Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De uitdaging: ISDN->Analoog en XS4ALL->KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.085 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar handige tips met betrekking tot de migratie die ik uit wil voeren. Wat is het geval? Momenteel heb ik een ISDN-2 lijn met daaroverheen KPN telefonie en een XS4ALL ADSL verbinding. Na flink wat uitzoekwerk wil ik de hele boel overzetten naar KPN, om zo gebruik te kunnen maken van InternetPlusBellen en i-TV (voorheen Mine). Dat scheelt een hoop in de kosten en geeft zeker voor TV een kwaliteit die een stuk beter is dan die van mijn huidige analoge UPC kabelverbinding.

Ik voorzie dus de volgende stappen
  1. Migreren van ISDN naar Analoog
  2. Migreren van XS4ALL naar KPN
Vervolgens moet ik dus de stap gaan maken naar InternetPlusBellen, uiteraard met behoud van mijn huidige ISDN-hoofdnummer.

Nu vraag ik me af welke volgorde ik moet hanteren, zodat ik zo weinig mogelijk uitval van mijn Internetverbinding heb. Wie heeft hier ervaring mee?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:02:
Mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar handige tips met betrekking tot de migratie die ik uit wil voeren. Wat is het geval? Momenteel heb ik een ISDN-2 lijn met daaroverheen KPN telefonie en een XS4ALL ADSL verbinding. Na flink wat uitzoekwerk wil ik de hele boel overzetten naar KPN, om zo gebruik te kunnen maken van InternetPlusBellen en i-TV (voorheen Mine). Dat scheelt een hoop in de kosten en geeft zeker voor TV een kwaliteit die een stuk beter is dan die van mijn huidige analoge UPC kabelverbinding.

Vervolgens moet ik dus de stap gaan maken naar InternetPlusBellen, uiteraard met behoud van mijn huidige ISDN-hoofdnummer.

Nu vraag ik me af welke volgorde ik moet hanteren, zodat ik zo weinig mogelijk uitval van mijn Internetverbinding heb. Wie heeft hier ervaring mee?
Beide tegelijkertijd aanvragen, migratie van isdn naar analoog duurt 3 weken, aanvraag inet + bellen duurt ook 3 weken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

KatirZan schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:05:
[...]

Beide tegelijkertijd aanvragen, migratie van isdn naar analoog duurt 3 weken, aanvraag inet + bellen duurt ook 3 weken ;)
Dit is geen correcte oplossing KatirZan. Om kosten te besparen dien je eerst je internet van xs4all over te laten zetten naar direct adsl van kpn. Dan 2 weken te wachten vanwege administratieve redenen en daarna een aanvraag in te dienen voor internetplusbellen.

Als je deze stappen onderneemt behoud je ten eerste het internet, bespaar je 75 euro migratiekosten en een hoop administratieve ellende!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Niet isdn naar analoog laten migreren. Dat gaat geheid fout. Of overstappen naar Internet van KPN en dan switchen naar IPB of direct hoppen naar ipb. Ik denk dat dit laatste nu al wel kan vanaf xs4all, maar dat moet je ff navragen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Nog geen twee weken terug heb ik dit hele onderwerp ook al voorbij zien komen. Gebruik toch eerste de zoek functie voordat je lukkraak gaat vragen om hulp.

Zoek voor de gein eens op analoog + isdn + omzetten

En tadaa, een hele sloot met topics over wat er wel en niet kan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Johny_B schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:29:
Niet isdn naar analoog laten migreren. Dat gaat geheid fout. Of overstappen naar Internet van KPN en dan switchen naar IPB of direct hoppen naar ipb. Ik denk dat dit laatste nu al wel kan vanaf xs4all, maar dat moet je ff navragen.
Dat is inderdaad de snelste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:15:
[...]

Dat is inderdaad de snelste oplossing.
En dan ben ik dus uiteindelijk ook mijn toeslag van bijna 8 euro per maand voor mijn ISDN-2 lijn kwijt. Toch?

Ik heb overigens net KPN gebeld en vanuit XS4ALL kun je niet direct over naar InternetPlusBellen. Ik moet dus inderdaad eerst mijn ADSL over zetten en dan InternetPlusBellen (en Mine) aanvragen. Nu nog zorgen voor nummerbehoud en dan ben ik er volgens mij.

• Johny_B
nummerbehoud van isdn naar ipb is mogelijk. zodra je ipb hebt krijg je een slotnota van je telefoon en daarna geen telefoonfacturen meer. dan gaat alles via je ipb abo.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:11:
Nog geen twee weken terug heb ik dit hele onderwerp ook al voorbij zien komen. Gebruik toch eerste de zoek functie voordat je lukkraak gaat vragen om hulp.

Zoek voor de gein eens op analoog + isdn + omzetten

En tadaa, een hele sloot met topics over wat er wel en niet kan.
Nou niet meteen boos worden ;) Ik had al een hele zoektocht gehad, maar de onderwerpen die ik tegen kwam beperkten zich vaak tot het switchen met behoud van provider. Ik wil zowel van ISDN naar Analoog als van XS4ALL naar KPN. Daarom dus toch mijn vraag.

• kalizec
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:24:
[...]

Nou niet meteen boos worden ;) Ik had al een hele zoektocht gehad, maar de onderwerpen die ik tegen kwam beperkten zich vaak tot het switchen met behoud van provider. Ik wil zowel van ISDN naar Analoog als van XS4ALL naar KPN. Daarom dus toch mijn vraag.
Als je goed gelezen had in wat je gevonden had, had je geweten dat van ISDN naar Analoog al een heidens karwei is. Daarna is de migratie van de ene ISP naar de andere een fluitje van een cent. Gewoon een telco-telco. Door toch een topic te openen over het onderwerp zullen alle zaken die bij een ISDN -> Analoog besproken werden ook hier weer naar boven komen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

kalizec schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:33:
[...]
Als je goed gelezen had in wat je gevonden had, had je geweten dat van ISDN naar Analoog al een heidens karwei is.
Waarom is dat zo'n heidens karwei dan? Je geeft kpn de opdracht om isdn om te zetten naar analoog (moet je meen ik wel 45 euro voor dokken), datum afspreken en je hebt weer analoog. Zo lastig is dat niet? Bij ons is dat zonder problemen verlopen.
Zie de volgende topics maar:
omzetten ISDN naar Analoog
van ISDN naar analoog en van KPN naar BBned
ISDN naar analoog, wat zijn de haken en ogen
Overgaan naar Tiscali vanaf ISDN

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:02:
Mede-tweakers,

collega van me is hier ook mee bezig van isdn+adsl
naar analog + adsl
dat is gedoemd te mislukken

reken er maar op da tje iig meer dan een half jaar bezig bent voordat kpn het verhaal snapt en alles goed werkt. alles wat eerder je verbing goed werkend krijg is mee genomen.
maar het is en blijft een drama

• kalizec
ibmos2warp schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:01:
[...]

Waarom is dat zo'n heidens karwei dan? Je geeft kpn de opdracht om isdn om te zetten naar analoog (moet je meen ik wel 45 euro voor dokken), datum afspreken en je hebt weer analoog. Zo lastig is dat niet? Bij ons is dat zonder problemen verlopen.
Als je eens de zoekfunctie goed gebruikte en ook eens las wat je vond dan had je gezien dat je voorbeelden over ISDN -> Analoog gingen zonder dat er ADSL bij kwam kijken. Hieronder een aantal links van als er ADSL bij komt kijken.

Uitdaging: van ISDN naar analoog met ADSL
ISDN naar analoog, wat zijn de haken en ogen
[ASDL] Omzetting ISDN -> Analoog: Ander modem?

Als je deze topics doorleest zal je opvallen dat je NIET over kunt stappen van ISDN+ADSL naar PSTN+ADSL zonder je huidige abonnement op te zeggen en af te laten breken (dus geen telco-telco) of zonder te zorgen voor een overlap, dus tijdelijk twee abonnementen waarbij het ene afloopt NADAT de andere opgeleverd is (dat of je zit tijdelijk zonder internet). En dan hebben we nog niet mee genomen dat je Annex B modem (isdn) waarschijnlijk niet geschikt is voor ADSL Annex A

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Het maakt allemaal niet uit.

Je stapt over van XS4ALL naar KPN toe.
Daar neem je dan even Direct ADSL + ISDN, die upgrade je naar InternetPlusBellen, dan ga je ipb activeren, en word je lijn geporteerd(aka digitaal gemaakt) Dan heb je nog wel het voltage van isdn op je lijn, en moet je ook nog een isdn modem aansluiten. Maar een normale telefoonlijn werkt niet meer op de lijn. En je betaalt geen extra kosten voor isdn meer

• kalizec
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:11:

Daar neem je dan even Direct ADSL + ISDN, die upgrade je naar InternetPlusBellen, dan ga je ipb activeren, en word je lijn geporteerd(aka digitaal gemaakt) Dan heb je nog wel het voltage van isdn op je lijn, en moet je ook nog een isdn modem aansluiten. Maar een normale telefoonlijn werkt niet meer op de lijn. En je betaalt geen extra kosten voor isdn meer
En zit je tot in einde der tijden nog steeds op een Annex B lijn. Gevolg, een lagere downstream en upstream haalbaar op willekeurig welke afstand van de Colo je zit ten opzichte van Annex A. Ook kun je niet makkelijk terug naar een enkele telefoon aansluiting (PSTN) indien IPB toch niet zo betrouwbaar en prettig blijkt dan je verwacht had.

De topic titel stelt niet voor niets ISDN->Analoog. Maar goed dat gaat je dus niet 123 lukken.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 00:50
Oftwel:
1: XS4all opzeggen
2: wachten tot het adsl signaal van je lijn is
3: KPN bellen en omzetting van ISDN naar PSTN aanvragen
4: Wachten tot dat gebeurd is
5: Internetplusbellen aanvragen
6: wachten tot dat geleverd is

Conclusie je zit wel minstens een maandje zonder internet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou gewoon een extra Analoge lijn aanvragen met daarop IPB en tegelijkertijd ook je huidige abbonnementen afzeggen : Schijnt het snelst te werken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:33:
[...]

Als je goed gelezen had in wat je gevonden had, had je geweten dat van ISDN naar Analoog al een heidens karwei is. Daarna is de migratie van de ene ISP naar de andere een fluitje van een cent. Gewoon een telco-telco. Door toch een topic te openen over het onderwerp zullen alle zaken die bij een ISDN -> Analoog besproken werden ook hier weer naar boven komen.
Kalizec: Wat dus maar weer even de toegevoegde waarde van mijn vraag aangeeft. Blijkbaar is er namelijk een wat handigere manier (met dank aan de Tweakers die me hier op wezen): Eerst van provider switchen (XS4ALL->KPN), daarna meteen IPB aanvragen. Dan ben ik ook van mijn ISDN af, zonder extra kosten en lange off-line tijden. Jouw oplossing was inderdaad de meest voor de hand liggende en ik had al een heel doemscenario in mijn hoofd. Ik had dit dus zelf ook al bedacht (no offense intended). Ik was juist op zoek naar andere oplossingen die handiger waren en die zijn er dus ook, wat erg prettig is.

Jij uiteraard bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Topicstarter

Thanks! Dit is wat mij betreft inderdaad het meest handige pad. Nu alleen nog hopen dat KPN voor iTV (voorheen Mine) een tweede decoder mogelijk maakt, en dan kan ik helemaal over.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:28:
[...]

En zit je tot in einde der tijden nog steeds op een Annex B lijn. Gevolg, een lagere downstream en upstream haalbaar op willekeurig welke afstand van de Colo je zit ten opzichte van Annex A. Ook kun je niet makkelijk terug naar een enkele telefoon aansluiting (PSTN) indien IPB toch niet zo betrouwbaar en prettig blijkt dan je verwacht had.

De topic titel stelt niet voor niets ISDN->Analoog. Maar goed dat gaat je dus niet 123 lukken.
In eerste instantie gaat het niet zozeer om de techniek zelf. ISDN is gewoon zonde gezien de manier waarop ik de lijn gebruik. Het effect van de voorgestelde oplossing (dus IPB over ISDN) is voor mij hetzelfde als van ISDN naar Analoog. Zo'n verbinding moet genoeg zijn voor fatsoelijk internet (let wel: ik been geen heftige downloader), telefonie en iTV.

Verwijderd

Deze oplossing gaat niet werken. Op dit moment is het nog niet mogelijk om met ISDN+ADSL van KPN over te stappen naar IPB. Wel zal dit in de toekomst weer mogelijk zijn...

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:15

gjs

Scoobydoobydoo

nero355 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:53:
Ik zou gewoon een extra Analoge lijn aanvragen met daarop IPB en tegelijkertijd ook je huidige abbonnementen afzeggen : Schijnt het snelst te werken :)
Volgens mij raak je dan je ISDN hoofdnummer altijd kwijt.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:53:
[...]

Deze oplossing gaat niet werken. Op dit moment is het nog niet mogelijk om met ISDN+ADSL van KPN over te stappen naar IPB. Wel zal dit in de toekomst weer mogelijk zijn...
Jawel tegenwoordig is dat gewoon weer mogenlijk

@Orko:
Gratis Digitenne voor je andere toestellen als je mine hebt aangevraagd.

• Johny_B
gjs schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:58:
[...]

Volgens mij raak je dan je ISDN hoofdnummer altijd kwijt.
Als je een analoge lijn naast een isdn lijn kunt aanvragen [niet altijd mogelijk], dan kun je je isdn-abo opzeggen. Je kan dan een verzoek indienen om het nummer op je analoge lijn te veranderen naar het hoofdnummer van je isdn lijn. Complex proces met een kans dat het fout gaat, maar het is mogelijk. Dit brengt wel de nodige kosten met zich mee, tevens is dit niet via alle ingangen van KPN mogelijk.

Verwijderd

Ik zit met een gerelateerd vraagstuk, wil daarom geen nieuw topic openen... Mods, als dit toch beter is dan laat maar even weten. De informatie in dit topic is al wel handig.

Momenteel heb ik een KPN ISDN abbo. Daarnaast ADSL internet bij Solcon. Internet willen we graag hier houden, gezien goede service, en continuiteit email adressen van het hele gezin.

Nu wil ik van die ISDN lijn af, meerdere nummers zijn niet meer nodig. Eventueel over naar VOIP.
Bijkomend probleem is een oud en geoxideerd IS/RA punt ver weg in de kruipruimte. KPN heeft het al eens bekeken en aangegeven dat het eigenlijk vervangen moet worden en meteen ook naar de meterkast verplaatst. IS/RA is wel van KPN maar alle kosten zouden toch voor mijn rekening zijn :-(

Afgezien van het IS/RA punt probleem, de keuze wel of niet vernieuwen, wat is nu de goede volgorde van handelen?

A: Eerst VOIP nemen bij Solcon, zodat KPN telefoon vervalt. Daarna door KPN de ISDN lijn laten terugzetten naar PSTN.
* nieuw modem Annex A nodig?

of
B Eerst bij KPN het ISDN gebeuren opzeggen, zodat ik weer een normale lijn heb met 1 nummer, en pas daarna eventueel VOIP nemen.

Ik zit ook nog met het vraagstuk van het interne telefonie gebeuren. Momenteel gaat alles via de webvox. we kunnen ook intern bellen en doorverbinden. Nu heb ik gehoord dat dit niet meer kan als ik terug ga naar een normale telefoonlijn, en/of naar VOIP.

Al met al een heel verhaal, met diverse componenten. Ik hoop dat er mensen zijn die wat zinnig advies kunnen geven. Bij internetproviders danwel KPN kom je niet zo ver op de sites of de helpdesk. Ben zelf een leek, dus alle beetjes helpen.

WV

• Johny_B
@optie A: Als je ISDN weg is naar VoIP dan gaat KPN je niet migreren naar een Annex A lijn (omdat je dan geen dienst afneemt van KPN. Je provider zal je dan moeten migreren (als ze dat al doen)

@optie B: ISDN laten migreren naar PSTN kan niet met behoud van ADSL.

Als het je niet interesseert of je ADSL over annex a of b hebt, dan kan je het beste gewoon je telefoonnummer over laten zetten naar VoIP. Als je perse het DSL signaal over annex a wilt, dan moet je eerst het DSL er af laten halen, een remigratie naar PSTN plaats laten vinden en dan ADSL over PSTN aanvragen.

• Robinski
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:28:
Ik zit met een gerelateerd vraagstuk, wil daarom geen nieuw topic openen... Mods, als dit toch beter is dan laat maar even weten. De informatie in dit topic is al wel handig.

Momenteel heb ik een KPN ISDN abbo. Daarnaast ADSL internet bij Solcon. Internet willen we graag hier houden, gezien goede service, en continuiteit email adressen van het hele gezin.

Nu wil ik van die ISDN lijn af, meerdere nummers zijn niet meer nodig. Eventueel over naar VOIP.
Bijkomend probleem is een oud en geoxideerd IS/RA punt ver weg in de kruipruimte. KPN heeft het al eens bekeken en aangegeven dat het eigenlijk vervangen moet worden en meteen ook naar de meterkast verplaatst. IS/RA is wel van KPN maar alle kosten zouden toch voor mijn rekening zijn :-(

Afgezien van het IS/RA punt probleem, de keuze wel of niet vernieuwen, wat is nu de goede volgorde van handelen?

A: Eerst VOIP nemen bij Solcon, zodat KPN telefoon vervalt. Daarna door KPN de ISDN lijn laten terugzetten naar PSTN.
* nieuw modem Annex A nodig?

of
B Eerst bij KPN het ISDN gebeuren opzeggen, zodat ik weer een normale lijn heb met 1 nummer, en pas daarna eventueel VOIP nemen.

Ik zit ook nog met het vraagstuk van het interne telefonie gebeuren. Momenteel gaat alles via de webvox. we kunnen ook intern bellen en doorverbinden. Nu heb ik gehoord dat dit niet meer kan als ik terug ga naar een normale telefoonlijn, en/of naar VOIP.

Al met al een heel verhaal, met diverse componenten. Ik hoop dat er mensen zijn die wat zinnig advies kunnen geven. Bij internetproviders danwel KPN kom je niet zo ver op de sites of de helpdesk. Ben zelf een leek, dus alle beetjes helpen.

WV
Of je gaat naar een andere provider welke VDSL aanbied. Dat wordt alleen over analoog (annex-a) geleverd.
Hoe die migratie in zijn werk gaat weet ik verder ook niet, kan best downtime veroorzaken. Je zou wel kunnen proberen om een nieuwe analoge lijn op je 2e ader paar te laten leveren.

Wat betreft je doorverbindt probleem. Je zou een Fritz!Box van AVM met ISDN poort kunnen kopen. ( type 7170, 7270 of 7390), hierop kun je je huidige ISDN apparatuur aansluiten, waarna je verder voip (of huidige lijn) gebruikt. Zo kun je dus van voip gebruik maken en toch je ISDN apparatuur blijven gebruiken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

VoIP bij Solcon zou ik afraden. Het is een prima internet provider maar van VoIP hebben ze te weinig kaas gegeten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1