Toon posts:

Verloren Data

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden blikseminslag gehad op mijn computer. Harde schijven deden het nog gelukkig. Nu had ik al mijn data op mijn moeder's computer gezet. Nu was ik op vakantie, en wilde ze windows opnieuw installeren en heeft ze mijn bestanden verwijderd.

Nu weet ik dat je verloren data terug kan krijgen, met bepaalde programma's. Nu heb ik ONTRACK EASYRECOVERY PROFESSIONAL v6.10.07 geinstalleerd en vind wel mijn bestanden terug, maar het zijn vooral mappen met af en toe een bestand erin.

Nu geef ik niet zoveel om mijn muziek en films, maar wel al mijn foto's. Ik had die in Mijn afbeeldingen staan, maar daar staan maar twee mapjes onder, met allebij één bestand erin.

Ik vroeg mij af wat ik verkeerd doe en of ik misschien beter een ander programma's ken gebruiken.

Ze heeft een twee schijven. Op de eerste schijf heeft ze twee partities, C: en D:. Op de tweede schijf Z: had ik mijn bestanden opgezet.

Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken, want hecht echt veel waarde aan die foto's.

Ben diegene eeuwig dankbaar!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je normaal windows installeerd wordt er niks op de andere partities/schijven aangepast. Waar had je je bestanden nu neergezet? Je zegt namelijk eerst dat je je bestanden in 'mijn afbeeldingen' hebt staan en daarna dat ze op de Z: waren gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2007 14:34 ]

☻/
/▌
/ \

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als het specifiek om foto's gaat zou ik zar eens proberen. is gratis, en specifiek voor foto's bedoeld.

De regel bij dataverlies is, doe niets maar ook niets met die schijf.. elke nieuw bestand wat je op die schijf zet verkleind de kans dat je alles terug krijgt. Als het op de 2e schijf stond en alleen maar verwijderd is.. moet er niets aan de hand zijn.
Is je moeder ook met de 2e schijf aan de gang geweest, dan geef ik je weinig kans.

edit, ik zie dat de gratis image recovery niet meer op die hoofdsite is te downloaden, met google is die waarschijnlijk wel te vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 27-07-2007 14:42 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als hier ge HER installeert is, dan is het misschien overschreven, dan heb je 'pech', sorry :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je moeder haar eigen data heeft neergezet op die tweede schijf (waar je data op stond), zal de oude data (die van jou dus) deels overschreven zijn. Hoeveel je nog kunt redden hangt af van de hoeveelheid nieuwe data..

edit: oeps.. was al gezegd

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-07-2007 14:45 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

getdataback is een goede applicatie, heb ik zelf veel mee terug kunnen krijgen, maar zoals al verteld is kan dit lastig worden...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc had een blikseminslag gehad. Nu wilde ik me bestanden redden dus heb ik mijn harde schijf gekopieerd naar haar hardeschijf ( Z: ). Nu wilde ze opnieuwe windows erop zetten, en is ze bestanden gaan wissen. Nu hete de map, die mijn bestanden bevatte RECOVERY. Dit heeft ze dus gewist. Was een hele grote map, maar er is nog 100GB beschikbaar op Z:

Ik vind de mappen wel, maar bevatten niet meer de foto's en niet alle mappen.

Ga nu ZAR proberen en daarna GETDATABACK.

Bedankt voor de reacties, hoop dat het gaat lukken, maar heb er een hard hoofd in :(

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Heb laatst 500GB schijf kunnen redden met Active@Filerecovery. Was NTFS tabel kwijt, alles tot de laatste bit terug :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook goede ervaringen met GetDataBack. Succes in ieder geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw data ten spijt, maar dit topic gaat dicht. En wel vanwege het simpele feit dat dit meer dan uitgebreid in de OM FAQ / Beleid staat uitgelegd en wel hier: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Kortom, we kunnen onmogelijk 1 tool aanwijzen dat gegarandeerd succes zal leveren. Probeer gewoon de in de FAQ genoemde tooltjes stuk voor stuk uit totdat je het gewenste resultaat hebt.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.