Weet iemand het verschil in processorbelasting tussen een Soundblaster Audigy2 geluidskaart en de interne geluidskaart in een Gigabyte 965 ds3 rev. 3.3 (Realtek ALC 888) Denk er nl. aan om Realtek i.p.v. de Audigy te gaan gebruiken.
ligt helemaal aan je processor eigenlijk. Met een fatsoenlijke dualcore zul je het verschil niet merken. Wel wordt in de audigy EAX hardwarematig gedaan, terwijl het in je onboardchippie de software eax voor zijn rekening neemt. Daarnaast heeft die realtecchip ook minder simultane voices tot zijn beschikking.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:46:
Weet iemand het verschil in processorbelasting tussen een Soundblaster Audigy2 geluidskaart en de interne geluidskaart in een Gigabyte 965 ds3 rev. 3.3 (Realtek ALC 888) Denk er nl. aan om Realtek i.p.v. de Audigy te gaan gebruiken.
Als je goede drivers download (youp-pax te verstaan) softmod je je audigy kaart tot een audigy 4 met wat xfi rommel. Dan kan hij ook eax 3 en 4 aan, naast eax 1 en 2.
Trouwens, waarom zou je je interne chip gebruiken als je ook een audigy hebt? Het enige spel waar ik problemen ben tegengekomen met een audigy kaart is supreme commander.
Je zou het natuurlijk ook zelf kunnen testen
Kater? Eerst water, de rest komt later
het feit dat een geintegreerd ding geen 60 simultane sounds aankan, en de losse wel is genoeg rede voor mij.
Ja, wat met al die spellen die ervan gebruik maken.M2M schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:41:
[...]
het feit dat een geintegreerd ding geen 60 simultane sounds aankan, en de losse wel is genoeg rede voor mij.
Yes, but no.
Toen ik om driver redenen overstapte op de realtek chip van mijn Nforce4 moederbord merkt is ook 0 verschil.mieJas schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:52:
[...]
Ja, wat met al die spellen die ervan gebruik maken.
Er zijn weinig games met meer dan 24 stemmen..en de realtek dan 32 aan, okay misschien is het ietsje minder dan de EAX kaart maar je merkt NADA verschil tussen een up to date realtek en een Creative kaart met de standaard prut die voor pc speakers moet doorgaan. Inderdaad, de speakers...
Meeste speakers zijn waardeloos, en kunnen alleen geluid er keihard uitpompen maar "natuurgetrouwe weergave" ho maar! Mooiste is dat als je goede speakers hebt je ze via SPDIF aansluit en geeneens een geluidskaart dus nodig hebt voor de effecten!
Er is weinig reden een Audigy kaart te hebben..
There is no place like ::1
GoT Huisregels
We verwachten dat je zelf inzet toont voor je post. Als je beide zaken hebt is het makkelijk zat zelf na te gaan wat het verschil in CPU belasting is. Een topic openen ipv zelf te testen is lui en bovendien zul je nooit even specifieke antwoorden krijgen dan als je zelf test.
Verder heb je hier en daar blijkbaar dingen niet goed begrepen - een "interne kaart" op een moederbord is onzin. Het gaat hier om een onboard codec. Een kaart is een los ding, daar gaat het duidelijk niet over
We verwachten dat je zelf inzet toont voor je post. Als je beide zaken hebt is het makkelijk zat zelf na te gaan wat het verschil in CPU belasting is. Een topic openen ipv zelf te testen is lui en bovendien zul je nooit even specifieke antwoorden krijgen dan als je zelf test.
Verder heb je hier en daar blijkbaar dingen niet goed begrepen - een "interne kaart" op een moederbord is onzin. Het gaat hier om een onboard codec. Een kaart is een los ding, daar gaat het duidelijk niet over
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()