In windows kan je de systeem tijd op (GMT) casablanca, monorovia, reykjavik zetten maar hoe zet ik deze tijdzone in linux?
Hier lukt het niet mee? (eerste hit)
http://www.google.nl/sear...nl&q=timezone+linux&meta=
http://www.google.nl/sear...nl&q=timezone+linux&meta=
[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-07-2007 14:16 ]
Ligt er ook aan welke distro je gebruikt, maar volgens mij wordt het meestal bij de setup gevraagd. Bij mij is het (met Ubuntu/Gnome) net zoals onder windows gewoon te veranderen door met rechter muisknop op de klok in de system tray te klikken en te kiezen voor 'edit time/dat'.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:14:
In windows kan je de systeem tijd op (GMT) casablanca, monorovia, reykjavik zetten maar hoe zet ik deze tijdzone in linux?
We zitten hier in GMT (Greenwich Mean Time) +1. Greenwich is een plaatsje in Engeland waardoor de 0-lijn loopt.
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 25-07-2007 14:18 ]
GMT +01:00?Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:16:
Ja ik weet wel hoe ik hem moet veranderen maar ik weet dus niet in welke
ja maar ik moet dus (GMT) casablanca, monorovia, reykjavik hebben want daar is GMT 0 en hebben ze geen zomer en winter tijd dus altijd dezelfde tijd het is voor een webserver
Misschien handig als je de vraag stelt waarop je antwoord wil in je TopicStart? Als je al weet hoe je het moet veranderen, hoef je daar dus geen antwoord meer op. Bij edit time/date onder Gnome zie ik trouwens een wereldbolletje, dus kan ik gewoon klikken op de plaats waar ik het dichtst bij zit (om er maar niet van uit te gaan dat je in Nederland of Belgie zit, want daar geef je ook geen info over)
Neem even de tijd om de FAQ hier te lezen en stel dan een duidelijke vraag, waarbij je precies aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat voor systeem je hebt (die waarop de server draait dan he, als het daarover gaat hebben we geen bal aan de hardware van je desktop)
Dat is weer wat heel anders... de tijd van een webserver kan worden uitgelezen uit de systeemtijd, maar kan ook een standaard afwijking meekrijgen.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:19:
ja maar ik moet dus (GMT) casablanca, monorovia, reykjavik hebben want daar is GMT 0 en hebben ze geen zomer en winter tijd dus altijd dezelfde tijd het is voor een webserver
Neem even de tijd om de FAQ hier te lezen en stel dan een duidelijke vraag, waarbij je precies aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat voor systeem je hebt (die waarop de server draait dan he, als het daarover gaat hebben we geen bal aan de hardware van je desktop)
[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 25-07-2007 14:24 ]
gwystyl in "Timezone in Linux" hier sluit ik me bij aan en dit is geen linux vraag aangezien het probleem niet bij Linux ligt maar bij je begrip van tijdzones.
Daarnaast is de TS er matig (sorry)
Daarnaast is de TS er matig (sorry)
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()