Heeft een aparte physics kaart zin in dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeie nacht beste tweakers,

Ik heb het volgende systeem gekocht:

Cpu:Q6600,
Mobo: E-vga 680i SLI
Mem: 4GB DC 800 MHz.
Video: 8800GTX

Nu kan ik tweedehands voor een zacht prijsje een Ageia Physics kaart kopen. Mijn vraag is of dit uberhaupt zin heeft met een systeem als bovenstaande.

Ik heb gezocht op google, maar kon helaas niets vinden.

Verwijderd

Zin heeft het altijd, het is maar net of het je waard is. GRAW ondersteund het hardwarematig maar of er nog veel games uitkomen voor ondersteuning is nog maar de vraag, sinds het produkt niet zijn succes heeft behaald als dat men er van verwachte, aangezien Nvidia en met name ATi hebben laten weten dat het ook onafhankelijk kan met hun eigen kaarten, maar wanneer.

Ageia heeft toegezegd dat het iets van 140 games zal ondersteunen. Moet eerlijk zeggen, speel op het moment niet meer zo veel dus weet niet hoeveel games het al ondersteunen :)

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Als ik jij was, ging ik gewoon even naar Ageia.com om de lijst van supported games te bekijken. Als je daar veel van speelt of gaat spelen, neem 'm en anders niet.

Verwijderd

Bij al die extra effecten lijkt ook wel grof ander rekenwerk voor z'n kiezen te komen en dat is het op beeld brengen van de graphics.

Als je kijkt bij de demo-videos zie je zeg maar het eerst zonder, en de 2de met Ageia support. Het lijkt allemaal wel cool maar als ik in een FPS-game zulk soort dingen over m'n scherm zie vliegen dan vraag ik me toch echt af hoe het afloopt met m'n Framerate. Het is tenslotte je videokaart die de rest nog op beeld moet tekenen, hoewel het al vooruitberekend is door de Psyg x kaart.

Ik zou zeggen probeer het als je het kan krijgen voor een zacht prijsje, anders moet je het laten liggen :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

mijn advies: doe iets nuttigers met het geld. Zo'n physicskaart icm een quadcore zal niet veel verschil in framerates geven. als je dan iets wilt aanschaffen, schaf dan een goede geluidskaart aan. Daarmee heb je een iets duidelijker betere gameervaring.

-_-

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 12:03

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 06:09:

Als je kijkt bij de demo-videos zie je zeg maar het eerst zonder, en de 2de met Ageia support. Het lijkt allemaal wel cool maar als ik in een FPS-game zulk soort dingen over m'n scherm zie vliegen dan vraag ik me toch echt af hoe het afloopt met m'n Framerate. Het is tenslotte je videokaart die de rest nog op beeld moet tekenen, hoewel het al vooruitberekend is door de Psyg x kaart.
Of items nu stil liggen, of door het beeld heen vliegen maakt voor het renderen weinig uit. Het is de berekening van bewegende objecten wat cpu kracht kost, en heeft dus een negatief effect op de framerate.

De grafische kaart heeft geen boodschap aan de positie van een object.

Aan de TS: Als het prijsje echt zacht is, zou ik het zeker doen! Het heeft allemaal een wat langzame start, maar ik denk dat het uiteindelijk wel door zal zetten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

^^

Kun je ook prima voor physics kaarten gebruiken. Stel je eisen (wat speel je?), kijk of deze kaart daarbij helpt en ga dan voor jezelf na of het verschil JOU het geld waard is, of dat je dat geld beter in een betere CPU/VGA kunt steken, danwel in kroegbezoek :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.