Welke provider sluit mijn snelle Internet WEL aan ?

Pagina: 1
Acties:

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om ADSL aan te vragen. Ik heb een appartement gekocht op 2718m vanaf mijn centrale. Ik heb al een hele boel providers bekeken en had afgelopen week besloten om het verduiveld aanbod van TweakDSL aan te vragen. Dit was een 12-24Mbit abonnement voor € 499 eenmalig. Afgelopen week heb ik daar de postcodecheck gedaan en werd mij aangegeven dat het mogelijk was via BBned. Ik heb net nogmaals de check gedaan en nu wordt het abonnement helaas niet meer weer gegeven.

Op dit moment heb ik Speedlinq ADSL op ongeveer 3000m vanaf de centrale. Hiervan houdt ik ongeveer de halve snelheid over. Op zich vindt ik dat niet zo`n probleem om dat ook te hebben bij mijn nieuwe provider.

Alleen via alle postcode checks worden abonnementen van rond de 20 Mbit niet weergegeven. Nu is de vraag of er mensen providers weten die zulke abonnementen toch aansluiten. BBned gaf mij via hun postcodecheck namelijk wel aan dat op hun netwerk voor mij ADSL2+ beschikbaar is. Alleen de standaard website postcodechecks laten zulke abo`s niet zien.

Ik hoor graag jullie reacties.

If you`re not first, you`re last .

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat een telefoontje met de servicedesk van de toekomstige provider je duidelijk zal geven :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 16:12
Als je bijna 3 kilometer van de centrale zit is het maar goed ook dat ISP's geen 20mbit+ abbo's aanbieden. Dit gaat namelijk alleen maar ellende geven. De snelheid zal totaal niet gehaald worden en kan alleen maar voor een instabiele lijn gaan zorgen.

Wees verstandig en neem gewoon een lagere snelheid. Volgens mij heb je liever een stabiele lijn die iets minder snel is dan dat je "20mbit" hebt en je verbinding elke keer uitvalt.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of kijk even naar kabelinternet. Geen idee welke provider je in de buurt hebt, maar kabel is iig niet van afstand tot centrale afhankelijk, dus kun je theoretisch ongeacht afstand je volle snelheid halen.

Oslik blyat! Oslik!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

Croga

The Unreasonable Man

G64 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:09:
Op dit moment heb ik Speedlinq ADSL op ongeveer 3000m vanaf de centrale. Hiervan houdt ik ongeveer de halve snelheid over. Op zich vindt ik dat niet zo`n probleem om dat ook te hebben bij mijn nieuwe provider.
Je geeft niet aan waar je de helft van over houd...

Het is bij ADSL namelijk niet zo dat je een percentage van je snelheid over houdt. Als je nu 4 van de 8 Mbit haalt zul je met een 20Mbit abonnement nogsteeds maar 4Mbit halen. Dat is simpelweg het maximum wat je lijn aan kan.....

Ofwel: Zoals al gezegd: Maar goed dat ze geen 20Mbit aansluiten aangezien je waarschijnlijk op 8Mbit ook al niet in de buurt van je maximum gaat komen.....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als je mij je postcode pm'ed, kijk ik wel ff dieper in de BBned systemen voor je. De uitkomst daarvan, is voor alle BBned aanbieders gelijk.

Overigens zijn er genoeg ISP's die gewoon 20Mbit aanbieden op lange afstanden. Denk maar aan tele2 en dat soort jongens. Die geven gewoon aan dat dat het maximaal haalbare is en of je daarna nou maar 4 haalt, is niet relevant.

I'm not as think as you stoned I am

• G64
Bedankt voor alle reacties. Op dit moment hou ik van de 8mbit ongeveer 4 over (ongeveer 375 kb/s). Alleen dat is op 3050m ongeveer en het nieuwe adres wordt rond de 2700m.

Ook heb ik kabelinternet overwogen. Wij hebben hier Caiway. Hun 12Mbit abo kost 39,95 en ze zeggen dat ze tegenwoordig een Fair Use Policy hebben. Echter weet ik dat ze hier niet zo makkelijk mee zijn als de gemiddelde andere provider. Mijn oom heeft regelmatig een MEGA naheffing gekregen omdat de kids weer een Emule hadden geinstalleerd.

Ik heb al een aantal ISP`s gesproken en ook postcodechecks gedaan alleen kon ik nooit een abo afsluiten. Ook Tele2 ADSL Plus (10mbit) was niet afsluitbaar via de postcode check.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou zeggen neem iets van een 3 a 4 Mbps abbonnement gewoon en wees daar blij mee : Een vriend van mij woont verder dan ik van de centrale af en die haalt 500 KB/s met een 20 Mbps lijn en ik 640 KB/s met een 6 Mbps lijn op 2000 meter en hij dus net als jij op 2500 / 3000 meter :o
Echt mega lullig om last van te hebben, maar ja als Chello het enige alternatief is dan is het allemaal zo gek nog niet :Y)

Ik heb trouwens een KPN lijn en hij een BBned lijn, maar dat mag niks uitmaken als het goed is.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
G64 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:58:
Bedankt voor alle reacties. Op dit moment hou ik van de 8mbit ongeveer 4 over (ongeveer 375 kb/s). Alleen dat is op 3050m ongeveer en het nieuwe adres wordt rond de 2700m.

Ook heb ik kabelinternet overwogen. Wij hebben hier Caiway. Hun 12Mbit abo kost 39,95 en ze zeggen dat ze tegenwoordig een Fair Use Policy hebben. Echter weet ik dat ze hier niet zo makkelijk mee zijn als de gemiddelde andere provider. Mijn oom heeft regelmatig een MEGA naheffing gekregen omdat de kids weer een Emule hadden geinstalleerd.

Ik heb al een aantal ISP`s gesproken en ook postcodechecks gedaan alleen kon ik nooit een abo afsluiten. Ook Tele2 ADSL Plus (10mbit) was niet afsluitbaar via de postcode check.
Op 2700 meter ga je met ADSL2+ waarschijnlijk zo rond de 8Mbit uit komen. Het theoretische maximum is 10,4 Mbit op die afstand. Mijn eigen ervaring is dat postcode checks alles behalve nauwkeurig zijn. Wil je de lengte van een aansluiting weten, dan zul je om een 4-tel meting moeten vragen bij KPN of bij je ISP.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Tiscali T6 voor 19.95 vind ik aardig qua prijs, hun kwaliteit is tegenwoordig meestal prima.
Dan houd je ruim 3 MB over, meestal genoeg. Voor iets meer moet je in verhouding erg veel betalen, immers je verliest ongeveer de helft.... zoals je schreef.....

Verwijderd

Jullie gaan volgens mij van het verkeerde uit.

Als je 20mbit afsluit, ga je daar niet 50% van overhouden hoor.
Als je nu 4mbit hebt, en je abbo is 8, dan is 4 het max haalbare. Of je abbo nu 20 of 6mbit is.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb zelf Caiway 12Mbit en dat bevalt mij prima. Geen geneuzel met het niet halen van de snelheid, je hebt gewoon 12Mbit.

Download je zoveel dan? Ik heb af en toe een maand waarin ik binnen enkele dagen 50Gb binnenhaal (MSDN) en heb er nog nooit een naheffing of probleem mee gehad.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:47
Hier nog een caiway figuur... Ook ik heb totaal geen problemen met naheffingen ondangs de 40 tot 70GByte aan downloads(zo af en toe dan :P )

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:57:
Jullie gaan volgens mij van het verkeerde uit.

Als je 20mbit afsluit, ga je daar niet 50% van overhouden hoor.
Als je nu 4mbit hebt, en je abbo is 8, dan is 4 het max haalbare. Of je abbo nu 20 of 6mbit is.
Het kan zijn dat zijn lijn nu op ADSL werkt, en 20mbit is ADSL2+. Dat hoeft overigens geen garantie te zijn dat je meer haalt, maar het zou kunnen.

Maar aangezien de meeste providers alleen maar doorgeven wat BBNed wel en niet mogelijk vind is het niet verstandig een provider te gaan zoeken die een hogere snelheid wil leveren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

hmmz eerst eens kijken waar zijn modem nu op intrained zou ik zeggen :)

• G64
Even een update. Ik heb reeds Tweakdsl 10-24Mbit (BBned) aangesloten gekregen. Snelheid was idd niet erg snel voor zo`n abo. Tweak heeft samen met BBned/KPN een 4punts meting gedaan. Geschatte afstand via postcodechecks was rond 2750 meter. De 4punts meting kwam echter met een lengte van 4 kilometer op de proppen. Hieruit blijkt idd dat de postcodechecks idd alles behalve nauwkeurig zijn. De snelheid met een Copperjet modem was ongeveer 425 a 450 kb/s. Met een Speedtouch ongeveer 75 a 100 kb meer.

Tweak boodt een downgrade aan samen met een restitutie van 100 euro. Ik heb alleen gezegd dat ik kostenloos mijn Copperjet modem wil ruilen voor een Speedtouch. Speedtocu haalt de hoogste snelheid aangezien er Broadcom chipsets in zitten die ook in de DSLAM`s zitten van BBned. Dit biedt voor de snelheid dus de beste combinatie.

Zoals onder in de grafiek ligt op mijn afstand het verschil tussen ADSL1/2/2+ nagenoeg gelijk.

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/boxopen/blog/internode-adsl2-distance.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door G64 op 29-09-2007 02:08 ]

Verwijderd

Bart schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:14:
Als je bijna 3 kilometer van de centrale zit is het maar goed ook dat ISP's geen 20mbit+ abbo's aanbieden. Dit gaat namelijk alleen maar ellende geven. De snelheid zal totaal niet gehaald worden en kan alleen maar voor een instabiele lijn gaan zorgen.

Wees verstandig en neem gewoon een lagere snelheid. Volgens mij heb je liever een stabiele lijn die iets minder snel is dan dat je "20mbit" hebt en je verbinding elke keer uitvalt.
dit was dus een prima advies.... had je, G64, veel werk gescheeld..
Ook bij 2700 m was ADSL2 maar marginaal "beter" geweest...
Jouw eigen plaatje laat dat ook zien...

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:10:
[...]

dit was dus een prima advies.... had je, G64, veel werk gescheeld..
Ook bij 2700 m was ADSL2 maar marginaal "beter" geweest...
Jouw eigen plaatje laat dat ook zien...
Bij een meting die ik op het werk heb gedaan, bleek dat ik ipv 900 meter, maar liefst 1900 meter van de centrale af zat. Die postcodechecks meten in een rechte lijn wat de afstand is. De meting die ik heb gedaan (met een postcode en huisnummer) meette hoelang de bekabeling was. Als je dat weet, kan je wel uitgaan van de grafiek hierboven gepost...

...en waarom?

Verwijderd

bij die afstand heb je nog steeds ca 18 MB ipv 24.... dit is toch wel een stuk verder weg....... en dan blijft het gewoon veel minder.....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
The_Alchemist schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:33:
[...]

Bij een meting die ik op het werk heb gedaan, bleek dat ik ipv 900 meter, maar liefst 1900 meter van de centrale af zat. Die postcodechecks meten in een rechte lijn wat de afstand is. De meting die ik heb gedaan (met een postcode en huisnummer) meette hoelang de bekabeling was. Als je dat weet, kan je wel uitgaan van de grafiek hierboven gepost...
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:34:
bij die afstand heb je nog steeds ca 18 MB ipv 24.... dit is toch wel een stuk verder weg....... en dan blijft het gewoon veel minder.....
Postcode checks gaan uit van een indicatie van de afstand cq lijnlengte. Alle postcodes staan in een database met een afstand daarbij. Aan de hand daarvan wordt een redelijke indicatie gegeven en inschatting gemaakt wat je kunt halen op een adres.

Die grafiek geeft aan wat maximaal haalbaar is bij een bepaalde lijnlengte. De grafiek neemt niet mee wat de kwaliteit van de kabel is, hoeveel verstoring (ruis) erop de kabel aanwezig is etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1