Toon posts:

Back Up

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: wat moet ik kopen om een volledige back up te maken van mijn systeem, dus ook Windows. Dus van a tot z. Liefst van McAfee, of kan je dit al doen met 'Internet Security Suite' van McAfee. Ik hoop dat dit het juiste board is en dat er iemand mij kan helpen.
(Dus eigenlijk zoals aanwezig is bij Windows Business,.. dat je dus een back up kan maken van je volledige systeem en via een externe harde schijf kan).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 01:02 ]

Verwijderd

Norton Ghost, Acronis True Image of andere image programma's zijn het makkelijkst. Beetje zoeken doet wonderen. Zoveel mogelijkheden.

En niet te vergeten good old ntbackup...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ook al gevonden. Maar ik ken mezelf, ik zal altijd iets slecht kopen en ik vraag het dan liever aan mensen die er verstand van hebben.
Maar alvast bedankt. ;)

Effe nog wat info gevraagd: bij Norton Ghost en Norton Save en Restore. Wat is het beste dat ik koop, of zijn ze alle 2 goed voor een volledige backup van mijn systeem? En werkt dit perfect met McAffee, of maakt dat in dit geval niet veel uit. En dan nog effe een vraag: stel ik zet een back up op mijn systeem, wat gebeurt er dan bv. met Itunes? Is dit dan ook de back up of is dit niet mogelijk en ben ik daar al mijn bestanden kwijt, of maak ik een aparte back up van Itunes zoals ze op de site van Apple zeggen.

Dus samengevat: stel ik koop Ghost en ik zet een back up via externe HD, dan zal alles zijn zoals ik het dan had voor de evt crash, dus ook gedownloade bestanden en in bovenstaand geval ook Itunes? Dus het ganse systeem met alles van a tot z. Domme vraag, maar om effe zeker te zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Stel windows staat op je c: schijf, je bestanden, je muziek en alle programma's ook.
Als je dan met ghost een image maakt maak je een kopie zoals het op dat moment is.
Als je later deze image terug zet, krijg je dus je windows zoals het toen was.
Alle documenten, geinstalleerde programma's en muziek die je tussen de laatste image en het moment dat je de image terug zet op je computer hebt gezet ben je kwijt.

Wil je dat niet, dan zal je bijvoorbeeld je documenten en muziek op een andere partitie moeten opslaan.
Of je maakt elke keer dat je een nieuwe programma installeert een nieuwe image en maakt van je documenten en muziek een dagelijkse backup met een backup tool (zoals het gratis programma cobian).

[ Voor 15% gewijzigd door job op 29-07-2007 02:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier zijn ontzettend veel oplossingen voor te vinden. We vinden het op GoT erg belangrijk dat je zelf moeite doet, en dat zie ik hier niet terug. Ik sluit het topic. Lees Het algemeen beleid nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.