Hoi, Ik ben ben al een tijdje naar een nieuwe pc aan het kijken om spelletjes op te spelen en andere dingen. Ik heb nu al 2 jaar een brakke medion pc met een x700 kaartje die niet eens, lost planet en de nieuwste splinter cell en rainbow six kan draaien en ik wil met dit nieuwe systeem ook gaan overclocken.
Dit bedrag is alleen voor het systeem, monitor, muis, toetsenbord, OS is allemaal al geregeld.
Case : Cooler master stacker 810 €140,-
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij groot is en ik juist voortaan wil upgraden en dus geen
verder problemen heb dat de pc te klein is. ook heb ik voor gekozen omdat hij een goede airflow schijnt te hebben
Mobo : GA-P35T-DQ6 €190,13
ik zit hier nog een beetje te twijfelen tussen de GA-P35T-DQ6 en Asus P5K3 Deluxe
maar de GA-P35T-DQ6 schijnt beter te zijn in het overclocken en heeft verder alles wat
ik nodig heb.
CPU : q6600 €239
Naar de prijsverlagingen is dit een van de beste cpu's voor een zacht prijsje, en hij schijnt ook redelijk overclockbaar te zijn. ik zat hier ook te twijfelen voor een qx6700 maar ik denk niet dat
dat meer bang voor buck is.
CPU Koeler: ultra 120 extreme €54,75
Ik wil gaan overclocken en dit schijnt een goede koeler te zijn.
RAM : 2x 1GB PC8500 DDR2 CL5 (OCZ, OCZ2N1066SR2GK) €149.- X2 (€298)
Ik zat hier ook te twijfen tussen het bovenstaande en OCZ Reaper HPC Edition Kit
het bovenstaande is SLI ready en de OCZ Reaper HPC Edition Kit heeft een heatspreader
en is iets duurder.
GFX : gigabyte GeForce 8800GTX €436,90.-
Sinds het nieuwsbericht over de nieuwe serie van nvida die in november uitkomt heb ik maar
voor de goedkoopste gtx kaart gekozen zodat ik deze weer later kan doorverkopen.
HDD : Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 94,- X3 (€282,-)
Een raptor is mij veelste duur en ik heb veel meer aan opslag dan aan snelheid.
ik wil er hier 3 van en er dan een raid 0 van maken en ben ervan bewust dat als er1 kapot
is ik alle data kwijt ben.
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic €68,10
Een externe geluidskaart lijkt me wel een must vooral voor 5.1 geluid.
De X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro heeft onboard ram, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Voeding:
Ik heb absoluut geen idee wat voor een voeding ik moet nemen, dus ik hoop dat
jullie me hiermee kunnen helpen, ik ben niet van plan later sli of crossfire te gaan draaien.
DVD Brander: NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) €25,78
De totaalrprijs van dit systeem komt nu op ongeveer € 1734,66.- (zonder voeding)
wat me nog wat ruimte laat voor eventuele verzendkosten e.d. wat denken jullie ervan?
Dit bedrag is alleen voor het systeem, monitor, muis, toetsenbord, OS is allemaal al geregeld.
Case : Cooler master stacker 810 €140,-
Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij groot is en ik juist voortaan wil upgraden en dus geen
verder problemen heb dat de pc te klein is. ook heb ik voor gekozen omdat hij een goede airflow schijnt te hebben
Mobo : GA-P35T-DQ6 €190,13
ik zit hier nog een beetje te twijfelen tussen de GA-P35T-DQ6 en Asus P5K3 Deluxe
maar de GA-P35T-DQ6 schijnt beter te zijn in het overclocken en heeft verder alles wat
ik nodig heb.
CPU : q6600 €239
Naar de prijsverlagingen is dit een van de beste cpu's voor een zacht prijsje, en hij schijnt ook redelijk overclockbaar te zijn. ik zat hier ook te twijfelen voor een qx6700 maar ik denk niet dat
dat meer bang voor buck is.
CPU Koeler: ultra 120 extreme €54,75
Ik wil gaan overclocken en dit schijnt een goede koeler te zijn.
RAM : 2x 1GB PC8500 DDR2 CL5 (OCZ, OCZ2N1066SR2GK) €149.- X2 (€298)
Ik zat hier ook te twijfen tussen het bovenstaande en OCZ Reaper HPC Edition Kit
het bovenstaande is SLI ready en de OCZ Reaper HPC Edition Kit heeft een heatspreader
en is iets duurder.
GFX : gigabyte GeForce 8800GTX €436,90.-
Sinds het nieuwsbericht over de nieuwe serie van nvida die in november uitkomt heb ik maar
voor de goedkoopste gtx kaart gekozen zodat ik deze weer later kan doorverkopen.
HDD : Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 94,- X3 (€282,-)
Een raptor is mij veelste duur en ik heb veel meer aan opslag dan aan snelheid.
ik wil er hier 3 van en er dan een raid 0 van maken en ben ervan bewust dat als er1 kapot
is ik alle data kwijt ben.
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic €68,10
Een externe geluidskaart lijkt me wel een must vooral voor 5.1 geluid.
De X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro heeft onboard ram, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Voeding:
Ik heb absoluut geen idee wat voor een voeding ik moet nemen, dus ik hoop dat
jullie me hiermee kunnen helpen, ik ben niet van plan later sli of crossfire te gaan draaien.
DVD Brander: NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) €25,78
De totaalrprijs van dit systeem komt nu op ongeveer € 1734,66.- (zonder voeding)
wat me nog wat ruimte laat voor eventuele verzendkosten e.d. wat denken jullie ervan?