Toon posts:

Promise IDE icm DVDRW = Chrash.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCI Promise UDMA100 2 kanaals IDE Controller in m'n systeem draaien samen met Winxp SP2. Omdat m'n moederbord komt met 5x S-ata, en maar 1 IDE poort, had ik gekozen voor een PCI Controller om zo mijn DVD Brander & DVD speler aan te sturen.

De Controller werkt overigens gewoon goed in Windows XP en herkent beide IDE units, hoewel het probleem zich optreedt bij het invoeren van een Lege DVDR het hele systeem gewoon keihard reboot, zonder enige BSOD melding.

Het gaat om een LG 16x Duallayer brander (gewoon OEM ding) verbonden met een 80pins flatcable, op master, en de DVD-Rom unit als slave.

Als ik het systeem vervolgens door laat starten met de lege dvd, dan loopt deze halverwege keihard vast. De brander heeft altijd goed gewerkt, en het lijkt mij ook dat de controlller zijn werk gewoon doet, maar ergens in conflict mee komt.

De reden waarom de brander niet op m'n moederbord hangt, is ivm Kabellengte. De brander hangt een stuk hoger dan de IDE schijf waarop Windows geinstalleerd is, en het dus niet haalt in feite. Met ook een gewone dvd loopt het systeem dus keihard vast.

Mijn eigen ingeving is de huidige IDE kabel controleren, maar mischien zou er ook iets anders mee aan de hand kunnen zijn, iemand?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e47d72802d1f7ab96f01a00ef4680911/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 06:20 . Reden: Foto toegevoegd. ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens de OM FAQ / Beleid kan het in de meeste gevallen niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 06:39:
Volgens de OM FAQ / Beleid kan het in de meeste gevallen niet.
Goeie. Dus dat verklaart wellicht waarom die wel de label danwel browsen op een DVD-rom toelaat, maar zodra je de content wilt openen gewoon keihard vastloopt?

Is een update voor dat controllertje niet wat? Anders ben ik toch genoodzaakt de IDE schijf te combineren met de brander, of de IDE schijf standalone op de controller te bouwen danwel beide units onboard te plaatsen.

Promise bied een bios-update aan, die ik maar eens ga uitvoeren (moet ik wel weer m'n floppydrive uit de kast trekken :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 06:43 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Gewoon de onboard gebruiken is het simpelst. Hoef je ze ook niet te laten herkennen in het BIOS als je toch onder Windows draait.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 06:44:
Gewoon de onboard gebruiken is het simpelst. Hoef je ze ook niet te laten herkennen in het BIOS als je toch onder Windows draait.
Mwah dat had ik zowiezo al niet, maar het probleem is is dat op het moment de IDE schijf ook bootable is, en ik niet weet wat windows doet als ik de schijf ineens op die controller hang :P

Ik overweeg ook om gewoonweg weer Windows te herinstalleren, ik draai nu langer dan een half jaar en het is een stuk trager geworden, en dan meteen op de S-ata schijf :)

Het gaat me voornamelijk om de tussenruimte mocht ik de IDE schijf combineren met de brander. Ik wil mijn schijf graag in de buurt van een fan houden :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ach, je kunt het proberen en als het niet lukt een verse installatie. Ik heb ruim 3 jaar met een XP-installatie gedaan. Regelmatig opruimen en het werkte prima.

ARME AOW’er

Verwijderd

Zijn de slots naast het slot waar het kaarjte inzit vrij? En eventueel de slots daarnaast nog eens dan ook nog? (Ik denk richting eventueel IRQ probleem)

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Zoek een controller-kaart met een Silicon Image CMD0680 (SiL680) chip erop.
Dit wordt aangeraden op CD Freaks en deze werkt heel goed met optical drives.

Maar zou een langere IDE kabel niet kunnen werken?
Die hebben ze vast wel bij de lokale computerboer.

"Soylent Green is people!"

Pagina: 1