waar kan ik monitor uitzoeken in showroom

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik ben op zoek naar twee (niet al te dure) 19" 4x3 monitoren, b.v. Acer 1923. In mijn omgeving (Zeist, Utrecht) zijn er maar weinig grote computerwinkels. De winkels die er wel zijn, hebben maar een handjevol monitoren in de winkel, en dan nog meeste breedbeeld en voornamelijk van het merk Samsung. Ik begrijp nu ook waarom Samsung zo populair is. Je ziet bijna niets anders, maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteit van Samsung.

Ik vraag mij dus af hoe iemand anders een monitor uitkiest. Gewoon maar op goed geluk bestellen?

Kortom, heeft iemand een tip over een winkel waar een ruim aanbod aan 4x3 monitoren te zien is?
Of moet ik wachten tot de HCC-dagen in 2008, ze slaan dit jaar over.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Gewoon naar meer winkels gaan? Maar waarom wil je ze in de winkel zien? Zijn bergen userreviews niet genoeg.

Wat zijn bv je eisen?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 11:12

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu heb ik er niet naar zitten zoeken maar 17 én 19" hebben vaak de 5:4 verhouding 1280x1024 terwijl de 15 en 20,1 en 21,3" schermen 4:3 (1024x768 en de grotere 1600x1200 resolutie) beeldverhouding hebben....

de widescreen varianten van 19" en hoger hebben weer de 16:10 en 16:9 breedbeeld verhoudingen

Maar evengoed succes ! :>

edit: 1e hit op GoT geeft dat deze acer óók 5:4 verhouding gebruikt, native 1280x1024

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 26-07-2007 11:30 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Heeft mediamarkt Utrecht er niet een hoop staan? Ik heb mijn acer iig bij mediamarkt gekocht, dan wel in rotterdam, maar die hadden echt alle soorten en maten staan..

Verwijderd

Staphorst, of hoe die winkel tegenwoordig heet?

RAF, zo heet die!
Zit tegen over de Media Markt ingang vlakbij Vredenburg in Utrecht.
Op een hoek, wit gebouw.
Zie hier bij google maps,

Daar hebben ze een grote showroom aan allerlei producten, erg mooie winkel en uitstekende service. Waarschijnlijk ook wel genoeg beeldschermen maar dat weet ik niet zeker, dus je zou daar even een kijkje moeten nemen.

• JukeboxBill
Ik begrijp uit de reacties dat ik iets duidelijker moet zijn.

De monitoren gebruik ik voornamelijk voor CAD, DTP en fotobewerking. Verder doe ik ook wel wat programmeerwerk en websites onderhouden. De meeste programma's zijn tegenwoordig zo uitgebreid dat ik wel twee monitoren nodig heb. Ik werk nu ook al met twee: een 19" CRT en een 14" LCD. Aan 1 breedbeeld heb ik niet genoeg en vind dat ook niet zo overzichtelijk. Bovendien kan je met twee monitoren ook makkelijk een venster naar de andere monitor slepen en daar maximaliseren.
Dus ik wil twee 4x3 (oude CRT-formaat) of 5x4 monitoren voor "kantoortoepassingen" met een scherpe weergave van tekst en grafiek. Snelheid heb ik niet nodig, wel een DVI-aansluiting. Prijs rond de 200 euro per stuk. En geen glimmend oppervlak, want ik denk dat ik mij daaraan ga storen.
Met deze eisen in gedachten kwam ik dus op de Acer AL1923. Deze heeft ook nog een pivot arm ingebouwd.
De importeur van Acer heeft niet eens een showroom, dus daar kan ik ook niet terecht.

Over de Acer AL1923 heb ik op Kieskeurig twee reviews gevonden, maar daar kon ik niet zoveel mee.

Staphorst/RAF en Mediamarkt in Utrecht ben ik al meerdere keren geweest. RAF heeft momenteel niet veel staan (door uitverkoop?) en Mediamarkt heeft voor 99% breedbeeld en dan nog veel van hetzelfde.
Verder ben in ook bij Dixon (Zeist en Utrecht) wezen kijken. Hebben ook niet wat ik zoek.
Ga volgende week nog kijken bij Dynabyte, Paradigit en Fascom, maar ik geef mezelf weinig kans, want die zaken hebben hem niet eens in het assortiment of alleen op bestelling. Maar misschien kom ik iets anders tegen dat aan mijn eisen voldoet.

Maar misschien moet ik maar eens naar een grotere stad gaan. Rotterdam lijkt mij wel aardig.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Amsterdam is toch dichterbij? Waarom kijk je niet uit naar CRT's?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Als je toegang hebt tot Office Centre zou ik het daar anders eens proberen bij die grote Hornbach, Praxis en Makro, aan de andere kant van de snelweg bij de Ikea.

Daar hebben ze ook wel een aantal breedbeeld schermpjes staan, anders kan je ze natuurlijk eerst even bellen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:54

Reinier

\o/

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:32:
Heeft mediamarkt Utrecht er niet een hoop staan? Ik heb mijn acer iig bij mediamarkt gekocht, dan wel in rotterdam, maar die hadden echt alle soorten en maten staan..
Maar meestal niet in de goede resolutie :/
Ik kon mijn Acer AL1916W niet op 1440x900 zetten, de verkoper keek me aan alsof ik een volslagen idiote vraag stelde :')

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Niet overtuigd van de kwaliteit van Samsung en dan een Acer willen hebben.
(Is de wereld omgedraaid??)
De meeste samsung schermen vind ik toch echt wel degelijker als de meeste Acers.

[ Voor 28% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 26-07-2007 23:10 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:09:
De meeste samsung schermen vind ik toch echt wel degelijker als de meeste Acers.
Dit wilde ik ook net zeggen. Samsung is met recht één van de meest verkochte merken op dit gebied, Acer heeft nu ook weer niet een al te goede reputatie (denk aan de notebooks/PDA's).

Ben dan ook een groot Samsung scherm, zelfs mn magnetron is van Samsung :P

/Edit

Bij Alternate in Ridderkerk hebben ze redelijk wat monitoren werkend opgesteld. Is wel een endje uit de buurt voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 27-07-2007 00:13 ]

• JukeboxBill
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:09:
Zoals ik al zei, ik heb nog niet veel Acer's 'in real life' gezien, dus nauwelijks kunnen vergelijken. Wel veel Samsung, ook mee gewerkt, want een kennis van mij heeft er een paar (931 en 940) in zijn bedrijf staan.
De Acer AL1951 heeft trouwens een erg scherp beeld, maar heeft een glanzend oppervlak en valt buiten mijn budget. Dus ook een Acer kan wel goed zijn.

Mijn opmerking over de kwaliteit (degelijkheid) van Samsung komt voort uit wat ik heb gelezen in diverse reviews en ervaringen met Samsung in het verleden. Als je voor degelijkheid gaat, dan kom je terecht bij NEC, Eizo e.d..

En misschien wordt het toch wel een Samsung, als ik mij heb kunnen overtuigen dat er voor 200 euro niet veel beters te koop is. Ik moet niet per ce een Acer hebben, ik wil alleen wat meer merken kunnen vergelijken voordat ik wat koop.

• JukeboxBill
PcDealer schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:19:
Amsterdam is toch dichterbij? Waarom kijk je niet uit naar CRT's?
Twee CRT's op een bureau wordt wel erg vol. Bovendien zijn CRT's helemaal nergens meer te zien.

In Amsterdam raak ik altijd de weg kwijt ;)

• JukeboxBill
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:05:
Als je toegang hebt tot Office Centre zou ik het daar anders eens proberen bij die grote Hornbach, Praxis en Makro, aan de andere kant van de snelweg bij de Ikea.

Daar hebben ze ook wel een aantal breedbeeld schermpjes staan, anders kan je ze natuurlijk eerst even bellen.
Goeie tip. Als particulier kan je daar niet kopen, maar ik kan wel meegaan met een kennis met eigen bedrijf.

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 13:50

DR161

is sarcasminist

JukeboxBill schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:41:
[...]

Goeie tip. Als particulier kan je daar niet kopen, maar ik kan wel meegaan met een kennis met eigen bedrijf.
Wij hebben ook een pasje via werk van me pa.
Maar ik dacht dat je tegenwoordig voor een paar € er in mocht ofzo.

pssst geld kopen?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In Utrecht kun je ook eventjes de Nachtegaalstraat door; Paradigit, Computerland en Mycom. Maar inderdaad, het assortiment is beperkt.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-04 11:38
JukeboxBill schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:34:
[...] een erg scherp beeld [...]
Ik lees meerdere keren dat je graag een scherp beeld wil. TFTs (flat panels) hebben ALTIJD een scherp beeld als je hem draait in de native resolutie. En zeker als je een DVI kabel gebruikt.
Ik kan me voorstellen dat je wellicht ook een hoge kleurechtheid wil. Dan moet je eigen kijken naar niet TN panelen, zoals PVA of MVA panelen. Alleen deze kan je niet vinden voor 200 eurootjes...
Ik heb een 19" Samsung 970P S-PVA naast een 22" Samsung 226BW TN paneel staan. De kleurverschillen zijn duidelijk (beide op DVI). Maar de 22" is dan ook goedkoper dan de 19".
Overigens snap ik ook het probleem van breedbeeld niet... een 22" breedbeeld is net zo hoog als een 19" square. Het aantal pixels in de hoogte is bijna gelijk (1680x1050 vs 1280x1024)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• JukeboxBill
GarBaGe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Ik lees meerdere keren dat je graag een scherp beeld wil. TFTs (flat panels) hebben ALTIJD een scherp beeld als je hem draait in de native resolutie. En zeker als je een DVI kabel gebruikt.
Ik kan me voorstellen dat je wellicht ook een hoge kleurechtheid wil. Dan moet je eigen kijken naar niet TN panelen, zoals PVA of MVA panelen. Alleen deze kan je niet vinden voor 200 eurootjes...
Ik heb een 19" Samsung 970P S-PVA naast een 22" Samsung 226BW TN paneel staan. De kleurverschillen zijn duidelijk (beide op DVI). Maar de 22" is dan ook goedkoper dan de 19".
Overigens snap ik ook het probleem van breedbeeld niet... een 22" breedbeeld is net zo hoog als een 19" square. Het aantal pixels in de hoogte is bijna gelijk (1680x1050 vs 1280x1024)
Wat ik bij veel schermen zie is dat de kleur rondom de letters doorloopt in de letters zelf. Met name bij witte letters op een rode achtergrond. Als dat anders heet dan onscherp, is het mij ook goed. DVI helpt een behoorlijk stuk, helaas sluiten ze in de winkel meestal aan op VGA, dus kan je eigenlijk niet zien hoe goed een monitor werkelijk presteert.

Wat betreft je opmerking over breedbeeld: cijfermatig heb je gelijk als je een 19" normaal met 22" breedbeeld vergelijkt. Maar ik vind het werken op twee schermen nu eenmaal erg fijn, ik ben niet anders gewend sinds enkele jaren. Een breedbeeld + gewoon scherm zoals jij hebt, is natuurlijk ook een oplossing. Het liefst heb ik eigenlijk een vierkant scherm erbij, dan worden staande foto's net zo groot afgebeeld als liggende foto's.

Ik zal eens opletten of er ook PVA schermen in de winkels staan.

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
JukeboxBill schreef:
Aan 1 breedbeeld heb ik niet genoeg en vind dat ook niet zo overzichtelijk.
Vind zo'n dell 30" op 2560x1600 toch wel vrij overzichtelijk :P of het ook praktisch is in jouw situatie is een 2e ;)
JukeboxBill schreef:
je kan met twee monitoren ook makkelijk een venster naar de andere monitor slepen en daar maximaliseren.
daar ben ik het wel met je eens! dat gaat makkelijker dan op 1 groot scherm :)

maar ik zou me niet zo blindstaren en gewoon een paar goede reviews doorlezen. (van verschillende sites) en dan ben je er zo achter. :)

A world without gadgets is no world ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JukeboxBill schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:06:
De monitoren gebruik ik voornamelijk voor CAD, DTP en fotobewerking. Verder doe ik ook wel wat programmeerwerk en websites onderhouden. De meeste programma's zijn tegenwoordig zo uitgebreid dat ik wel twee monitoren nodig heb. Ik werk nu ook al met twee: een 19" CRT en een 14" LCD. Aan 1 breedbeeld heb ik niet genoeg en vind dat ook niet zo overzichtelijk. Bovendien kan je met twee monitoren ook makkelijk een venster naar de andere monitor slepen en daar maximaliseren.
Dus ik wil twee 4x3 (oude CRT-formaat) of 5x4 monitoren voor "kantoortoepassingen" met een scherpe weergave van tekst en grafiek.

Prijs rond de 200 euro per stuk. En geen glimmend oppervlak, want ik denk dat ik mij daaraan ga storen.
Ik wil niet lullig doen, maar als ik bovenstaande informatie zo zie staan dan kan je het beste gewoon nog een 19 inch CRT kopen of doorsparen voor een 20 inch PVA/IPS TFT monitor !!

Die TN panelen van rond de 200 € zijn echt niet geschikt voor hetgene dat jij wil doen ermee naar mijn idee, maar dat moet je zelf maar beslissen :)

Ik zou zelfs willen zeggen ga op zoek naar een 22 inch CRT, maar of je daar geld en ruimte voor hebt ?? ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-04 13:18
schaduw schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:22:
In Utrecht kun je ook eventjes de Nachtegaalstraat door; Paradigit, Computerland en Mycom. Maar inderdaad, het assortiment is beperkt.
Mycom zit tegenwoordig ook in Zeist. Was eerst de Vobis. Daar hebben ze ook nog wel wat monitoren, maar helaas niet zoveel. Voordeel is dat je bij Mycom zonder gezeur kunt retourneren, dus als het scherm niet bevalt, binnen 8 dagen terugbrengen.
Pagina: 1