Toon posts:

Videokaart voor Armed Assault (e.a.)

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben een nieuw systeem aan het samenstellen en de eerste game die ik wil gaan spelen (weet zeker dat ik verslaafd ga worden) is Armed Assault.

Nu vroeg ik mij af, is een Geforce 8800 GTS 320 mb genoeg (combi met Conroe 6750 en 2GB ddr2-1066) om grafisch goed te zitten bij deze game (op een 19" of 20" viewable scherm, dus 1600x1200 of 1 niveau lager)? Of moet ik voor de 640 mb versie gaan of zelfs voor de GTX? Wil het geld desnoods uitgeven (ik ben van plan om niet snel te upgraden en wil ArmA gewoon goed kunnen spelen), maar doe het toch echt liever niet.

Iemand ervaringen met ArmA en de GTS 320 op deze resolutie?

hartelijke groeten,

Adi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 14:32
Ik zelf denk dat een GTS met 640mb wel genoeg bied.. kijk op hardwareinfo... genoeg benchmarks zodat je beetje idee heb ...

jij zei ..ik ben van plan om niet snel te upgraden en wil ArmA gewoon goed kunnen spelen

je zou kunnen wachten op de nieuwe Geforce zodat misschien de andere kaarten dalen van prijs...

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.tomshardware.com en zie ook de FAQ´s in Videoplanken & Beeldkanonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

lolzor, haal 800MHz ram en haal ipv een GTS een GTX? Of HD2900XT?

Want met 320MB kom je niet zo ver met nieuwe spellen en 1600x1200 :P

[ Voor 35% gewijzigd door MensionXL op 30-07-2007 16:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:01:
Ben een nieuw systeem aan het samenstellen en de eerste game die ik wil gaan spelen (weet zeker dat ik verslaafd ga worden) is Armed Assault.
Adi, ik hoor mezelf praten in die post van je ;) maar ik wil je alvast waarschuwen voor het volgende...

Ik heb ook met smart zitten wachten op Armed assault. Nu is het spel er en het is ook echt leuk, alleen de compatibiliteit met sommige systemen laat behoorlijk wat te wensen over, op mijn huidige systeem loopt het prima, maar door ontzettende hoeveelheid aan bugs in het spel die ze na 4 patches nog niet hebben verholpen blijft dit onspeelbaar. Bij de eerste patch had ik texture errors, en bij deze zijn die opgelost, maar stop de game al na 5 minuten ermee...

Kortom, als ik jou was zou ik eerst even een boel navraag doen bij de forums van BI, over welke specificaties nu wel en niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik weet persoonlijk niet wat het vooral eist cpu of iets anders maar met een 8800 ziet je zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Ik speel zelf ook Armed Assault, perfect op alles op max op 1280x1024 met mijn setup: De game vergt vooral veel van je graka ( rendering ).

Helaas heeft de game geen multi-core support.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arma is echt een klote spel.
zit bij mij op de plank stof te happen. de besturing voor het aimen is zo gaar je raakt bijna geen kloot.
grafisch wel heel mooi
groot ook. ik heb het vaak geprobeert maar echt nix aan.
als je een server wil joinen ga je eerst weet ik hoelang wachten. en als je mee mag doen is er geen enemy te zien.
ik vind het echt jammer dat zo een mooi gemaakt spel zo klote is om te spelen.
ik blijf lekker bij americasarmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

nuttige toevoeging aan het topic kerel....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Aditia schreef@ 02:01:
Iemand ervaringen met ArmA en de GTS 320 op deze resolutie?
m'n neefje speelt dat spel ook regelmatig en heeft een E6300 met een GTS320 en gamed op 1920x1200 (24") en gaat snel genoeg hoor! :) gewoon vloeiend dus weet niet wat je je in je hoofd haalde... ;) jouw systeem is meer dan goed genoeg. laat je niet gek maken met 512 of 640 mb kaartjes want ik game ook op 1920x1200 met een 256mb kaartje en geen vuiltje aan de lucht (tenminste NOG niet) :)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauSS schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

m'n neefje speelt dat spel ook regelmatig en heeft een E6300 met een GTS320 en gamed op 1920x1200 (24") en gaat snel genoeg hoor! :) gewoon vloeiend dus weet niet wat je je in je hoofd haalde... ;) jouw systeem is meer dan goed genoeg. laat je niet gek maken met 512 of 640 mb kaartjes want ik game ook op 1920x1200 met een 256mb kaartje en geen vuiltje aan de lucht (tenminste NOG niet) :)
Als je geen reet geeft om framerates onder de 30 met alles op low is het inderdaad goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Haha echt he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:39
;) Dit topic is verkeerd verplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank heren.

Als ik de verschillende fora zo bekijk is het belangrijk om geen Vista te draaien met de 8800 en ArmA. ArmA en 8800 hebben al issues met elkaar en met Vista schijnt de performance echt prut te worden. Gewoon XP draaien dus.

Ik heb overwogen om voor de 640 Mb kaart te gaan, maar ik heb het maar zo gelaten. Het is toch geen kaart voor mietjes lijkt me zo.... (die trade off tegen langzamere RAM vond ik wel een nuttige, maar toen die reactie kwam was de bestelling er al uit).

Dat de 8800 kaart wat issues heeft met ArmA neem ik op de koop toe, ik ga ervan uit dat dat bij patch 1.18 ofzo wel is verholpen ;-) BI heeft wat dat betreft geen slechte reputatie.

Wellicht CPU en kaart allebei een klein beetje overklokken om de performance nog wat op te krikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Als je geen reet geeft om framerates onder de 30 met alles op low is het inderdaad goed te doen.
euh, ik game hier toch ook met de gts320 en ik heb nog geen enkel spel gevonden dat niet vloeiend draait op de hoogste settings die ik kan vinden. en met vloeiend bedoel ik echt niet framerates van 30. Ik voel nooit maar dan ook nooit haperingen of framedrops en gelijk spel ook. Dus ik durf je gerust te vertellen dat de gts320 zeker nog sterk genoeg is voor de laatste nieuwe games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.