pc start niet op: raid 0 failure

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 08:24
hallo

ik heb vandaag mijn pc ontvangen :) . ik heb mijn pc aangesloten en opgestart.
ik kwam in vista terecht dit ging prima. gelijk s.t.a.l.k.e.r geinstaleert toen ik een 10a 15 minuten aan het spelen was sprong het beeld naar een blauw scherm waar een foutmelding op stond. en dat ik de pc opnieuw moest opstarten. dit heb ik gedaan maar toen kwam het probleem :'( . als ik de pc opstart komt er een foutmelding dat hij geen Raid 0 kan draaien omdat 1 schijf offline is?

foto: Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/4507/dsc03607mc5.jpg

en dankomt er dit scherm

foto: Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9215/dsc03606rd9.jpg

waarop ik de vista dvd er in heb gestopt en op enter gedrukt maar geen resultaat, hij reageert gewoon niet.

geprobeerd

reset knop
uit zetten aan zetten
vista dvd er in stoppen en op enter drukken

de specs:

GigaByte GA-P35-DS4,Retail
Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart,
2x Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Chieftec CFT-650-14C,650Watt
Cooler Master Centurion 14416 Antec TriCool 120mm, 120 x 120 x 25,4 mm, Rood
Antec TriCool 80mm, 80 x 80 x 25,4 mm, Blauw
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands
Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail
Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail
Asus EAH2900XT/G/HTVDI/512,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
Asus WL-138G v2
samsung 226bw

dit alles is gemonteert door Azerty

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
T'ziet er naar uit, dat één schijf dood of beschadigd is, waardoor je meteen alles kwijt bent. Kijk eens of de hdd nog goed is aangesloten. Druk ook even op CTRL-I en laat de RAID Array repareren. ( je verliest geen data als dat lukt )

[Edit]
Resize je images aub, je verpest de layout van GoT.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomfish op 27-07-2007 21:19 . Reden: Zie bovenstaand ]

Verwijderd

offtopic: hij heeft hem vandaag ontvangen dus veel data kan er niet op staan denk ik

je kan even met een bootable hdd toolje over je hdd heen gaan, vind hij hem helemaal niet dan kijken op hij goed aangelosten is of anders RMA brengen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of de voeding nog wel goed is naar die disk. Als dat namelijk niet zo is dan kan het zijn dat hij niet goed opspint met als gevolg dat je geen RAIDarray kan maken. Daarnaast zou ik de schijf eens testen. Gooi de RAIDarray eens weg en kijk of je die opnieuw kan aanmaken en of hij dan weer op critical komt te staan. Dan zou het namelijk goed een dooie schijf kunnen zijn.

Verwijderd

garantie FTW?

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Uhu.. check je bios even, en kijk of er bij SATA een van de twee hd's op Disable staat ;)

Verwijderd

Of misschien meest voor de hand liggend:

Check eens of de SATA of SATA-power kabel niet gewoon los is geraakt (ofwel bij de schijf ofwel bij het moederbord).

Kan goed zijn dat ie door transport ongeveer ernaast hing maar nog net genoeg en dat ie toen alsnog is losgeraakt.

Rebuilden van de array ed zou niet nodig moeten zijn daar 1 schijf gewoon niet meer beschikbaar is en er dus ook helemaal niets meer met de schijven of de array gedaan wordt.

(SATA kabel los lijkt me niet aangezien de schijf herkend wordt, maar je weet nooit)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 03:32 ]

• DoubleMX
  • Laatst online: 27-01 08:24
ik heb alle kabel gecontroleerd alles is goed aangesloten.
ik denk dat ik hem maar terug stuur zodat ze een nieuwe schijf in kunnen zetten en windows opnieuw instaleren.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit topic hoort hier niet thuis :o. Je kunt beter even een kijkje in OM FAQ / Beleid nemen. De FAQ's daar zullen handig zijn bij het troubleshooten van die RAID0 Array :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.