[XP SP2] Installatie op een Vista-designed laptop*

Pagina: 1
Acties:

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 13:24
Hallo, zoals jullie kunnen zien in mn sig, heb ik een E6600 op een P5N-E SLI. Wil ik daarop windows XP SP2 32bit installeren, dan stopt ie na alle files laden en geeft de melding dat hij een .dll bestand niet kan vinden. Dit heb ik ook op mijn laptop met een C2D T7100, Als ik probeer vista Ultimate 32 te installeren blijft ie op het laatste stuk van de installatie hangen, na de ''laatste'' reboot dus. Op een AMD systeem (mijn oude) x2 3800+ A8N SLI SE, kan ik ze wel allebij installeren. Iemand enig idee waar dit aan ligt, en wat ik eraan kan doen. Ik heb nu op mn desktop WinXP x64 draaien, maar dat vind ik toch niet super. En op mn laptop staat vista home prem die erbij geleverd zat, en dat vind ik al helemaal zooi.

Alvast bedankt.

Charlie

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

Verwijderd

Leg even uit of je S-ATA of P-ATA gebruikt of de configuratie in RAID staat etc. Klinkt nl op eerste oor naar controller drivers die verkeerd zijn...

• charlie7
Ik heb intern 1 Sata HDD 80gb, en 1 160gb IDE. Ik gebruik geen raid. Voor mijn laptop weet ik alleen dat er een 160gb hdd van 5400rpm in zit. Hoe kan ik zien of die Sata of PATA is?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Charlieevs schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:14:
Ik heb intern 1 Sata HDD 80gb, en 1 160gb IDE. Ik gebruik geen raid. Voor mijn laptop weet ik alleen dat er een 160gb hdd van 5400rpm in zit. Hoe kan ik zien of die Sata of PATA is?
Kijk bij HDTune wat er staat bij Active Mode onder de tab INFO. Dan zie je bij active mode: SATA 150/300 of PATA33/66/100/133 etc. ;)

Je verhaal doet me sterk denken aan een niet goed geladen sata driver. Ik had namelijk ongeveer hetzelfde met een raid aktie op een P35-DS4.

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 26-07-2007 13:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• charlie7
Ik heb net een andere versie van windows gedownkocht ^^ en die geeft nu de melding : Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any harddisk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

Setup cannot continue.

hieruit maak ik dus op dat het een S-ATA hdd is. Hoe kan ik de sata driver nu toevoegen bij de installatie? want ik heb geen floppydrive in de laptop zitten.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Charlieevs schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:04:
Ik heb net een andere versie van windows gedownkocht ^^ en die geeft nu de melding : Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any harddisk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

Setup cannot continue.

hieruit maak ik dus op dat het een S-ATA hdd is. Hoe kan ik de sata driver nu toevoegen bij de installatie? want ik heb geen floppydrive in de laptop zitten.
met Nlite, ik heb het laatst ook succesvol gedaan omdat ik ook geen floppy drive heb dus het werkt prima. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

MensionXL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:30:
[...]

met Nlite, ik heb het laatst ook succesvol gedaan omdat ik ook geen floppy drive heb dus het werkt prima. :)
Is drivers op een cd (rw misschien) branden en deze gebruiken een idee?

☻/
/▌
/ \

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kixtart schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:33:
[...]

Is drivers op een cd (rw misschien) branden en deze gebruiken een idee?
Nope werkt niet. :) XP kan alleen maar vanaf station A: iets afhalen voor drivers en dat is toevallig een diskette letter ;) Gewoon slipstreamen erin en je hoeft niet eens wat extra's te doen. :)

Succes.

Goedkoop bellen via VoIP

• charlie7
Het is me nog niet gelukt. Ik kan de drivers voor mn notebook niet vinden. Intel 943GML die chipset zit erop.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Charlieevs schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:29:
Het is me nog niet gelukt. Ik kan de drivers voor mn notebook niet vinden. Intel 943GML die chipset zit erop.
Je moet de drivers van de controller hebben, niet je chipset. ;)

Voorbeeldje van mijn kant:

Chipset: Intel P35
Controllers: Intel ICH9R en Gigabyte SATA2 < deze 2 heb ik erin verwerkt. Ik weet niet welke controller(s) je hebt? Je hoeft alleen de drivers erin te integreren die je gebruikt. (Vanzelfsprekend :))

Goedkoop bellen via VoIP

• charlie7
Is nu gelukt idd, windows staat erop :p nu nog de drivers vinden ^^

• charlie7
Wat belachelijk, er zijn voor mijn laptop gewoon GEEN windows drivers, alleen maar vista 32bit.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat heb ik al vaker gezien. Die laptops zijn gemaakt voor vista en daarvoor zijn de drivers gemaakt (op hun website). Je kunt eens op de typenummers van de onderdelen gaan zoeken, meestal lukt het dan wel.
Toen er laptops gemaakt werden met XP stonden de drivers voor NT,ME,98 er ook niet bij op de site.

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Charlieevs schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:52:
Wat belachelijk, er zijn voor mijn laptop gewoon GEEN windows drivers, alleen maar vista 32bit.
Desondanks moet je voor je laptop toch de generiekere drivers qua Chipset (945M geloof ik?) via de Intel site wel kunnen vinden.
Andere zaken als cardreaders, videokaart en dergelijke zal wellicht wat lastiger worden..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• charlie7
Ja precies, dat was ook het enige wat ik heb kunnen vinden.
Misschien dan toch maar mn eigen vista erop. Die erbij zit heeft 70processen.
Enige probleem is dat mijn vista dvd niet wil installeren op een C2D. Iemand enig idee hoe dat kan?

• charlie7
Kixtart schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:37:
Dat heb ik al vaker gezien. Die laptops zijn gemaakt voor vista en daarvoor zijn de drivers gemaakt (op hun website). Je kunt eens op de typenummers van de onderdelen gaan zoeken, meestal lukt het dan wel.
Toen er laptops gemaakt werden met XP stonden de drivers voor NT,ME,98 er ook niet bij op de site.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar geen succes.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Charlieevs schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:05:
Ja precies, dat was ook het enige wat ik heb kunnen vinden.
Misschien dan toch maar mn eigen vista erop. Die erbij zit heeft 70processen.
Enige probleem is dat mijn vista dvd niet wil installeren op een C2D. Iemand enig idee hoe dat kan?
Nee? Regel een andere Vista DVD dan? Je hebt tenslotte toch al een geldige licentie mag ik hopen dus gewoon ergens downkopen en dan zal het hopelijk wel werken. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• charlie7
Oke zal ik proberen, ik vond 't zo vaag omdat hij wel gewoon installeerd op een x2 3800+

• charlie7
Ondertussen een andere versie gedownkocht, en ook die blijft hangen op completing installation. Ik snap er niets meer van.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zolang je geen officiele versie hebt gaan we (ik iig) niet meer helpen. Met zo'n versies kunnen de problemen gewoon illegale-windows-specifiek zijn. Als je concrete vragen hebt hoor ik het wel weer, want 'blijft hangen op completing instalaltion' heb ik niks. (al zou op dit moment volgens mij windows wel al geinstalleerd moeten zijn volgens mij)

☻/
/▌
/ \

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Charlieevs schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:09:
Ondertussen een andere versie gedownkocht, en ook die blijft hangen op completing installation. Ik snap er niets meer van.
Probeer het eens met je CPU op stock speeds? Je weet maar nooit...

Goedkoop bellen via VoIP

• charlie7
@ Kixtart : Ik heb een officiele verise van Vista, ik heb alleen een andere gedownload om te kijken of het probleem zich nog steeds voortdeed. Windows is inderdaad geinstalleerd maar kan niet booten.

@ MensionXL : Dat staat mn cpu.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tip van Flip : De Intel Chipsets hebben als het goed is iets van IDE Simulatie ofzoiets op de SATA poorten !!

Meestal iets van "IDE Emulation" of "Native SATA" en die dan op Enable/Disable zetten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• charlie7
Oke zal het proberen, thnx.

Pagina: 1