Folder op floppy omgezet naar bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn vader heeft op een floppy een folder met daarin een aantal Word documenten. Omdat deze folder niet toegankelijk was, heeft hij via Windows XP de floppy gecontroleerd op fouten. Naderhand bleek dat die foutcontrole de folder heeft omgezet naar een bestand. In Wordpad is de inhoud dan ook een soort bestandsstructuur.

Voor zover ik weet hebben DOS en XP geen mogelijkheid om de bestandsattributen te veranderen zodat een bestand weer wordt gezien als een folder. Heeft iemand een idee hoe dit kan worden teruggedraaid? Alvast bedankt.

Thom

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Het nieuwe bestand is waarschijnlijk niet meer dan "redden wat er te redden was". Er is weinig kans dat je bestanden die op die diskette staan nog ooit terug zal zien.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

grhmpf schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:46:
Het nieuwe bestand is waarschijnlijk niet meer dan "redden wat er te redden was". Er is weinig kans dat je bestanden die op die diskette staan nog ooit terug zal zien.
Waarom?

Als er alleen in een FAT32 tabel een foutje is gemaakt, dan hoeft niet alles verloren te zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-07 23:20
Probeer eens software als Restorer2000 (http://www.restorer2000.com/) er zijn ook zat alternatieven op internet te vinden.

edit: demo versie limiet op 128kb

of dit programma: http://www.handyrecovery.com/
ook een demo, 1 file per dag limiet, heb zelf nog wel versie 1.0 ergens die gratis is.

[ Voor 43% gewijzigd door Wizzkid007 op 26-07-2007 16:25 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

Bergen

Spellingscontroleur

Kan je vader niet beter overstappen op USB-sticks? Dat gekloot met floppy's ook altijd...

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

The Coroners Toolkit heeft mij eens uit de brand geholpen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 09:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
-> CSA

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Restorer2000 wordt uitgeprobeerd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is voldoende info te vinden over dit onderwerp; ik stel voor dat je begint met zelf zoeken en dan was je onder andere OM FAQ / Beleid tegen gekomen. Omdat je met die informatie er wel uit moet komen, en je vraag niets meer is dan filesystem corruptie sluit ik dit topic

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.