Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ga hem gebruiken voor surfen, mailen, foto's bewerken, usenet, wat brandwerk en af en toe een spelletje en af en toe een DVD'tje. Belangrijk is dat footballmanager soepeltjes draait met veel competities open. Wat betreft gaming: ik vind het belangrijk dat ik redelijk nieuwe spellen kan spelen, maar ik ben niet zo veeleisend dat die op de allerhoogste settings moeten draaien. Ter vergelijking: ik speelde op mijn desktop pc GTA: San Andreas op de low settings (ivm ATI Radeon 9200 SE) en met dat niveau ben ik tevreden. Als het allemaal maar een beetje speelbaar blijft.
Nu heb ik er 2 op het oog die volgens mij wel aan bovenstaande eisen voldoen.
Het gaat om de Asus Z53TC AP056C voor € 899,- of om de HP Pavilion DV6570 voor € 929,-. Staan allebei op de website van Dynabite.
Specs: Merk ASUS
Processor AMD Turion™ 64 X2 Processor TL56 1.8 GHz
Geheugen 2048 MB (2x 1024 MB)
Kaartlezer ja
Harddisk 120 GB S-ATA 5400 rpm
CD-/DVD-Rewriter Super Multi DVD Double Layer
Geluidskaart onboard
Videokaart 256 MB nVidia GeForce 7300 Turbo Cache
FireWire ja
Gewicht 2,75 kg
Draadloze netwerkkaart ja
Webcam ja
Beeldscherm 15.4"
Netwerkkaart ja
Aantal Accucellen 6
Besturingssysteem Windows Vista™ Home Premium
Garantie 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij
Extra Info
4x USB 2.0
Modem: ja
HP Pavilion DV 6570
Merk HP
Inclusief HP afstandsbediening & diverse software
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5250
Geheugen 2048 MB
Kaartlezer ja
Harddisk 120 GB
CD-/DVD-Rewriter Super Multi DVD+/-R/RW Double Layer
Geluidskaart onboard
Videokaart 384 MB (max.) Intel GMA X3100
FireWire ja
Webcam ja
Beeldscherm 15.4" BrightView breedbeeld
Netwerkkaart ja
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij
Extra Info
3x USB 2.0; Modem
Vragen: Is it safe to say dat die processor in de HP beter is dan in die van Asus? En kan daarentegen gezegd worden dat die Geforce Go beter is dan die Intel kaart van HP? In het topic over de Asus F3 serie wordt gezegd dat er wat problemen zijn met een brakke Wifi verbinding? Is dat nu specifiek een probleem van Asus of heef dat met Vista te maken?
Of hebben jullie eventueel andere opmerkingen of suggesties. Mijn budget is eigenlijk max 900, dus die HP gaat er al iets overheen. Ik ben overigens geen Acer fan, dus daar kijk ik niet naar in vergelijking met deze.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ga hem gebruiken voor surfen, mailen, foto's bewerken, usenet, wat brandwerk en af en toe een spelletje en af en toe een DVD'tje. Belangrijk is dat footballmanager soepeltjes draait met veel competities open. Wat betreft gaming: ik vind het belangrijk dat ik redelijk nieuwe spellen kan spelen, maar ik ben niet zo veeleisend dat die op de allerhoogste settings moeten draaien. Ter vergelijking: ik speelde op mijn desktop pc GTA: San Andreas op de low settings (ivm ATI Radeon 9200 SE) en met dat niveau ben ik tevreden. Als het allemaal maar een beetje speelbaar blijft.
Nu heb ik er 2 op het oog die volgens mij wel aan bovenstaande eisen voldoen.
Het gaat om de Asus Z53TC AP056C voor € 899,- of om de HP Pavilion DV6570 voor € 929,-. Staan allebei op de website van Dynabite.
Specs: Merk ASUS
Processor AMD Turion™ 64 X2 Processor TL56 1.8 GHz
Geheugen 2048 MB (2x 1024 MB)
Kaartlezer ja
Harddisk 120 GB S-ATA 5400 rpm
CD-/DVD-Rewriter Super Multi DVD Double Layer
Geluidskaart onboard
Videokaart 256 MB nVidia GeForce 7300 Turbo Cache
FireWire ja
Gewicht 2,75 kg
Webcam ja
Beeldscherm 15.4"
Netwerkkaart ja
Aantal Accucellen 6
Garantie 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij
Extra Info
4x USB 2.0
Modem: ja
HP Pavilion DV 6570
Merk HP
Inclusief HP afstandsbediening & diverse software
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5250
Geheugen 2048 MB
Kaartlezer ja
Harddisk 120 GB
CD-/DVD-Rewriter Super Multi DVD+/-R/RW Double Layer
Geluidskaart onboard
Videokaart 384 MB (max.) Intel GMA X3100
FireWire ja
Webcam ja
Beeldscherm 15.4" BrightView breedbeeld
Netwerkkaart ja
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij
Extra Info
3x USB 2.0; Modem
Vragen: Is it safe to say dat die processor in de HP beter is dan in die van Asus? En kan daarentegen gezegd worden dat die Geforce Go beter is dan die Intel kaart van HP? In het topic over de Asus F3 serie wordt gezegd dat er wat problemen zijn met een brakke Wifi verbinding? Is dat nu specifiek een probleem van Asus of heef dat met Vista te maken?
Of hebben jullie eventueel andere opmerkingen of suggesties. Mijn budget is eigenlijk max 900, dus die HP gaat er al iets overheen. Ik ben overigens geen Acer fan, dus daar kijk ik niet naar in vergelijking met deze.
Alvast bedankt voor jullie reacties.