Toon posts:

Vastlopende SATA schrijf, met als gevolg: een raar Piepje*

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb probleem, ik heb 2 sata2 schrijven @ 320 gb, echter 1 schrijf doet een beedje raar...
als ik met die schrijf bezig ben hoor je hem na enkele minuten gewoon uitvallen zelfs, waarna hij in windows vastloopt en oppeens raar begint te piepen...

Ik zit nu al een paar dagen te lannen thuis ( voor het minimale campz0ne gevoel)..
Ik bedacht me om alle data over te zetten naar een lege Sata schrijf van een maat van me, om vervolgens mijn schrijf te formateren en op fouten te checken en daarna alle data weer trug te plakken...

heefd iemand sugesties ?!?!

bvd, mvg, Kick

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een 2e topic lijkt me wel wat overdreven.

Heb je zelf al iets gedaan zoals bijv. een programma van de, vooralsnog onbekende, maker van de HD geprobeerd?

ARME AOW’er

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Crusader

Arc Nature

Schijf uitvallen en piepen: defect.
Dit ga je echt niet oplossen met formatteren. Ik zou 'm terugbrengen en garantie claimen, mocht dat er nog op zitten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, klote .. ik vreesde ookal het ergste..zou een prijzig geintje zijn..
ja ik heb me schrijven 13 maanden geleden gekocht... ik hoop dat dat nog lukt...

beedje dom, dit probleem heb ik al een paar maanden, maar nu ben ik er pas mee bezig..
volgens mij heefti Campzone niet overleefd vorig jaar.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Crusader

Arc Nature

Seagate schijven hanteren al weer een tijdje 5 jaar garantie, andere grote merken 3 jaar. Hangt er ook een beetje van af waar je ze koopt trouwens. Zou toch even de aankoopbon er bij pakken ;)

Edit: grote kans dat het een Maxtor is, die dingen hebben patent op vroegtijdig overlijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 28-07-2007 16:37 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
nee, integendeel, Western Digital... het is een kleine pc shop, geen bedrijf zoals Dynambite ofzo... maar me hele pc komt daarvandaan incl. andere hardware om me pc te pimpen.. ik hoop dat het lukt om hem terug te brengen!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je hoeft hem helemaal niet terug te brengen naar die shop. Gewoon RMA aanvragen rechtstreeks bij Wester Digital, invullen, verpakken zoals aangegeven en verzenden. Binnen een maand heb je een goed werkende (refurbished?) harddisk terug. Kosten: verzendkosten vanaf € 6,20 (standaard pakket).

Begin hier: http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=end

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, thnx.. alleen.. als het nou in het NL was, had ik het nog wel gedaan.. vind het nog een beedje onduidelijk allemaal..

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 10:39
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:27:
oke dan, thnx.. alleen.. als het nou in het NL was, had ik het nog wel gedaan.. vind het nog een beedje onduidelijk allemaal..
Wat is er onduidelijk dan, wat ze al zeggen, RMA aanvragen, inpakken en wegwezen. Wordt er naar gekeken en je krijgt of een nieuwe, refurbished of iets anders terug. Een virj standaard procedure wat door de meeste fabrikanten wordt gehanteerd.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Bekijk ook eerst eens de voedingsstekker! Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad en het bleek aan de voedingsstekker van de voeding te liggen. Kijk dus even of de stekker goed vast zit en probeer desnoods een andere.

Verwijderd

Topicstarter
aan de voedings stekker kan het niet liggen, ik heb die schrijf bij een maat van me in zijn pc gestopt, en aangesloten om data naar zijn schrijf te kopieren.. het zou dan wel aan de voeding aansluiting van de schrijf zelf kunnen liggen...in de pc van die maat van me krijg ik precies het zelfde probleem.

wat ik al zij, als ik bijv. te veel in 1x kopieren naar die schrijf van me maat, hoor hem gewoon uitvallen. niet echt gezond :P maar mapje voor mapje lukt nog enigsins..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 14:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin hier: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Het is hier op GoT niet de bedoeling om de subforum-gerelateerde FAQ's te overslaan eer je een topic start. Let daar in het vervolg eens op ;) Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.