Toon posts:

Windows Vista: Zoeken zoals in XP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik irriteer me nu al maanden mateloos aan de nieuwe 'improved' search methode van Windows Vista. Simpele zoek opdrachten naar bestanden in een bepaalde directory vinden niets terwijl ik ze met het oog gewoon zie.

Ik word gedwongen om in CMD dir/s zoekopdracht*.* uit de voeren om de resultaten te krijgen welke ik vroeger in Windows XP onder zoeken zo makkelijk naar voren kreeg.

Is er een manier om de oude zoek functie van XP in Vista terug te krijgen? Waarin je gewoon net zoals van ouds weer naar *.exe of bestandsnaam kunt zoeken zonder dat de schijf perse geindexeerd moet zijn |:( ?

De zoekopties had ik al aangepast maar Windows Vista laat vaak nog steeds maar de helft zien.

Doe ik iets fout of is dit weer: "It's not a bug, it's a feature!"

(Het liefst zet ik de Search service uit en bespaar zo achtergrond geratel. Probleem is dat Windows dan helemaal niets meer vind)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 21:55 ]

Verwijderd

Misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar probeer eens Total Commander. Daarmee kun je heel prettig zoeken zonder indexeringsgeneuzel :)

Verwijderd

Tjah je zegt het zelf al....

Zonder de indexer kan de search niets vinden, dat komt omdat ie automatisch een veel groter zoekgebied afzoekt waardoor het lang duurt om bestanden te vinden.

Laat die indexer gewoon lekker aan, laat je PC een nachtje aanstaan dan heeft ie alles netjes geindexeerd en zal ie amper nog pruttelen voor de indexer.

Je hebt het dus zelf om zeep geholpen, heeft niets met Vista te maken ;)

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-03 18:46
Dat is raar, bij mij indexeert hij alles vanaf de moment dat er iets nieuws bij komt.
Dus als ik een nieuw bestand plaats ergens kan je daar normaal direct op zoeken.
Misschien ergens iets met de Indexer die niet (goed) werkt ?

Maar om het op de XP manier te doen.
Als je bij start een zoek woord ingeeft vb: "miaauuuww" klik dan op "Overal Zoeken"
Dan rechtsboven op "Geavanceerd Zoeken" klikken.

(Lekker omslachtig zeg ik tegen mezelf: gewoon Start>Zoeken>Geavanceerd Zoeken>... volstaat ;))

En dan bij locatie de locatie van je te zoeken opdracht in geven.
Dan zou hij normaal op je harde schijf zelf moeten gaan kijken naar de bestanden ipv naar de geindexeerde locaties!

Ik hoop dat dit is wat je zocht?

Update: en zoals hierboven vermeld, laat hem een nachtje draaien, en dan ben je normaal gezien van die indexer uitgespaard ;)

[ Voor 15% gewijzigd door lembregtse op 25-07-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:57:
Tjah je zegt het zelf al....

Zonder de indexer kan de search niets vinden, dat komt omdat ie automatisch een veel groter zoekgebied afzoekt waardoor het lang duurt om bestanden te vinden.

Laat die indexer gewoon lekker aan, laat je PC een nachtje aanstaan dan heeft ie alles netjes geindexeerd en zal ie amper nog pruttelen voor de indexer.

Je hebt het dus zelf om zeep geholpen, heeft niets met Vista te maken ;)
Ik heb het niet omzeep geholpen aangezien de service gewoon draait en ik er op meerder Vista systemen last van heb.

Het is ERG onbetrouwbaar dus ik sloop het er liever uit (wat ik nog niet gedaan heb)

Kortom is dit te verhelpen of moet ik bij Microsoft gaan klagen over hun crappy search functie ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 21:59 ]

Verwijderd

Start -> Search -> Advanced search en dan op lokale drives zoeken en zorgen dat zoeken in non-indexed locations aanstaat

oftewel wat zij hierboven ook al zeggen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:56:
Misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar probeer eens Total Commander. Daarmee kun je heel prettig zoeken zonder indexeringsgeneuzel :)
Tja ik ga niet telkens bij iedereen Total Commander installeren. Bovendien kost dat programma geld en waarom zou ik geld moeten betalen voor iets dat goed hoort te werken in Vista?

Ze adverteren er zelfs mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:00:
Start -> Search -> Advanced search en dan op lokale drives zoeken en zorgen dat zoeken in non-indexed locations aanstaat

oftewel wat zij hierboven ook al zeggen :)
Tja dat werkt dus niet...

Verwijderd

Bij mij werkt dat toch echt gewoon erg goed met de indexer aan...

Weet je zeker dat je het niet om zeep hebt geholpen?

• lembregtse
Als dat al niet werkt moet er ergens toch wel iets serieus mis zijn, nee?

Heb je dit probleem altijd al gehad? Of is dit pas recentelijk komen opduiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:02:
Bij mij werkt dat toch echt gewoon erg goed met de indexer aan...

Weet je zeker dat je het niet om zeep hebt geholpen?
Ja dat weet ik zeker. Net nog even getest. Het zijn de partitie's die niet via Windows zijn aangemaakt waar ik niet op kan zoeken. De Windows Vista systeem partitie werkt probleemloos.

Dit zijn normale NTFS partities. Ik merk het trouwens op meerdere systemen. Soms laat het wel probleemloos het resultaat zien maar ook heel vaak niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
lembregtse schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:03:
[...]

Als dat al niet werkt moet er ergens toch wel iets serieus mis zijn, nee?

Heb je dit probleem altijd al gehad? Of is dit pas recentelijk komen opduiken?
Dit probleem heb ik sinds November 2006 :) op meerdere systemen. Het probleem is niet dat Vista niets vind maar de resultaten niet compleet zijn.

Als ik bijvoorbeeld zoek naar JAN in de volgende resultaten:

ajanb
janab
abjan

komt Vista vaak met bv alleen de laatste 2. Het is niet consequent.

• lembregtse
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:03:
[...]

Ja dat weet ik zeker. Net nog even getest. Het zijn de partitie's die niet via Windows zijn aangemaakt waar ik niet op kan zoeken.

Dit zijn normale NTFS partities. Ik merk het trouwens op meerdere systemen. Soms laat het wel probleemloos het resultaat zien maar ook heel vaak niet.
Bedoel je nu dat je met de geindexeerde zoeker geen bestanden kan vinden op die andere harde schijven? Dit lijkt me normaal want dan zou je eerst die locaties moeten toevoegen aan de Indexer (maar dit zal je wel weten lijkt me). Start>Zoeken>Geavanceerd Zoeken>Hulpprogramma's Voor Zoeken>Indexlocaties Aanpassen>...
Of bedoel je ook dat je via geavanceerd zoeken rechtstreeks op de andere harde schijf GEEN bestanden kan vinden? Want dat heb ik nog niet meegemaakt. Net nog getest zelfs.

Update op je laatste post: ah :) nu snap ik je probleem! daar kan ik je niet mee helpen vrees ik. Ik zal het alvast eens hier testen ;)

Update 2: ik kan het probleem hier echt niet reconstrueren :)
Ik heb met zowel de geindexeerde lokaal als met de hardcore (laten we hem zo noemen) zoeker op andere schijven met van alle mogelijke patronen gezocht, en hij vind telkens wat ik zocht :)
Ik hoop dat je het opgelost krijgt, en het probleem vind, ik ben wel benieuwd wat het is!

Veel succes alvast, en sorry dat ik je niet verder kan helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door lembregtse op 25-07-2007 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
lembregtse schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:07:
[...]

Bedoel je nu dat je met de geindexeerde zoeker geen bestanden kan vinden op die andere harde schijven? Dit lijkt me normaal want dan zou je eerst die locaties moeten toevoegen aan de Indexer (maar dit zal je wel weten lijkt me). Start>Zoeken>Geavanceerd Zoeken>Hulpprogramma's Voor Zoeken>Indexlocaties Aanpassen>...
Of bedoel je ook dat je via geavanceerd zoeken rechtstreeks op de andere harde schijf GEEN bestanden kan vinden? Want dat heb ik nog niet meegemaakt. Net nog getest zelfs.

Update op je laatste post: ah :) nu snap ik je probleem! daar kan ik je niet mee helpen vrees ik. Ik zal het alvast eens hier testen ;)
Ik heb net nog mijn hele schijf opnieuw geindexeerd. Ik heb zoeken op niet geindexeerde bestanden aanstaan en nog laat het niet alles zien.

Echt frustrerend. Ik heb hier een directory met foto's... Als ik zoek naar blue dan is het resultaat hetzelfde als met dir/s blue*.* maar als ik zoek naar grey dan mis ik een aantal bestanden.

Vind het toch al waardeloos dat ik mijn schijven moet indexeren :( Vista moet gewoon goed zoeken. Interesseert mij het nou hoe lang dit duurt :(

Verwijderd

Eerlijk gezegd mis ik de alleen-op-foto's of alleen-op-video's zoeken functie uit XP ook wel, maar zoals gezegd zoek ik nu met Total Commander op *.jpg;*.jpeg;*.gif etc

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan gewoon zoeken als ik in een map rechtsboven in dat zoekveldje een zoekterm of wildcard opgeef. Krijg dan alleen results in die betreffende directory en subdirectory's. Werkt volgens mij prima en ook in niet-geindexeerde mappen (komt dan zo'n melding te staan dat het trager kan gaan omdat de map niet geindexeerd is). Maw. je hoeft je schijf helemaal niet te indexeren.

Heb ook nog es wat in de help zitten kijken en met die search-functie kun je ook gewoon op bestandstype e.d. zoeken. Bijv. kind:pictures en je krijgt alle bmp, gif, jpeg etc.. Of booleaans zoeken met AND / OR (bijv. *.jpg OR *.gif). Volgens mij kun je er net zo veel cq. veel meer mee dan die oude zoekfunctie van XP. [edit] En ik zie nu dat je ook nog geavanceerd kan zoeken waarbij je ook gewoon kunt aanklikken welk bestandstype e.d. je wilt hebben. Gewoon start -> search en dan op 'advanced' klikken. Of in de map zelf eerst rechtsboven iets gaan zoeken en dan onderaan de results op 'advanced' klikken. Hoe langer ik er nu mee experimenteer hoe gaver ik die search begin te vinden ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Palomar op 25-07-2007 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:29:
Ik kan gewoon zoeken als ik in een map rechtsboven in dat zoekveldje een zoekterm of wildcard opgeef. Krijg dan alleen results in die betreffende directory en subdirectory's. Werkt volgens mij prima en ook in niet-geindexeerde mappen (komt dan zo'n melding te staan dat het trager kan gaan omdat de map niet geindexeerd is). Maw. je hoeft je schijf helemaal niet te indexeren.

Heb ook nog es wat in de help zitten kijken en met die search-functie kun je ook gewoon op bestandstype e.d. zoeken. Bijv. kind:pictures en je krijgt alle bmp, gif, jpeg etc.. Of booleaans zoeken met AND / OR (bijv. *.jpg OR *.gif). Volgens mij kun je er net zo veel cq. veel meer mee dan die oude zoekfunctie van XP. [edit] En ik zie nu dat je ook nog geavanceerd kan zoeken waarbij je ook gewoon kunt aanklikken welk bestandstype e.d. je wilt hebben. Gewoon start -> search en dan op 'advanced' klikken. Of in de map zelf eerst rechtsboven iets gaan zoeken en dan onderaan de results op 'advanced' klikken. Hoe langer ik er nu mee experimenteer hoe gaver ik die search begin te vinden ;)
Tja sorry ik heb nu een aantal dingen geprobeerd maar het lukt met niet om het bestandje grey-border-left.png te vinden wanneer ik zoek op grey. Dit terwijl ik het bestandje handmatig wel kan vinden. dir/s grey*.* vind het ook.

blue-border-left.png kan ik wel vinden via zoeken (rechts boven het venster of start --> zoeken). Het is in dezelfde directory en de schijf is compleet geindexeerd. Leuk dat Vista al die fancy zoek mogelijkheden heeft maar als een simpele opdracht niet betrouwbaar is wat moet ik dan met search van Vista !?

Ik heb bij Windows Onderdelen een optie gevonden voor Search Indexer (deze dus aangezet). Er staat iets bij met compatible zijn met eerder Vista versies maar dat mag helaas ook niet helpen :'(

Ik heb nu zin om de functie volledig te vernielen of te verstoppen zodat ik niet telkens per ongeluk me weer vergis in deze crappy searchfunctie van Microsoft.

Verwijderd

Jonge jonge jonge, wat zijn we toch weer lekker kort door de bocht...

Microsoft dit, crappy dat, Vista dit.

Stel je voor dat je eens een keer naar jezelf kijkt.

Er lijkt me echt iets niet in orde als je het bestandje niet als resultaat krijgt.

Ik heb als test even wat random bestanden in een mapje gezet en daar oa wat bestandjes met grey erin en ook het bestandje wat je noemt. Op alle mogelijke manieren die in dit topic genoemd zijn om te zoeken in Vista wordt het juiste resultaat meteen weergegeven. Door de indexer nog eens enorm snel ook.

Zoals gezegd is de zoekfunctie in Vista juist erg uitgebreid en goed waardoor ze er ook reclame mee maken.

Als het echt zo onbetrouwbaar is als jij claimt waarom hoor je er dan niet meer mensen over? :?

Edit:

Ook nog even getest op een netwerkschijf waarop indexering uit staat, ook dan is het gewoon goed te vinden, gewoon met het zoekvakje rechts boven...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:05:
Als het echt zo onbetrouwbaar is als jij claimt waarom hoor je er dan niet meer mensen over? :?
Omdat het niet opvalt? Omdat niemand het gebruikt? Weet ik veel.

Heb dit probleem ook in Windows XP met Office 2007 in outlook gehad. Toen opgelost door Windows Desktop Search.

Ik heb dit probleem om meerdere PC's maar het was moeilijk te reproduceren. Nu heb ik een bestand dat Vista zou moeten vinden. Kan dus eindelijk kijken waarom het niet werkt. Zover lijkt het op een bug.

Maar ik ben niet de enige hoor ;) :

http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=319802

(domme link i know :) )

Vista Search werkt inmiddels helemaal niet meer. Krijg nu geen enkel bestand meer te zien. Zucht...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Ik heb dit probleem om meerdere PC's maar het was moeilijk te reproduceren. Nu heb ik een bestand dat Vista zou moeten vinden. Kan dus eindelijk kijken waarom het niet werkt. Zover lijkt het op een bug.

Maar ik ben niet de enige hoor ;) :

http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=319802
Ik gebruik het toch zeer regelmatig maar heb nog nooit gehad dat er een bestand niet gevonden zou zijn.

Daarnaast zijn er een hoop mensen continu op zoek naar fouten in Vista om het maar af te kraken, dus een dergelijke bug zou echt wel in het nieuws gekomen zijn.

Je hebt nu een reproduceerbare situatie op jouw systeem, probeer nu eens exact dezelfde situatie op een ander systeem te krijgen. Als je dat voor elkaar hebt probeer dan eens zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten totdat je de oorzaak gevonden hebt.

Schrijf dan een bugreport en stuur dat naar Microsoft, bij de volgende patch dinsdag zou het gefixed moeten zijn ;)

Edit:

De bron die je aangeeft is niet echt geweldig.

Zomaar iemand op een forum die maar een beetje loopt te roepen dat het kut is zonder precies uit te leggen wat er nou niet goed zou werken want volgens mij werkt het juist wel zoals het hoort...

Zo kan ik ook bewijzen dat Vista bagger is, kijk maar:
Vista is bagger
Zie je?

Het grappige is dat ook daar die persoon reacties krijgt van mensen die juist wel vinden dat de search goed werkt, het vaak gebruiken en nooit problemen hebben... :)

Hier: Dit kan Vista search allemaal:

http://www.microsoft.com/...ddresources/advanced.mspx

_/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik het toch zeer regelmatig maar heb nog nooit gehad dat er een bestand niet gevonden zou zijn.

Daarnaast zijn er een hoop mensen continu op zoek naar fouten in Vista om het maar af te kraken, dus een dergelijke bug zou echt wel in het nieuws gekomen zijn.

Je hebt nu een reproduceerbare situatie op jouw systeem, probeer nu eens exact dezelfde situatie op een ander systeem te krijgen. Als je dat voor elkaar hebt probeer dan eens zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten totdat je de oorzaak gevonden hebt.

Schrijf dan een bugreport en stuur dat naar Microsoft, bij de volgende patch dinsdag zou het gefixed moeten zijn ;)

Edit:
Tja ik kan het niet helpen. Ik heb nu in ieder geval een situatie waarbij ik kan kijken of ik het kan oplossen. Het probleem is dat het niet aan het bestandsnaam ligt of de locatie.

Het zijn bepaalde bestanden die Vista Search niet laat zien, tot zover zit er geen verband tussen deze bestanden.

Ik zal eens in VMWare een Vista installatie uitvoeren. Volgens mij heb ik nog wel een image ergens staan.

Inmiddels heb ik het blijkbaar helemaal vernielt aangezien Vista Search nu helemaal niets meer vind.
De bron die je aangeeft is niet echt geweldig.
Dat wist ik ook wel hoor :) Je moet wel op de smilies letten he :) Misschien was de :P beter geweest :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:23 ]

Verwijderd

Mwahaha, goed bezig ;)

Noujah, probeer vooral uit te vinden hoe het komt, als je erachter komt en het is echt een fout van Microsoft kun je gewoon via Vista een probleem report indienen en gaan ze ermee aan de slag. Met een beetje geluk is er een makkelijke fix voor.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:10:
[...]

Heb dit probleem ook in Windows XP met Office 2007 in outlook gehad. Toen opgelost door Windows Desktop Search.
...en laat de Desktop Search nou net bijna hetzelfde werken als de Vista searchfunctie omdat ze dat als basis hebben gebruikt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:25:
[...]

...en laat de Desktop Search nou net bijna hetzelfde werken als de Vista searchfunctie omdat ze dat als basis hebben gebruikt ;)
Sterker nog, voor zo ver ik begrepen heb is de Vista search gewoon Desktop Search...

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:25:
[...]

Klopt maar het geeft wel aan dat de search functie van Vista of Office nergens is als er iets mis is met WDS.

De zoek functie van Office zou ook zonder WDS moeten werken. Net zoals Vista ook zonder Search Indexer zou moeten werken. Bovendien kun je WDS in vista niet even opnieuw installeren zoals in XP wel kan.

Ondanks dat ik in deze Vista installatie nooit met Search Indexer ben wezen klooien (tot vandaag) werkt het niet en het lijkt er op dat het nu helemaal niet meer werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:55 ]

Verwijderd

Wat je nu zegt is dat het raar is dat het niet werkt als er iets mis is?

Ja maar die auto hoort toch gewoon te rijden als de radiator eraf ligt? Ik snap er niets van :+

Er is blijkbaar gewoon iets mis met je systeem, heb je een legale Windows met alle updates? Heb je wellicht iets geinstalleerd (Google software) dat problemen kunnen geven met de search functie?

Het werkt ook prima zonder de indexer, alleen is het dan gewoon enorm traag, Vista geeft dat dan ook netjes aan met een linkje om de indexer aan te zetten of de schijf/map waarin je zoekt toe te voegen aan de te indexeren locaties.

Ik denk gewoon niet dat je Vista in dit geval de schuld kan geven alleen omdat het bij jou niet werkt.

Blijkbaar is er iets wat er niet goed zit in je systeem, als je dat kan vinden dan graag hier posten, mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben kan diegene jouw oplossing ook proberen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Staat het bestand misschien in een verborgen map? Of is het zelf een verborgen bestand?

Of maak je een typefout in de bestandsnaam? (veel mensen typen gray ipv. grey ;)). Ik noem maar wat....

Verwijderd

Topicstarter
Grappig als je Search Indexer uitschakelt dan werkt Vista Search helemaal niet meer maar als je van alle schijven "Dit station indexeren voor snellere zoekopdrachten" uitvinkt en de service "Windows Search" uitschakelt en herstart dan werkt het zoeken wel goed :D

Windows Search weer aanzetten en alles opnieuw aanvinken werkt helaas niet maar ik kan in ieder geval weer normaal zoeken :)

Ik merk trouwens geen verschil in snelheid. Maak wel een script waarmee ik snel de index service van Vista mee omzeep kan helpen.

Enige wat nu irritant is, is de banner die constant zeurt dat de Indexer service niet gestart is.

EDIT: Ok de banner is maar 1 malig in Office :) Dan valt het mee. Ik kijk er wel overheen. Volgens mij is het zelfs sneller zonder index :D Ieder geval leuk om te weten dat wijzigingen aan Windows Search (zoals het starten of stoppen van de service) een herstart nodig heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:59 ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 19:35
ik heb zelf nooit problemen met vista search, sterker nog ik vind het geweldig werken.
mijn pa vindt het dus weer niets en die gebruikt alleen nog maar google desktop search.

mischien iets voor jouw? ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:56:
^^ With stupid en 100% mee eens : Als er iets makkelijk en snel is dan is het wel de Total Commander Search functie !!
Geen Index of wat dan ook en toch vele malen sneller dan de XP Search en ik verwacht ook die van Vista hoewel ik die stiekem veel nuttiger vind dan die van XP :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:01:
[...]

^^ With stupid en 100% mee eens : Als er iets makkelijk en snel is dan is het wel de Total Commander Search functie !!
Geen Index of wat dan ook en toch vele malen sneller dan de XP Search en ik verwacht ook die van Vista hoewel ik die stiekem veel nuttiger vind dan die van XP :+
Er is niets sneller dan de Vista zoekfunctie met de indexer aan, geloof mij maar. De indexer is echt enorm efficient, er is waarschijnlijk geen enkel algoritme wat efficienter de schijf met index kan afzoeken.

Daarnaast heeft de Vista search functie ongetwijfeld meer mogelijkheden dan de TC zoekfunctie.

De Vista search functie is op geen enkele wijze te vergelijken met de XP search functie aangezien de Vista search functie Windows Desktop search is terwijl het bij XP gewoon een ingebakken functietje was.

Verwijderd

Eventueel kun je overstappen op Google Desktop Search
Pagina: 1