt wel hier, maar tijdens het zoeken naar nieuwe patches en software krijg ik dus die error code.

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b: die laptop was inderdaad niet rechtstreeks op de modem aangesloten, wel via de router. Daar draaide XP op btw. Morgen krijg ik een nieuwe laptop met Vista en nieuwe pc waar ik XP op ga zetten, zal interessant zijn wat er gebeurt met twee 'schone' systemen met Vista en XP..

En een dns-flush is uitgevoerd idd, hielp ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 17:43 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:53

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:40:
@dion_b: die laptop was inderdaad niet rechtstreeks op de modem aangesloten, wel via de router. Daar draaide XP op btw. Morgen krijg ik een nieuwe laptop met Vista en nieuwe pc waar ik XP op ga zetten, zal interessant zijn wat er gebeurt met twee 'schone' systemen met Vista en XP..

En een dns-flush is uitgevoerd idd, hielp ook niet.
En heb je dus wel is een computer / laptop rechtstreeks aangesloten op je modem?
deze manier kan je de router uitsluiten van de problemen.
Verder kan je misschien een ander modem proberen.

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
@3DDude

Ja.. rechtstreeks aangesloten, dezelfde problemen. Een ander modem zou idd interessant zijn om te proberen, alleen hoe kom je aan zo'n ding? Chello wil zeker weten niet zomaar een andere modem geven (ze wouden al niet eens een monteur sturen) en als ik een andere zou hebben, zou dit dan zomaar werken op het netwerk van Chello? Zo'n ding moet toch geregistreerd staan bij de server van te voren ofzo (MAC adres etc)? Weet het eigenlijk niet..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:37:
Oke.. traceroutes:

- naar webmessenger.msn.com blijft ie al steken na de 8e hop (time out), pingen kan niet
- naar us.f533.mail.yahoo.com gaat goed, pingen kan ook
- naar update.microsoft.com blijft ie steken na de 14e hop (time out) po2.tuk-6ns-mcs-2b.ntwk.msn.net [207.46.39.41] reports: Destination net unreachable. Pingen kan niet
- naar download.windowsupdate.com is ie klaar met 8 hops, pingen gaat goed
- naar een japanse site (tennis.or.jp) ;) blijft ie steken na de 14e hop, verder time outs, pingen lukt niet
- naar een nieuwzeelandse site (www.accessnz.co.nz) gaat prima, wel langzaam op het laatst

Sites van messenger en windows update haperen dus, kunnen beide niet getracerouted en gepinged worden lijkt het wel. Windows Update site laadt wel hier, maar tijdens het zoeken naar nieuwe patches en software krijg ik dus die error code.
8e hop :?
14e hop :?

Geef eens de volledige traceroutes, het klinkt niet bepaald alsof dat bij jou thuis of in het UPC netwerk foutgaat. Sowieso moet je er rekening mee houden dat veel hosts niet gepingd willen worden, dat lijkt me hier het geval te zijn. Ik kan die genoemde sites ook niet pingen namelijk (weliswaar ook van achter een UPC breedbandverbinding, maar goed, ik heb geen problemen...)

Verder is het vrij normaal dat een nieuwzeelandse site op het laatst wat hoge latencies heeft (is iets anders dan langzaam!), de pakketjes moeten namelijk de hele wereld rond, dat gaat niet in <300ms :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb hier ook even zitten pingen, maar ik kom er ook niet. Zit achter een Planet ADSL aansluiting, even om aan te tonen dat dat niet aan Chello ligt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Alles van Microsoft/MSN/Hotmail/Live is lastig om een trace naar te doen omdat het bij binnekomst in het netwerk van MSDN (Microsoft) stopt omdat ze ICMP (ping) droppen daar al. De servers van Microsoft kan je nooit pringen dus en het zegt niets/nauwelijks.

En bedrijven zoals Microsoft/Yahoo/Google etc werken ook met loadbalancing waardoor iedereen op een bepaald moment naar een compleet andere server, ander datacenter, andere plaats via een ander netwerk kan lopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Niks te maken met uuh.. Hotmail werkt niet op 1 computer

Misschien dat sommige servers van MSN netwerk op een blacklist zijn gekomen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sorry ik was even druk met bouwen&installeren nieuwe pc (geheugen defect, moet teruggestuurd :( )

We hebben gisteren weer met UPC gebeld, ze mogen geen monteur sturen op basis van onze klachten. Wat we nu willen proberen is de modem d'raf te gooien en te bellen dat we geen verbinding meer hebben en dat ze dan wel een monteur mogen sturen (die medewerker aan de lijn gaf ons indirect deze tip).
bjck schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:35:
Alles van Microsoft/MSN/Hotmail/Live is lastig om een trace naar te doen omdat het bij binnekomst in het netwerk van MSDN (Microsoft) stopt omdat ze ICMP (ping) droppen daar al. De servers van Microsoft kan je nooit pringen dus en het zegt niets/nauwelijks.

En bedrijven zoals Microsoft/Yahoo/Google etc werken ook met loadbalancing waardoor iedereen op een bepaald moment naar een compleet andere server, ander datacenter, andere plaats via een ander netwerk kan lopen.
Zal ik de volledige traceroutes nog posten? Of heeft dit geen zin zoals hierboven wordt gezegd?

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:54:
Niks te maken met uuh.. Hotmail werkt niet op 1 computer

Misschien dat sommige servers van MSN netwerk op een blacklist zijn gekomen?
Hmm.. veel overeenkomsten inderdaad met dit topic. Het leek erop dat bij MS een DNS wijziging is geweest wat problemen gaf voor gebruikers, dit zou in de gisteren verholpen moeten zijn. Ook het veranderen van eigen DNS servers instellingen in Windows leek wel eens te helpen, toch heb ik dat al gedaan door de DNS van OpenDNS te gebruiken wat niet help.

Misschien werkt nu alles opeens weer.. je weet maar nooit, ik ga het zometeen even testen.

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe laptop met Vista werkt alles ineens weer, met de nieuwe pc met XP nog steeds niet |:( Het is net alsof Vista voorrang krijgt ofzo boven XP met server toegang, misschien wordt Vista naar andere server gerouted?

Hmm :?

Verwijderd

edit: nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
We overwegen om hier maar helemaal op Vista over te stappen, dan zijn wij van het probleem af want Chello werkt toch niet mee en duurt het anders nog weken.

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden ;)

Iedereen alsnog bedankt voor alle tips!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh...

1) GoT is geen helpdesk, topics die aan het beleid voldoen blijven open en zakken weg, maar blijven onderdeel van de knowledgebase hiero.

2) als je verschil ziet tussen OSsen kun je 100% zeker zijn dat het probleem in software zit. Het heeft dus geen drol met je ISP te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:12:
Eh...

1) GoT is geen helpdesk, topics die aan het beleid voldoen blijven open en zakken weg, maar blijven onderdeel van de knowledgebase hiero.

2) als je verschil ziet tussen OSsen kun je 100% zeker zijn dat het probleem in software zit. Het heeft dus geen drol met je ISP te maken.
Euh :/ Ik wou ermee aangegeven dat het wat mij betreft opgelost is, en dat ik in principe niet meer reageer op dit topic, dit om te voorkomen dat als ik geen replies meer geeft mensen niet gaan denken dat het me niet meer interesseert.. das alles. Dat van dat knowlegde base snap ik heus wel.

En ja, dan zal het wel aan het OS liggen en geen DROL te maken hebben met m'n ISP (iets subtieler had ook wel gemogen hoor). Toch vreemd dan dat zelfs met een net nieuw (ongemodificeerd) geïnstalleerd OS (XP dus) het nog steeds niet werkt.. leg me dat maar eens uit dan.

Alsnog bedankt voor alle hulp! 8)

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 07:35:
We overwegen om hier maar helemaal op Vista over te stappen, dan zijn wij van het probleem af want Chello werkt toch niet mee en duurt het anders nog weken.
Nee, natuurlijk werken die niet mee, omdat het probleem duidelijk aan je eigen apparatuur ligt...

Als het op 1 pc in huis wel werkt, en op een andere niet, dan kan je ISP er niets meer aan doen, en die zullen ook geen monteur sturen...

Mocht je nou zo 'slim' zijn om de stekker van je modem eruit te trekken, vervolgens UPC te bellen en een monteur krijgen omdat je modem offline is, zal die monteur bij binnenkomst eerst de stekker in het stopcontact doen, vervolgens constateren dat je internetverbinding prima werkt, en je vervolgens voorrijkosten laten betalen...

Je kunt toch niet van een ISP (ongeacht welke) verwachten dat omdat jij een probleem hebt, ze iemand sturen omdat voor je op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Mark_640 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

Nee, natuurlijk werken die niet mee, omdat het probleem duidelijk aan je eigen apparatuur ligt...

Als het op 1 pc in huis wel werkt, en op een andere niet, dan kan je ISP er niets meer aan doen, en die zullen ook geen monteur sturen...

Mocht je nou zo 'slim' zijn om de stekker van je modem eruit te trekken, vervolgens UPC te bellen en een monteur krijgen omdat je modem offline is, zal die monteur bij binnenkomst eerst de stekker in het stopcontact doen, vervolgens constateren dat je internetverbinding prima werkt, en je vervolgens voorrijkosten laten betalen...

Je kunt toch niet van een ISP (ongeacht welke) verwachten dat omdat jij een probleem hebt, ze iemand sturen omdat voor je op te lossen?
Toch heeft nog niemand een idee waarom Vista wel werkt, en de XP computers niet (met andere router, rechtstreeks op modem, schone installatie etc) met dezelfde instellingen (IP, DNS etc) als Vista. Het lijkt wel alsof Vista naar andere servers wordt gerouted ofzo, of voorrang krijgt. Toch wel beetje absurd dat we op Vista moeten overgaan omdat we weten dat de ISP toch niet wil helpen, en voor 50 euro (ofzo) in de maand mag je wel een beetje service verwachten? Aan de andere kant heb je op zich wel gelijk met dat van die monteur sturen maar de manier waarop we behandeld werden door onze ISP vonden we niet echt in orde.. totaal niet geïnteresseerd in onze problemen, zo van "zoek het zelf maar uit".
En nee, dat van dat stekker-eruit-en-we-bellen-chello-even is inderdaad als de monteur daadwerkelijk zou komen geen slim plan.

Het blijft wel een beetje een wellus-nietus verhaal zo, en ik wil eigenlijk ook geen discussie starten wie er gelijk heeft, de ISP of wij. Tegelijkertijd wil ik ook niet beweren dat ik er alles van af weet, en ook niet willen beweren dat niet aan onze apparatuur/software zou kunnen liggen. Ik denk eerder een combinatie van factoren...

Op deze discussie wil ik eigenlijk liever niet meer ingaan, wel op eventuele tips die nog komen of oplossingen ;)

Verwijderd

kloon het MAC adres vd werkende Vista eens in de XP pc.... bij netwerkaart advanced opties of zo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:52:
kloon het MAC adres vd werkende Vista eens in de XP pc.... bij netwerkaart advanced opties of zo
Zal het eens proberen, bedankt voor de tip :)

Ik moet alleen wachten totdat het defecte geheugen van m'n nieuwe pc vervangen is vrees ik..

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

Toch heeft nog niemand een idee waarom Vista wel werkt, en de XP computers niet (met andere router, rechtstreeks op modem, schone installatie etc) met dezelfde instellingen (IP, DNS etc) als Vista. Het lijkt wel alsof Vista naar andere servers wordt gerouted ofzo, of voorrang krijgt. Toch wel beetje absurd dat we op Vista moeten overgaan omdat we weten dat de ISP toch niet wil helpen, en voor 50 euro (ofzo) in de maand mag je wel een beetje service verwachten? Aan de andere kant heb je op zich wel gelijk met dat van die monteur sturen maar de manier waarop we behandeld werden door onze ISP vonden we niet echt in orde.. totaal niet geïnteresseerd in onze problemen, zo van "zoek het zelf maar uit".
En nee, dat van dat stekker-eruit-en-we-bellen-chello-even is inderdaad als de monteur daadwerkelijk zou komen geen slim plan.

Het blijft wel een beetje een wellus-nietus verhaal zo, en ik wil eigenlijk ook geen discussie starten wie er gelijk heeft, de ISP of wij. Tegelijkertijd wil ik ook niet beweren dat ik er alles van af weet, en ook niet willen beweren dat niet aan onze apparatuur/software zou kunnen liggen. Ik denk eerder een combinatie van factoren...

Op deze discussie wil ik eigenlijk liever niet meer ingaan, wel op eventuele tips die nog komen of oplossingen ;)
Wil hier toch even op reageren. Je betaalt die 59,95 voor de verbinding. Jouw verbinding is in orde, het probleem ligt aantoonbaar niet aan de verbinding, maar aan de apparatuur / instellingen van de apparatuur die op de verbinding is aangesloten. Met andere woorden: De verbinding is perfect in orde, dus de ISP levert jou waar je voor betaalt; zoals het hoort. Natuurlijk zijn ze niet geinteresseerd in jouw problemen. Het zijn immers jouw problemen! De service die jij verwacht is niet realistisch, dan kunnen ze net zo goed een computer helpdesk gaan openen.

Als 3 van de 4 gloeilampen het doen op een stopcontact, de 4e gloeilamp doet niets, maar als je de 4e gloeilamp bij de buren aansluit doet ie het wel, ga je dan Nuon bellen met de melden dat de stroom niet goed is?

Sorry, moest hier even op reageren als persoon die dagelijks dit soort vragen op zich af gegooid krijgt. Einde offtopic :)

Om toch nog gedeeltelijk ontopic te zijn.. ik kan geen verklaring vinden voor jouw probleem. Je zou even contact kunnen zoeken met Microsoft voor dit probleem, misschien kunnen die je verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
@Dantar

//offtopic
Als Vista 'voorrang' zou krijgen bij Chello zou dit wel degelijk aan Chello liggen, niet aan Microsoft. Maar persoonlijk denk ik niet dat dit het geval is, zou wel heel erg vreemd zijn. Misschien als ik anders benaderd was door Chello (wat sympatieker bijvoorbeeld) ik een wat andere toon had aangeslagen tegen de ISP in dit topic.. was beetje uiting van frustratie en dan is de meest onverschillige instantie (in dit geval Chello dus) de sjaak zo gaat dat toch ;) Als zij op een normale manier hadden uitgelegd wat jij hierboven vertelde had ik het waarschijnlijk anders opgevat.

// ontopic
We zijn maar op Vista overgegaan om van de problemen af te zijn, en laten XP verder maar links liggen.. wat moeten we anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:10:
[...]

Zal het eens proberen, bedankt voor de tip :)

Ik moet alleen wachten totdat het defecte geheugen van m'n nieuwe pc vervangen is vrees ik..
wel dit nog geprobeerd...?
Pagina: 1