Hallo maar weer,
Na een (te) lange tijd is dan eindelijk de start gemaakt voor een nieuw project: Falcon.
Dit keer wordt het geen Caseconstructie maar een Casemod. Een constructie maken is leuk maar ik zou het geen 2e keer willen doen, er gaat namelijk erg veel tijd verloren in een frame wat weinig met casemodding te maken heeft, nu kan ik meer tijd aan het 'modden' besteden. Ook vond ik het grappig om eens met hout te werken maar aluminium is naar mijn mening toch mooier.
-Thema-
De naam van de case is Falcon geworden. Een casemod moet natuurlijk een naam hebben en naar mijn mening niet te ingewikkeld. Dit vond ik wel gaaf klinken en dat is het dan ook geworden
-De kast-
Ik heb gekozen voor een (jawel) Coolermaster Stacker, nu zul je al denken.. 'niet weer hé' maar deze zal uiteindelijk amper te herkennen zijn. Er zijn verschillende redenen waarom ik deze kast heb gekozen,
- Modbaarheid
- Grootte
- Kwaliteit
- Prijs
Ik heb deze kast 2e hands gekocht omdat ik het niet nodig vind om de zaag in een nieuwe kast te zetten terwijl een 2e hands net zo goed is... (zolang deze natuurlijk niet beschadigd is). Mijn budget voor deze mod ligt ook niet erg hoog, desalniettemin moet dat er niet aan te zien zijn en bespaar ik ook zeker niet op belangrijke onderdelen/punten.
-Wat gaat er aan gebeuren-
Eigenlijk teveel om op te noemen.. het linker zijpaneel moet een blikvanger worden en de case zelf moet er clean/exotisch en futuristisch uitzien. De binnenkant moet strak worden en er za waterkoeling ingebouwd worden, ik heb ook plannen om het moederbord te stealthen maar dat moet nog wat meer uitgedacht worden Als klap op de vuurpijl moeten de zijkant + bovenkant gemotoriseerd naar boven kunnen bewegen, echter zal de tijd het leren of dit (voor mij) ook mogelijk is om te maken maar ik ga het proberen. Ik zal tijdens de bouw nog zat ingevingen krijgen of van jullie dus er kan natuurlijk nog een hoop veranderen/bijkomen.
-Foto's-
Meer ga ik jullie allemaal niet verklappen en na een aantal update's kun je je wel een totaal plaatje voor gaan stellen, verder mogen jullie natuurlijk veel fantaseren. Ik heb dus ook geen 3d tekeningen gemaakt. Enkel een 2d tekening van de linker zijkant en daarmee zullen jullie het moeten doen
Dan gaan we maar beginnen met de foto's !

Voordat je aan een casemod begint moet je natuurlijk even je werkplek opruimen, die ziet er nu weer gelikt uit.

En dit is dan de tekening waarmee ik jullie een indruk probeer te geven van het linker aanzicht.

De welbekende Stacker STC-T01

En dat waren dan ook meteen de laatste foto's van een Stacker die voor eeuwig zal veranderen.

Jaja, daar is 'ie dan, mijn eerste update over mijn nieuwe CIP. De foto's maak ik in deze CIP met een Nikon D80 wat een beter resultaat geeft vergeleken met de foto's van mijn vorige project. Laten we maar meteen met de foto's beginnen want daar staat ook uitleg bij, enjoy

Hier is de kast al een heel eind gestript. De front plaatjes zijn eruit gehaald en het ronde kapje bovenop is ook gedemonteerd.

Een paar spulletjes gekocht bij de bouwmarkt. Aluminium profielen, schuurpapier, uizervijltjes en ijzerzaagjes voor de decoupeer.

De bovenkant moet er ook af dus begin ik maar met het uitboren van de (vele) popnagels. (wat een actiefoto hé)

Het moederbord bracket is eruit gehaald.

Een bergje popnagels begint zich te vormen.

Weer wat delen van de kast eraf gehaald, zoals de bovenkant en de 2 aluminium strips aan de voorkant.

Van Bouwplastics.nl heb ik 2 monsters gehad van hetplexi wat ik waarschijnlijk ga gebruiken.

Van de voedingbak heb ik alleen het bovenste plaatje nodig dus die gaat onder de Dremel.

Ook uit dit plaatje moeten de 2 ventilator rondjes gezaagd worden.

Done.

Hier moet het rechter bovenstukje afgeslepen worden omdat het schuifmechanisme anders blijft hangen.

Even het het aluminium terugbuigen met lijmklemmen.

En dat was het einde van update nummer 1. To be continued.
[ Voor 4% gewijzigd door X-GAMER-X op 22-10-2008 20:06 ]