Adobe Premiere Elements 3.0 - Converteren mislukt steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Helleu!

Ik heb sindskort een Sony Handycam, een DCR-SR 52. Dit is een HDD recorder die filmpjes in MPG wegschrijft.
Nu gebruik ik Adobe Premiere Elements 3.0 om deze filmpjes achter elkaar te zetten en om te zetten naar DVD. Het zijn een stuk of 40 korte filmpjes achter elkaar, en ik heb er ook een menu bij gemaakt.
Nu heb ik het probleem dat het encoderen naar DVD continue fout gaat, meestal na een minuut of 10/15. Na het encoderen van het menu, denk ik.
Ik krijg een melding dat er een ernstige fout is opgetreden, en dat het programma probeert af te sluiten. Het blijft dan nog wel in het geheugen staan, en krijg het alleen weg met een reboot.

Nu vraag ik me af waarom het toch steeds vastloopt? Ik kan er op GoT niet veel op vinden, op Google vond ik éénzelfde probleem van iemand, en die liep vast op een bepaalde scene. Lijkt me op zich raar dat het daarop fout gaat, aangezien het allemaal MPG's zijn met dezelfde bitrate (9 Mbps) en zelfde audio-stream (Dolby Digital 2.0 196 Kbit).

Ik heb al geprobeerd om het programma opnieuw te installeren. Eveneens heb ik mijn virtueel geheugen vergroot, dit stond op minimaal 2048 en maximaal 4096. Dit heb ik nu op automatisch toewijzen gezet, aangezien het programma meer dan een GB aan werkgeheugen pakt.

Specs :

Asus P4P800-SE
Intel P4 3,4 GHz Prescott (temps zijn in orde)
2048 MB PC3200 RAM Kingston (4x512, dual channel)
Club3D x1950Pro 256 MB AGP

Windows XP Pro, SP2, NL
Adobe Pemiere Elements 3.0

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kan ook niet vinden wat het is. De computer komt niet eens aan branden toe. Het probleem zit hem in het encoden, ik heb hetzelfde gedaan als ts en zelf nog een memtest waarin geen errors zijn gevonden.

Iemand een idee?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, zeer regelmatig komt tijdens het converteren (in mijn geval naar flv, rest heb ik niet geprobeerd) de melding ''Er is een fout opgetreden in Adobe Premiere Elements 3.0 en moet worden afgesloten'' Op 3 verschillende computers dit probleem, zowel met een Nederlandse als Engelse versie van Premiere Elements 3.0 (lijkt dus niet hardware afhankelijk te zijn).
Heeft een van jullie inmiddels al een oplossing?

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Is er geen update beschikbaar voor het programma?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Wat ik bij Pinnacle een aantal keren heb ontdekt is dat wanneer er in dezelfde map al iets staat wat reeds is geecondeerd hij blijkbaar van deze data gebruik maakt. Het wegflikkeren van deze map helpt :P maar ook het verplaatsen van het te converteren naar een nieuwe map zonder deze rotzooi erin werkt bij mij. Helaas heb ik geen ervaring met Adobe premiere elements, maar misschien kunnen jullie hier iets mee.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Ik heb dit gehad met het bakken van DVD's in Adobe Encore. Dit is dan met losse mpeg of vob bestanden en een ac3 bestand. Het werd altijd opgelost wanneer ik van de desbetreffende clip het laatste stukje er af haalde. Wellicht kun je hier ook achterhalen welke clip het is. Als je deze er ook integraal op hebt gezet haal dan het laatste stukje er af.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Het vreemde is dat ik eigenlijk nooit problemen ermee gehad heb, waarschijnlijk omdat ik altijd maar gewoon 1 flv'tje maakte en 1 avi, maar nu had ik een aantal bestanden die groter uitvielen (had namelijk flv nodig van maximaal 25 mb) en heb ik er dus meedere gemaakt. Zodoende gaat misschien de ervaring van mig29 wel op. En er is een update geweest voor het programma (naar 3.0.2) die had ik dus ook al uitgevoerd, maar het mocht niet baten. Ik kan ook nergens ontdekken om welke clip het zou gaan, er komt spontaan een foutmelding. Maar het gaat bij hetzelfde project ook vaak goed dus ik zou het vreemd vinden als het aan de clips zou liggen. Voortaan zal ik eens proberen om het naar een andere map te encoderen... iig bedankt tot zo ver :)
Pagina: 1