Toon posts:

Welke externe harde schijf moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik sta op het punt een nieuwe externe harde schijf aan te schaffen, maar twijfel tussen 2 verschillende soorten.. Ze zijn beiden even duur en evengroot (overige specificaties verschillen wel iets van elkaar, waaruit de WD iets beter lijkt..), dus nu ben ik vooral benieuwd naar jullie directe of indirecte (via-via) ervaringen met deze twee schijven. Hopelijk kunnen jullie me helpen beslissen welke ik het beste kan aanschaffen:

- LaCie Harddisk Porsche Design 320GB USB
- WD Elements Desktop 320 GB USB

Thanks!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Lacie Porsche wordt te heet en gaat kapot (tenminste twee bij mij).

WD koelt blijkbaar beter en blijft heel, hoewel ik wel de FW versie heb, USB is te langzaam om bestanden over te zetten.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk :) Dat zijn reacties waar ik iets aan heb! Thanks! Mensen met dezelfde ervaringen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:54:
Kijk :) Dat zijn reacties waar ik iets aan heb! Thanks! Mensen met dezelfde ervaringen?
mijn WD loopt als een trein, en over de overdrachtsnelheid is niet veel te zeggen. Het loopt gewoon goed en snel hiero, zeker als functie van backup HD (in mijn geval). Op mijn schijf zit wel een felle led, die is soms wel irritant (bom licht in je kamer als je wil maffen)

-_-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De WD wordt heel veel verkocht en er zijn maar weinig problemen mee. Als ik zou moeten kiezen zou het zeker de WD worden.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de WD (de 500Gb USB versie). Was ook lang op zoek naar een externe HD. Vond/vind de Lacie Porsche nog steeds 1 van de mooiste, maar gezien hij vaak stuk gaat heb ik hem niet genomen. Ik koop hem tenslotte voor backup....

USB is mss wel wat langzaam, maar kon hem voor €99 kopen, dus meteen gedaan. This niet de mooiste (als je het mij vraagt), maar tot nu toe geen spijt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met grote bestanden is 30 tot 35MB/s wel te halen. Vind ik persoonlijk best aardig.

Let er wel ff op dat de WD waarschijnlijk als FAT32 geformat is. Als de schijf alleen gebruikt wordt met windows zou ik em eerst formatten naar NTFS voor gebruik.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb zelf de WD Elements Desktop 500 GB USB, geformatteerd als HFS+. Overdracht is redelijk in orde, het maakt mij persoonlijk ook niet zo veel uit als het iets langer duurt om een bestand over te zetten.
Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind, is dat er geen aan/uit-knop op zit. Het is of de stekker er in, of niet. Ik zit nu dus steeds te hannesen om die stekker er uit te trekken.
Then again, ik weet niet of de LaCie die optie wel heeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door scarhand op 26-07-2007 18:31 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zou echt Western Digital nemen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door crack_en_hack op 26-07-2007 18:37 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor alle reacties! Het is duidelijk eenrichtingsverkeer :) Ik ga voor de WD!! Ben benieuwd! Groetjesss

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Jiriki schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:50:
Lacie Porsche wordt te heet en gaat kapot (tenminste twee bij mij).

WD koelt blijkbaar beter en blijft heel, hoewel ik wel de FW versie heb, USB is te langzaam om bestanden over te zetten.
Ik ook 2 kapot :|

Zet er alleen nog maar films op, vertrouw ze voor geen meter meer, rotdingen!

-

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
scarhand schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:31:
Then again, ik weet niet of de LaCie die optie wel heeft :)
Ja die heeft een knopje :>
Ik heb hem zelf ongeveer een half jaar, wordt wel behoorlijk warm maar lijkt me normaal

De eerste die ik had deed het niet :(

(je kunt natuurlijk ook in Pricewatch Productreviews kijken he)

[ Voor 10% gewijzigd door Surgue op 26-07-2007 19:05 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Waarom USB als je tegenwoordig ook voor e-sata kunt kiezen? Kost niet veel meer maar is wel vele malen sneller!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik n dikke noob ben en geen idee heb wat dat inhoudt :)! Dat is vast niet iets dat je 'ff' doet..of wel dan?

• ---RRR---
E-sata is een soort aansluiting, net zoals usb. Maar dan een andere kabel.

E-sata is kortgezecht evensnel als je harde schijf die in je pc zit.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

---RRR--- schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:42:
E-sata is een soort aansluiting, net zoals usb. Maar dan een andere kabel.

E-sata is kortgezecht evensnel als je harde schijf die in je pc zit.
Is alleen dat veel mobo's dit nog niet onboard hebben en dus de markt voor Externe USB HDD's veel hoger ligt.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Als je een goede HD wilt dan zul je voor Seagate moeten gaan.
De FreeAgent 500 GB kost € 125,-. Zie pricewatch !

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=333054

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/333054.jpg

• ---RRR---
ErikRedbeard schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:49:
[...]

Is alleen dat veel mobo's dit nog niet onboard hebben en dus de markt voor Externe USB HDD's veel hoger ligt.
Klopt helemaal. Maar meestal krijg je een bracket erbij die je aan de achterkant van de pc kunt monteren waaraan een kabel zit die je in je sata poort op het moederbord prikt. Moet het moederbord wel een sata aansluiting hebben natuurlijk.

Toen dat e-sata uitkwam heb ik meteen daarvoor gekozen. Met het oog op de toekomst. Ik heb er in ieder gevak geen spijt van.

Heb nu 3 stuks Coolermaster x-crafts e-sata icm 500gb sata samsung harde schijven. Die zijn aangesloten via zo'n bracket die ik net noemde op een pci sata controller.

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:49:
Dat neemt niet weg dat je als geïnformeerde consument een andere (betere) oplossinge kunt kiezen. eSATA is eenvoudig te realiseren met een SATA naar eSATA bracket, daar komt geen electronica aan te pas. Het zorgt voor significant betere performance, lagere CPU belasting en betere toekomstbestendigheid.
M. Mulder schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:50:
Als je een goede HD wilt dan zul je voor Seagate moeten gaan.
Seagate maakt een van de 'warmste' desktopschijven op dit moment. Ik zou zelf dan ook geen Seagate aanraden in een externe behuizing waar de schijven erg warm kunnen worden. Samsung S250 zou ultiem geschikt zijn, maar slechts 250GB opslagruimte. Anders de Samsung T166 500GB of Samsung F1 1TB schijf. Een externe behuizing zoek je natuurlijk zelf uit, dat is goedkoper en bied je meer flexibiliteit bij je HDD-keuze.

Verwijderd

Ze zijn beiden even duur en ...

Ze zijn niet duur, maar ze kosten evenveel :)

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
M2M schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:24:
[...]

mijn WD loopt als een trein, en over de overdrachtsnelheid is niet veel te zeggen. Het loopt gewoon goed en snel hiero, zeker als functie van backup HD (in mijn geval). Op mijn schijf zit wel een felle led, die is soms wel irritant (bom licht in je kamer als je wil maffen)
Blijft het licht ook branden als de computer uit staat?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De ervaringen met externe schijven kun je hier wel kwijt én terugvinden :)
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.