Waterkoeling en lanparties...

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
De laatste tijd begin ik er meer en meer over te denken om mijn lanpc(niet die in mij sig maar 7300 gt, 1 gig ram, celeron 3.33 ghz etc...) te modden. Hierbij heb ik ook zitten nadenken over waterkoeling. Het is allemaal mooi, maar wat als je dan naar een lan moet?? Ik zie bijna nooit iemand met waterkoeling op een lanparty. Zijn er mensen met ervaring met waterkoeling en lanparties? Vooral het vervoeren lijkt mij vrij lastig.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Kan gewoon, het is waterdicht...
Alleen soms wel wat zwaarder...

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

Ja hoor vaak genoeg gedaan. Plat vervoeren moet je dan niet doen nee maar voor de rest gaat het prima. Als je het bijvoorbeeld niet vertrouwt kan je een extra slangklem op je aansluitingen doen. Neem sowieso wel een theedoek en demi-water mee. Je weet maar nooit.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Ik heb wel vaker mn PC vervoerd met waterkoeling, zelfs plat liggend maakt niet zoveel uit krijg je hooguit een luchtbel in je slang (of je zorgt ervoor dat je reservoir tot de nok toe vol zit heb je daar ook geen last van.

Maarja LAN word tegenwoordig veel minder gedaan omdat er genoeg over internet te doen is.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Zit nu op campzone met CPU, VGA en NB watergekoeld. Dit na een rit van ongeveer 120 km, dus als je het goed monteerd is het zeker te doen. Let inderdaad wel op dat je de kast beter niet neer kunt leggen, want ik heb bijvoorbeeld een resevoir dat een vulgat heeft wat niet 100% waterdicht is.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Sorry maar waarom zou je wc op die onderdelen willen?
Imo ben je dan objecten aan het aanpassen die helemaal niet nodig zijn en wil je het meer voor de show doen :?

Je kan beter het geld wat je hebt in een betere bak steken.
Sowieso is een 7300 en een celleron makkelijk passief te koelen met een redelijke airflow.
Mijn advies: Doe het niet.

Als je het toch perse wilt met die onderdelen...
Ja het gaat, zorg dan voor een kleine rad en res.
Een 120 rad zal al voldoende zijn (zeker voor die onderdelen), een swiftec microres bijv is ook goed te doen en een 1046 pompje.
Dan blijft de prijs laag en het gewicht ook.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vervoeren kan wel prima, maar je moet de waterkoeling er wel een beetje op aanpassen.
Neem bv erg flexibele slangen, schroefkoppelingen, waterdicht reservoir.
zorg dat alles in je kast goed vast zit en dan kan er eigenlijk niets misgaan.

edtt: een 7300gt waterkoelen vind ik wat ver gaan :P, die kan ook makkelijk passief.

die Celleron kan natuurlijk wel maar zou ik alleen doen als je hem ook op 6ghz wilt laten lannen.

[ Voor 28% gewijzigd door Powrskin op 28-07-2007 13:40 ]

Nukezone FTW

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
je kunt ook snelkoppeling nemen als je waterkoeling extern hebt.

die zijn drup vrij en makkelijk los te halen en weer vast te maken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:25

M2M

medicijnman

het grote probleem is als je je waterkoeling vervoerd, dat het water naar het laagste punt stroomt (normaale kast rechtop geen probleem, liggend wel) en dat je dus lucht in je pomp kunt krijgen. Dan kost het even weer wat tijd en moeite om alle buizen weer luchtvrij te krijgen.

je waterkoeling is net zo fragiel als elk ander stukje hardware in je pc. Mocht je het niet helemaal vertrouwen (wat je dus ook altijd moet doen), dan neem je zoals eerder gezegt, een theedoek mee, demiwater mee, en evt, een standaard processor koeler (de boxed versie), en wat je nog meer watergekoeld hebt, en een tubetje pasta + schroevendraaier. Dan ben je misschien een paar uurtjes kwijt als je wc het begeeft, maar kun je toch door.

-_-

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Het geheel dat ik erin heb is gewoon waterdicht. Kan je ook op de kop meenemen als het moet. De lucht die je overal in krijgt is er in 5 minuten draaien weer uit. Mijn computer weegt alleen wel 28kilo. Dus voor LAN begrippen redelijk zwaar maar niemand zal hem onder z'n jas meepikken :P

Youtube Download ubersnel.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben met mijn oude watergekoelde PC heel vaak naar lans geweest zonder problemen. Ik zet de PC altijd rechtop achter de bestuurders stoel in de auto. Stoel naar voren, de kast er neer zetten. Dan de stoel naar achter tegen de kast aan. De kast zit dan 100% goed in de auto.

Verder op lans zelf nooit provblemen gehad. Deed wel altijd water en andere spullen mee nemen maar dat heb ik nooit nodig gehad.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 17:49
Een bak met waterkoeling meenemen naar een lan hoeft zeker geen problemen op te leveren. Zoals hierboben ook al werd aangegeven is het wel verstandig om je computer rechtopstaand te vervoeren. Ikzelf zette mijn pc rechtopstaand op de grond voor de passagiersbank neer waar ik hem met twee kussentjes dan gewoon tussen klemde. "Plat" vervoeren zou ik niet doen omdat zoals in mijn geval een vulgat soms niet bestand is tegen die waterdruk maar dat is ook volledig afhankelijk van het resservoir dat je gebruikt. Na het aansluiten en inschakelen zal het misschien even duren voordat de luchtbelletjes eruit zijn gedraaid maar dat is geen probleem. Dus WC op een lan kan prima zolang je maar wel met je kast omgaat alsof er waterkoeling in zit, dan is het geen enkel probleem. Als je waterkoeling een maand draait zonder lekken, dan lekt hij op een lan ook niet zomaar. Ik zelf neem wel altijd een doek, fles demiwater en de eerste keer ook koelpasta en een extra cpufan en vgafan mee, maar toen had ik mijn waterkoeling er net een paar dagen inzitten, en het bleek gelukkig ook niet nodig. Ga dus niet een dag van tevoren je WC er in knutselen want dat geeft geen prettig gevoel, laat hem lekker een maandje draaien dat geeft een stuk meer rust en vertrouwen in lekvrij functioneren. ;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben ook met mijn kast van Groningen naar Rijswijk gereden. In die tijd heeft ie aardig wat klappen gehad (dingetje afgebroken enz.) maar de waterkoeling deed het perfect :) Niks geen problemen mee.

Verwijderd

Zeg er dan ook ff bij dat het in een houten kast was met allerlei uitsteeksels ;)
Pagina: 1