s-video composiet converter

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28

Theo

moederbord

Topicstarter
Ik ben op zoek naar en kleine converter om van Composiet videosignaal S-video te maken. In de faq staat hier een leuke schakeling over, namelijk de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/verloop.jpg
Echter staat op de link welke direct onder dit plaatje staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Y-ground------------------+
                          +---------- RCA/composite ground
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                          +--------- RCA/composite video
C------------||-----------+
            470pF

Afbeeldingslocatie: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo_connector.gif
1 Y ground
2 C ground
3 Y (luminance+sync)
4 C (crominance)

In de FAQ wordt dus de pin rechtsboven via de condensator aan de tulpconnector verbonden. Bij de tweede site wordt de pin linksboven aan de condensator verbonden. Ook worden daar twee pinnen aan de ground van de tulpsstekker verbonden.

Ik heb zo'n converter nodig om een composiet signaal aan te kunnen bieden op de tv-in van mijn tvkaart (Hauppauge PVR350) De standaard converter welke mee wordt geleverd kan ik niet gebruiken, deze is te lang van lengte. (krappe embedded computer, geen atx kast)

Weet iemand welke "schakeling" (voor zover je twee connectoren, een beetje draad en één condensaor een schakeling mag noemen) de juiste is? En zijn beide schema's gezien van de male of female kant?

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik denk dat de ene gezien is vanaf de male kant en de ander vanaf de female kant.

Bij een female zit links de C en rechts de Y, bij een male is het precies andersom.

Het plaatje in de FAQ is dus de male.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:14 ]

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-05 08:50
kan je van je converter niet de connectoren doormeten met een multimeter? en zo zelf zien welke in verbinding staat met welke....

Failure is the mother of success

Verwijderd

LXSJason schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:15:
kan je van je converter niet de connectoren doormeten met een multimeter? en zo zelf zien welke in verbinding staat met welke....
Hij heeft geen converter, die wil hij juist maken.

(En dit doormeten met een simpele multimeter is niet echt makkelijk)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe klein moet die converter zijn :? Misschien heb ik er wel een namelijk !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Maakt niet uit welke je neemt, intern zijn meestal pin 1 en 2 toch al doorverbonden. Zolang die condensator maar op de goede plek zit.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn een los soldeerbaar RCA-pluggetje, Mini-DIN-plug (s-vhs), condensator en draad bij elkaar duurder en veel meer werk dan een kant-en-klaar verloopstukje wat je zo bij de lokale elektroboer kunt halen..

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 26-07-2007 14:30 ]

Verwijderd

HyperioN. schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:29:
Niet om het een of ander, maar volgens mij zijn een los soldeerbaar RCA-pluggetje, Mini-DIN-plug (s-vhs), condensator en draad bij elkaar duurder en veel meer werk dan een kant-en-klaar verloopstukje wat je zo bij de lokale elektroboer kunt halen..
Aan de andere kant, 2 kabeltjes omknippen en een klein condensatortje toevoegen kost je niets.

(Als tweaker heb je natuurlijk dat soort condensatortjes ed gewoon liggen ;))

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28

Theo

moederbord

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:23:
Hoe klein moet die converter zijn :? Misschien heb ik er wel een namelijk !!
ik heb 5 centimeter de ruimte voor de tvkaart om een composiet signaal aan te bieden op de S-video poort. De composiet komt van een printje af welke ook in de kast zit. Ik wil dus zo'n miniDIN stekker direct op de tvkaart aansluiten, alleen gaat er geen S-Video doorheen, maar composiet.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:14:
Ik denk dat de ene gezien is vanaf de male kant en de ander vanaf de female kant.

Bij een female zit links de C en rechts de Y, bij een male is het precies andersom.

Het plaatje in de FAQ is dus de male.
Held _/-\o_

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1