USB-HDD Corrupt

Pagina: 1
Acties:

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Onlangs heb ik voor mijn laptop een nieuwe HDD aangeschaft en tegelijkertijd een 2.5 inch behuizing gekocht voor de oude schijf. Na het herinstalleren van de laptop de oude schijf in de 2.5 inch behuizing gedaan en aan mijn laptop gekoppeld. Alles werkte prima, echter kon ik niet bij de mappen van mijn oude gebruiker vanwege de NTFS permissies. Jammer, maar helaas.

Toen de schijf afgekoppeld en later weer eens aangekoppeld toen ik een specifiek bestand nodig had. Helaas werd de schijf toen leeg weergegeven als RAW device. Heb toen met verschillende programma's geprobeerd de schijf te recoveren, maar dat is toen niet gelukt. Uit frustratie de schijf maar even opzij gelegd. Partition Magic geeft aan dat de partitietabel "Bad" is en start verder niet op. De tools die ik gebruikt heb in mijn poging tot recovery konden geen van allen overweg met een USB HDD en vonden dus alleen de schijven die via de IDE of S-ATA bus waren aangesloten. Heb helaas niet de mogelijkheid om de schijf even direct in mijn PC of laptop te hangen.

De gebruikte hardware:
Transcend StoreJet 2.5 inch USB2.0 behuizing
Seagate Momentus 5400.2 60GB 2.5 inch.

Ik hoop dus (met de juiste software) de schijf te kunnen recoveren, zodat ik mijn bestanden kan "redden". Daarom ook gelijk de vraag welke software ik kan gebruiken om de inhoud van de Administrator mappen van de oude installatie te kunnen benaderen. Graag een schop in de juiste richting/software :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke recoverprogs heb je al geprobeerd? Er zijn zat progs die wel overweg kunnen met USBdisks.
Overigens had je dmv take ownership prima bij je bestanden gekunnen de eerste keer (handig om te weten voor een volgende keer).

• Sander
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd met Partition Magic en Active Data Recovery (en klonen daarvan). partition magic weigert onder windows op te starten en geeft een foutmelding. Active Data Recovery geeft aan met USB disks overweg te kunnen maar op het moment dat ik een Deep scan wil laten uitvoeren geeft hij alleen de IDE schijf die in mijn laptop zit aan. En daarnaast heb ik alleen toegang tot de demo-versie waarbij het recoveren zelf wel mogelijk is, maar het daadwerkelijke schrijven van de gefixte partitietabel niet. Hiervoor moet de software worden aangeschaft. Dit vind ik geen probleem, maar dan moet ik wel eerst zien dat het werkt...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Partition Magic moet je ver van wegblijven, dat kan het alleen maar erger maken, ongelovelijk brak programma is dat.
Probeer eens Easy Recovery Pro van Ontrack. Daarmee heb ik al honderden GBs van hdds via USB af kunnen trekken met groot succes.

• Sander
  • Niet online
[Dubbelpost :(]

[ Voor 94% gewijzigd door Sander op 25-07-2007 11:57 ]

• Sander
  • Niet online
Ik heb EasyRecovery Pro geinstalleerd en zie ook hierin bij de Drive Tests niet de USB HDD terug, bij Partition Tests staat hij er echter wel bij...

http://www.sandervdheyden.nl/pics/DriveTests.jpg

• Sander
  • Niet online
schop... Iemand?? :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Al eens een andere USBcontroller geprobeerd?

• Sander
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:39:
[...]

Al eens een andere USBcontroller geprobeerd?
Helaas niet tot mijn beschikking, ik zal anders van het weekend hem alsnog eens opnieuw in mijn laptop schroeven en ff kijken of dat gaat werken... De data die erop staat is namelijk vrij belangrijk en de backups zijn beetje verouderd (zit minimaal 40 uur werk tussen).

Verwijderd

Probeer Active Undelete eens, die kan raw devices lezen en ook recoveren zonder partitietabel. Tis windows prog dus zou moeten werken lijkt me icm je USB disk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 02:58 ]

• Sander
  • Niet online
Heb ik reeds geprobeerd, werkt dus helaas niet met de USB disk, herkent alleen via S-ATA of IDE aangesloten schijven. Ik begin zelf intussen een bang vermoeden te krijgen dat de usb controller in de behuizing misschien wel eens een beetje brak kan zijn...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SOortegelijk probleem gehad uit de FAQ

het payware programma getdataback gebruikt.

Echter de echte oorzaak heb je niet daarmee achterhaald maar is vast een probleem met de usb interface.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Koop dan een 2,5" -> 3,5" PATA converter ofzo, dan kun je hem als normale schijf aanspreken. Of test met een USB behuizing van een vriend/kennis.
Pagina: 1