Toon posts:

Dell coupons (waardebonnen/code) notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 2.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik sta op het punt om bij dell.nl via "KLEINE ONDERNEMINGEN" een nieuwe Vostro 1700 Notebook te kopen. Nu zie ik overal op amerikaanse sites codes staan voor coupon bonnen ofwel waardebonnen genoemd. Ik vroeg me af of er toevallig iemand een waardebon heeft voor Kleine Ondernemingen, Nederlands, bijvoorbeeld "zoveel % korting". Hopelijk kan iemand me helpen aan een code, een scheelt het weer een smak geld. Alvast Hartelijk dank.

N.B.: Ik heb hier op tweakers een aantal codes gevonden maar die waren alleen voor consumenten, en sommige al verlopen.

Gegroet!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
pak de evalue van kleine ondernemingen en voer die in bij consument. scheelt al wat.. dan nog 5% korting en heb je een mooi prijsje. Toch kun je het beter per telefoon proberen. Krijg je vaak veel meer korting. btw. een nieuw topic hiervoor openen is een beetje overdreven. mijn topic over de 1500 zal ik vragen of het kan worden vergroot voor de 17 inch varianten. Nu nog even niet aan denken vanwege me vakantie ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
bartju schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:43:
pak de evalue van kleine ondernemingen en voer die in bij consument. scheelt al wat.. dan nog 5% korting en heb je een mooi prijsje. Toch kun je het beter per telefoon proberen. Krijg je vaak veel meer korting. btw. een nieuw topic hiervoor openen is een beetje overdreven. mijn topic over de 1500 zal ik vragen of het kan worden vergroot voor de 17 inch varianten. Nu nog even niet aan denken vanwege me vakantie ;)
Ik heb een Vostro 1700 besteld via de telefoon en ik kreeg helemaal geen korting.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 00:28
Moet je ook om vragen, je moet met prijzen van andere notebooks gooien en vragen waarom zou ik voor dell kiezen als... goedkoper is of maar ... duurder is en zo mee te nemen is bij mijn lokale computer winkel.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 11:21

SeatRider

Hips don't lie

Check ook www.retailmenot.com (van de makers van bugmenot).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• D-e-n
zaidoT schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:29:
Moet je ook om vragen, je moet met prijzen van andere notebooks gooien en vragen waarom zou ik voor dell kiezen als... goedkoper is of maar ... duurder is en zo mee te nemen is bij mijn lokale computer winkel.
Dat soort verhalen hoor ik ja. Nu ben ik niet zo'n goede afdinger maar mijn verkoper was echt nergens voor te porren. En wat erger is: hij loog me keihard voor over de levertijd en nu de buit binnen is reageert hij nergens meer op, ook niet op mailtjes met vragen daarover reageert hij niet. En dreigen met cancellen helpt ook niet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 11:21

SeatRider

Hips don't lie

D-e-n schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]

Dat soort verhalen hoor ik ja. Nu ben ik niet zo'n goede afdinger maar mijn verkoper was echt nergens voor te porren. En wat erger is: hij loog me keihard voor over de levertijd en nu de buit binnen is reageert hij nergens meer op, ook niet op mailtjes met vragen daarover reageert hij niet. En dreigen met cancellen helpt ook niet.
Dan moet je niet dreigen, maar doen. Als jij je genaaid voelt moet je vooral een andere kopen, toch?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• D-e-n
SeatRider schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:35:
[...]

Dan moet je niet dreigen, maar doen. Als jij je genaaid voelt moet je vooral een andere kopen, toch?
Ja da's fijn maar dan heb ik voorlopig helemaal geen laptop he. Een eerlijk is eerlijk: het is wel goed spul. Maar op deze manier heeft Dell mij de kans ontnomen om levertijd en specs van de laptop tegen elkaar af te wegen. En voordat ik cancel wil ik eerst uitleg.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]

Als de laptop in pre-productie is kan je hem gewoon annuleren (geef reden lange levertijd op). Gewoon met Dell bellen - niet met de verkoper dit regelen dus...
D-e-n schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:
Ja da's fijn maar dan heb ik voorlopig helemaal geen laptop he. Een eerlijk is eerlijk: het is wel goed spul. Maar op deze manier heeft Dell mij de kans ontnomen om levertijd en specs van de laptop tegen elkaar af te wegen. En voordat ik cancel wil ik eerst uitleg.
Uhm, je hebt op dit moment toch al geen laptop, en je zei dat de levertijd langer was geworden. Dus waarom niet annuleren en opnieuw een laptop samenstellen maar nu MET veel korting.

[ Voor 31% gewijzigd door silmaril8 op 25-07-2007 11:15 ]

• D-e-n
Als de laptop in pre-productie is kan je hem gewoon annuleren (geef reden lange levertijd op). Gewoon met Dell bellen - niet met de verkoper dit regelen dus...
Het vreemde is ook dat mijn bestelling nog niet eens in pre-productie staat. En dit terwijl mijn betaling al acht dagen terug is gedaan. Er was een belletje van mijn kant nodig om een ordernummer te verkrijgen. Volgens mij heeft de verkoper een fout gemaakt namelijk
Uhm, je hebt op dit moment toch al geen laptop, en je zei dat de levertijd langer was geworden. Dus waarom niet annuleren en opnieuw een laptop samenstellen maar nu MET veel korting.
Dan schuift de datum dus nog veel meer op. En ik vraag me af of die vertraging niet in een bepaald onderdeel zit en of daar dus wat aan te doen is? Toen ik belde voor dat ordernummer had hij het over een verwerkingsprobleem en toen mompelde hij iets over de processor.

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05-2025
En buiten dat, tegen de tijd dat ze wel kunnen leveren...wat ik zo lees waarschijnlijk pas over DIK een maand.....zijn er wellicht al betere (Nieuwere) laptops uit tegen ongeveer dezelfde prijs.

Ik stem ook, annuleren die order ;-)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 13:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Al die Dell verkopertjes moeten targets halen, per week, per maand en per kwartaal.

Ik bel meestal op donderdag of vrijdag voor een offerte, bij voorkeur aan het einde van de maand. ze moeten toch scoren en zeker dan zijn ze bereid korting te geven.

Nooit gelijk ja zeggen, maar wel zeggen als er een goede prijs komt dat je hem die dag nog besteld.

Hoogste korting die ik gescoord heb was op een 19" server kast. IPV € 1.000 voor € 750 :)

• D-e-n
DrDoo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:29:
En buiten dat, tegen de tijd dat ze wel kunnen leveren...wat ik zo lees waarschijnlijk pas over DIK een maand.....zijn er wellicht al betere (Nieuwere) laptops uit tegen ongeveer dezelfde prijs.

Ik stem ook, annuleren die order ;-)
Als er niets aan die levertijd te doen is of er niet iets van compensatie mogelijk is (bijvoorbeeld door er duurder spul in te stoppen voor dezelfde prijs) dan annuleer ik waarschijnlijk.
Veel alternatieven met een resolutie van 1920x1200 zijn er overigens niet hoor. Mijn eerdere alternatief was een Ahtec en die komen half augustus ook met een nieuw type maar daar weet ik de prijs nog niet van dus dat kan ook tegenvallen. Ik heb al wel met hen gebeld en in tegenstelling tot die Dell-verkoper kreeg ik in ieder geval het gevoel dat ze hun best voor je doen. Dat vind ik heeeeeeeeeeel belangrijk als ik iets koop

• silmaril8
  • Niet online
Wat je kan doen is het volgende:
Ga opnieuw de laptop samenstellen (met onderneming evalue en een 5% kortingsbon) en kijk op hoeveel je dan uitkomt. Vergelijk dat met je huidige bestelde laptop. Dan ga je bellen met een Dell Verkoper en vraag je hoe lang het gaat duren en dergelijke en misschien ook nog onderhandelen.

Als dan blijkt dat de laptop goedkoper is, en de levertijd (ongeveer) even lang, dan zeg je dat je er nog even een half uur over na wil denken. Daarna bel je Dell op en zeg je dat je je huidige order wil annuleren. Vraag om bevestiging via mail. Daarna bestel je die nieuwe laptop :)

Verwijderd

Heb zelf de genoemde coupons uit dell waardebonnen? (coupons) en nog wat gevonden op Google voor de Vostro (kleine ondernemingen) geprobeerd. Allen geven ze aan dat ze nog geldig zijn, maar dat er 'meer gegevens nodig zijn' en worden niet verwerkt... helaas.

Overigens stem ook ik voor: cancellen die hap!! Inmiddels staan hier en op de link genoeg tips om de prijs een aardig stuk omlaag te schroeven (handig!), lijkt me.

Wellicht een (te) simpele gedachte, maar kun je niet na het annuleren een mailtje sturen naar Dell waarin je gewoon direct om een kortingscoupon vraagt? Gevalletje: "Nee heb je, ja kun je krijgen" :)

...Wel daarna ff hier posten als het lukt :*) !

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt niets van hoor, als je via dell besteld staat de levertijd gewoon aangegeven en daar houden ze zich aan dus daar kun je moeilijk op afdingen of wat dan ook. Misschien kun je via bellen nog een korting bedingen dat kan ik altijd proberen.

Dit snap ik niet: "pak de evalue van kleine ondernemingen en voer die in bij consument. scheelt al wat", zou iemand me dat uit kunnen leggen?

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:12:
Ik snap er echt niets van hoor, als je via dell besteld staat de levertijd gewoon aangegeven en daar houden ze zich aan dus daar kun je moeilijk op afdingen of wat dan ook. Misschien kun je via bellen nog een korting bedingen dat kan ik altijd proberen.
Ik heb de verkoper twee keer op de man af gevraagd naar de levertijd, de laatste keer vlak voor het bestellen: "zijn de problemen met de lange levertijden van de Inspirons op dit moment ook van toepassing op de Vostro?" Twee keer was het antwoord gewoon "nee, de levertijd is ongeveer 10 dagen". Als hij had gezegd: "vier of vijf weken" had ik NIET besteld op dat moment.

Verwijderd

Topicstarter
Niet via verkopers doen, dat zijn mensen en die denken voor zichzelf en vergeten dingen. Via internet rost ie gewoon je bestelling tussen andere bestellingen en staat de levertijd erbij dus krijg je hem ook op die dag. Anders kan je klacht in dienen. Zou toch te gek worden als de levertijd langer is dan dat daar staat. Ik heb em gewoon nodig over een maand, is ie er niet dan leidt ik daar onder voor 1000den euro's dus dan mogen ze vergoeden....

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:20:
Niet via verkopers doen, dat zijn mensen en die denken voor zichzelf en vergeten dingen. Via internet rost ie gewoon je bestelling tussen andere bestellingen en staat de levertijd erbij dus krijg je hem ook op die dag. Anders kan je klacht in dienen. Zou toch te gek worden als de levertijd langer is dan dat daar staat. Ik heb em gewoon nodig over een maand, is ie er niet dan leidt ik daar onder voor 1000den euro's dus dan mogen ze vergoeden....
Waar staat die levertijd tussen? Ik bedoel: op welk moment van via het net bestellen krijg je die te zien?

Verwijderd

Zit er dan verschil tussen zakelijk en particulier qua accutaresse i.v.m. levertijd? 'Heb zelf alleen als particulier ervaring (2 maal) en dan moet je de levertijd idd. met een korreltje zout nemen... Bovendien heb je ook met een expediteur (UPS) te maken die, in mij geval, gewoonweg soms niet op wil komen dagen. Geen briefje of melding van geen gehoor (uiteraard: ik zat dus tot 2 maal toe vol spanning voor het raam te wachten). Als ik hierover klaag bij Dell... logisch: leg dit voor bij UPS...

Wellicht bedoeld JBunck de verwachte levertijd na bestellingsprocedure (via het trackingsysteem ofzo)? I.d.g. succes met je eis en de kleine lettertjes....
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:20:
[...]
Ik heb em gewoon nodig over een maand, is ie er niet dan leidt ik daar onder voor 1000den euro's dus dan mogen ze vergoeden....
Of je stelt het wat overdreven, of je zou in dat geval beter af zijn met het kopen/huren van een eenvoudige laptop mocht er vertraging ontstaan. Of een andere laptop elders, hoewel die Vostro natuurlijk gewoon kicken is... (voorkomen is altijd beter dan genezen, ook al heb je een dure rechtsbijstand verzekering).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 20:10 ]

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:12:

Dit snap ik niet: "pak de evalue van kleine ondernemingen en voer die in bij consument. scheelt al wat", zou iemand me dat uit kunnen leggen?
Ga naar www.dell.nl en naar Notebooks Kleine Ondernemingen. Kopieer de e-value van de duurste inspiron 1720.
Ga weer naar www.dell.nl en nu naar Notebooks Consumenten. Kies een Inspiron laptop en klik op een E-value link. Plak dan de E-value code die je gekopieerd had in dat veld, en voila je kan een goedkopere Inspiron 1720 bestellen met ook nog eens als voordeel dat je zo'n 5% consumentenkortingsbon kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja ik wil een vostro niet zo'n inspiron nep ding, maar heb hem nu al besteld.
Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
2 gig ram
240 GB harde schijf
256 mb grafische kaart
Bluethooth, advanced networking
Vista etc
Prijs: 1059 excl BTW en verzendkosten

Toen nog wat spullen erbij gedaan (BTW krijg je natuurlijk terug). En verzendkosten zat momenteel 75 euro korting op en op de laptop ook nog eens 50. Dus wel netjes

Maar ik denk dat jullie ervaring hebben met consumenten en dat hij daar niet optijd geleverd werd. Ik heb alleen nog via kleine ondernemingen gedaan en dan krijg je hem gewoon keurig op tijd binnen.

• silmaril8
  • Niet online
Nee hoor, kleine ondernemingen hebben dezelfde levertijd. Er zijn namelijk problemen met de beeldschermen en daardoor hebben alle laptops langere levertijden (geldt voor alle fabrikanten).

Als je die Vostro 1700 via mijn manier besteld kom je goedkoper uit hoor... Die 5% korting is over een bedrag van boven de 1000 euro best veel :)

• D-e-n
silmaril8 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:38:
Nee hoor, kleine ondernemingen hebben dezelfde levertijd. Er zijn namelijk problemen met de beeldschermen en daardoor hebben alle laptops langere levertijden (geldt voor alle fabrikanten).
Wie zegt dat? Ik hoor ook weer verhalen over de processor

• silmaril8
  • Niet online
Lees alle laptop topics maar... daar staat het allemaal in.

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:38:

Als je die Vostro 1700 via mijn manier besteld kom je goedkoper uit hoor... Die 5% korting is over een bedrag van boven de 1000 euro best veel :)
Consumenten hebben geen btw aftrekking. Dus dan betaal je veel meer, die 5% korting is dan msischien net 100 euro, maar je betaald 300 euro belasting.

• silmaril8
  • Niet online
?
Als je een consumenten laptop bestelt, krijg je gewoon een bon met BTW hoor en je (het bedrijf) kan gewoon die BTW aftrekken bij belastingdienst.

[ Voor 22% gewijzigd door silmaril8 op 25-07-2007 22:09 ]

Verwijderd

Sjezus JBunck... eerst wil je met je "eenmanszaakje" grootgrutter Dell dreigen als ze je 1 STUKS laptop niet op (jouw) tijd willen afleveren met "1000den Euro's" en dan denk je gewoon geen BTW te kunnen recupereren op iets wat niet als direct BTB staat... Gaat het verder wel goed met je zaakje?

Ik denk dat je hier genoeg tips hebt kunnen vinden waarmee je je voordeel hebt kunnen doen, voor de rest wens ik je succes. En, oh ja, Dell heeft een goede garantie afhandeling (de laatste tip dan)...
Pagina: 1