Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Arghz....dat wist ik dus niet....een G0 gaat het met huidige biossen dus helemaal niet doen?kuka schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:30:
IBetreffende de Bios update. Inderdaad heb je dan ook nog eerst een andere CPU nodig om vervolgens de Q6600 G0 te kunnen gebruiken. Dat gaat wel moeilijk zonder andere s775 CPU......komt vast wel goed.
Verwijderd
Zat ook al de website van de fabrikant van m'n moederbord te kijken en zag daar helemaal niks over verder. Gelukkig maar want ik heb niet de beschikking tot een andere S775 cpu.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:43:
Onzin, werkt gewoon, echter zal je verkeerde temperatuurwaarden te zien krijgen voordat het Bios is bijgewerkt.
is er dan behalve die verlaagde TDP nog iets anders dat een G0 voordeel biedt t.o.v. een B3?acidfever schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:50:
[...]
Zat ook al de website van de fabrikant van m'n moederbord te kijken en zag daar helemaal niks over verder. Gelukkig maar want ik heb niet de beschikking tot een andere S775 cpu.
Iets betere overclock potentie.M2M schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:04:
[...]
is er dan behalve die verlaagde TDP nog iets anders dat een G0 voordeel biedt t.o.v. een B3?
alleen omdat de tdp lager is? (en hij 11 graden warmer kan worden voordattie d'r mee op houdt?). Anyway, bedankt voor de info, en sorry voor het vervuilen van je topic ts.
Verwijderd
Hij kan 11 graden hoger worden.
Door de lagere tdp produceert hij minder warmte dus heb je minder koeling nodig.
Dus overall is het heel overclock bevorderend, maar persoonlijk denk ik dat dit niet veel meer dan 200mhz gaat schelen met een b3...
Als je bij een webshop hardware besteld en daar compatibiliteit op aanvraagt dan moet alles werken, ook een G0 op een mobo zonder bios update...
Maar ik denk dat het gewoon zal werken. (afgezien van verkeerde temps.)
200 Mhz per core is totaal toch weer 800 Mhz overclock...HugoBoss1985 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:21:
200mhz is niet niks.
Als je bij een webshop hardware besteld en daar compatibiliteit op aanvraagt dan moet alles werken, ook een G0 op een mobo zonder bios update...
Maar ik denk dat het gewoon zal werken. (afgezien van verkeerde temps.)
Welke shop was dit als ik vragen mag ?Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:13:
Hier in Belgie heb ik ook al verscheidene winkels gemail en van één winkel kreeg ik vandaag antwoord dat ze B3's binnen gekregen hadden , de rest weigert mij te vertellen welke steppings ze in voorraad hebben .. :<
Jaha kon mij enkel mededelen dat ze de B3 stepping hadden althans ze gaven mij enkel de code BX80562Q6600SL9UM waar ik kon afleiden dat het een B3 stepping was
Tones heb ik gemailed maar reageerden niet
Dan op hun forum de vraag gesteld en ze zouden iets laten weten wanneer ze terug in stock waren maar dat hebben ze nooit gedaan. Dan nog eens de vraag gesteld en werd botweg genegeerd. Ondertussen is hun stock er alweer door.
Laat je iets weten indien je iets hebt gevonden ?
Heb zo het gevoel dat shops een beetje overspoelt worden met die vragen want de meeste klinken enorm nukkig bij die vraag.
[ Voor 18% gewijzigd door simplicidad op 25-07-2007 10:43 ]
dat klopt, maar ze willen wel hun B3 stepping voorraad kwijt. De winkels hebben waarschijnlijk al voor de prijsdaling ingekocht, dus ze maken al geen echte winst meer. Reken maar dat als ze de G-0 stepping op voorraad hebben het met grote letters op hun site komt te staan!acidfever schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:
Ach als ze gewoon netjes de stepping zouden weergeven in hun shops zouden mensen en meteen duidelijkheid hebben en niet mailen of bellen om welke stepping het gaat.
Bij de vraag of, als ik over twee weken terug zou bellen, hij me kon zeggen of ze de nieuwe g0 stepping binnen hadden werd me verteld dat dit niet mogelijk is en dat ze dus nooit 100% zeker kunnen zijn dat er een g0 stepping wordt verstuurd als deze op voorraad zijn.
Azerty valt dus af als g0 leverancier, helaas.
www.hiqcomputer.de
dit is toch wel een van de grotere winkels in Duitsland.. ik ga er dan ook vanuit dat hun een snelle voorraaddoorstroom hebben. (ik ga hier in augustus mijn nieuwe systeem kopen.. erg nette prijzen)
iemand met een redelijke beheersing van de duitse taal die een mail kan sturen?
[edit]
hmm, zie net dit staan bij de q6600:---> Stromverbrauch: 105,3 Watt
neem aan dus dat het de B3 is
[ Voor 13% gewijzigd door Dacide op 25-07-2007 11:48 ]
[ Voor 100% gewijzigd door MensionXL op 25-07-2007 11:54 ]
volgens mij leveren zij alleen in amerika en canada.....Dacide schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:50:
Yeah
pre-order your G0 stepping
linkje
nadeel is dat je nog ff moet wachten. maar dan heb je hem wel gegarandeerd.
de prijs vind ik ook best hoog. Maar goed, voor diegene die het waard is...........
Verwijderd
Ze verschepen NIET buiten de USA!Dacide schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:50:
Yeah
pre-order your G0 stepping
linkje
nadeel is dat je nog ff moet wachten. maar dan heb je hem wel gegarandeerd.
de prijs vind ik ook best hoog. Maar goed, voor diegene die het waard is...........
Oeps, iemand was me voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 12:22 ]
Euromaxi Computers & Componenten heeft geen voorraad, dus die weet het niet.
[ Voor 50% gewijzigd door kuka op 25-07-2007 12:59 ]
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Alternate had geen zin om naar het magazijn te lopen
Cool-Prices leveren B3
Dice ook B3
Ik wacht nog op een email van Komplett
ter info (van de intel pcns database)
G0
PRODUCT CODE: BX80562Q6600SLACR
MM#: 891337
B3
PRODUCT CODE: BX80562Q6600SL9UM
MM#: 887620
Change Notification #: 107687 - 00
Change Title: Boxed Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 and Intel® Xeon® Processors X3220 and X3210, PCN 107687-00, Product Design, B-3 to G-0 Stepping Conversion
Date of Publication: June 27, 2007
Description of Change to the Customer:
The boxed Intel® Core™2 Quad processor Q6600 and boxed Intel® Xeon® processors X3220 and X3210 will undergo the following changes for the B-3 to G-0 processor stepping conversion:
• CPUID will change from 06F7 to 06FB
• New S-specs for converting products
• The converting products will change from the 2005 Performance FMB(105W) to the 2005 Mainstream FMB (95W)
• The Electrical and Mechanical Specifications remain within the current specifications. Intel anticipates no changes to customer platforms designed to previous Intel guidelines.
• Thermal specification has changed: Maximum allowed Case Temperature for the Intel® Core™2 Quad processor Q6600 and Intel® Xeon® processors X3220 and X3210 on G-0 stepping has been increased by 11 oC. Tcontrol offset will remain same relative to 0 with increase in Maximum allowed Case Temperature, which will help reduce acoustics.
Customer Impact of Change and Recommended Action:
Minimal re-qualification and/or validation is expected for the G-0 stepping conversion due to no feature set changes between the B-3 and G-0 steppings. The boxed Intel® Core™2 Quad processors Q6600 and Intel® Xeon® processors X3220 and X3210 G-0 stepping will require a BIOS update.
willyfreak schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]
200 Mhz per core is totaal toch weer 800 Mhz overclock...
Alternate was ik dus gisteren. Had specifiek aangegeven in mijn order dat ik de SLACR aanduiding op de sticker wilde en als ze die niet hadden even bellen.OCTiMod schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:48:
Alternate had geen zin om naar het magazijn te lopen
[...]
Was dus met goede hoop richting de winkel gegaan maar daar bleek het toch de B3 te zijn......en vermoedelijk hadden ze geen G0 liggen ook.
Blijkt dat ze het opmerkingen veld in een online order helemaal niet lezen....handig!
[ Voor 8% gewijzigd door acidfever op 25-07-2007 13:56 ]
Tuurlijk, want elke applicatie maakt ook volledig gebruik van de 4 coreswillyfreak schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]
200 Mhz per core is totaal toch weer 800 Mhz overclock...
De Quadcores van nu zullen veel beter presteren door overclocken omdat je de FSB clock verhoogt, een Q6600 is niks meer dan 2 E6600 modellen tegen elkaar geplakt en die werken met elkaar via de bus..
Dus hogere FSB betere prestaties.
Een G0 kan je waarschijnlijk zonder veel extra koeling op 3GHz krijgen (FSB 333/1333)
Als jij geen applicaties draait die er gebruik van maken, wil niet zeggen dat anderen geen applicaties draaien die er geen gebruik van maken! Ik heb bijvoorbeeld wel heel veel performance winst met een Q6600, simpelweg omdat ik apps gebruik die wel veel profijt hebben van een quadcore. (Vriend van me heeft zelfde apps en een quadcore.. tijdens het renderen haalt hij de 92% in totaal, dus dat is niet mis!)MensionXL schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:56:
[...]
Tuurlijk, want elke applicatie maakt ook volledig gebruik van de 4 cores
dan nog, even omgerekend en 159 pond is ~ 237 euro!
(ik weet niet wat de levertijd en verzendkosten zijn, maar de prijs is zeer gunstig.)
EDIT: foutje, ik was vergeten om de btw erbij te rekenen. Je komt dan op een prijs van ~ 280 euro uit
[ Voor 16% gewijzigd door aeroxtaxi op 25-07-2007 14:11 ]
Verwijderd
Waar zie je mij zeggen dat ik dat niet gebruik? Ik gebruik het best veel. Maar zijn totale gedachte van dat als je je q6600 200MHz per core overklokt je dan in totaal een bruikbaare 800MHz aan overgeklokte snelheid hebt, nou nee... Want het merendeel applicaties maakt geen gebruik van meerdere cores, en dat was mijn punt.Marando schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Als jij geen applicaties draait die er gebruik van maken, wil niet zeggen dat anderen geen applicaties draaien die er geen gebruik van maken! Ik heb bijvoorbeeld wel heel veel performance winst met een Q6600, simpelweg omdat ik apps gebruik die wel veel profijt hebben van een quadcore. (Vriend van me heeft zelfde apps en een quadcore.. tijdens het renderen haalt hij de 92% in totaal, dus dat is niet mis!)
...? Cursusje generaliseren?Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:50:
Het valt wel op dat de service van de Nederlandse winkels achterblijft bij de buitenlandse. Typisch!!
Sowieso mag je clocksnelheden nooit bij elkaar optellen, dat is gewoon fout. Je hebt helemaal niet 800 MHz overgeclockt... Wil je beweren dat een Q6600 op 9.6 GHz loopt?Marando schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Als jij geen applicaties draait die er gebruik van maken, wil niet zeggen dat anderen geen applicaties draaien die er geen gebruik van maken! Ik heb bijvoorbeeld wel heel veel performance winst met een Q6600, simpelweg omdat ik apps gebruik die wel veel profijt hebben van een quadcore. (Vriend van me heeft zelfde apps en een quadcore.. tijdens het renderen haalt hij de 92% in totaal, dus dat is niet mis!)
[ Voor 58% gewijzigd door Avalaxy op 25-07-2007 14:53 ]
Ahaha iddleonpwner1 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:52:
Sowieso mag je clocksnelheden nooit bij elkaar optellen, dat is gewoon fout. Je hebt helemaal niet 800 MHz overgeclockt... Wil je beweren dat een Q6600 op 9.6 GHz loopt?
in dat geval loop m'n 8800GTX op 166.4GHz!!!
Verwijderd
Een B3 kan ook prima op 3,0 met een AC Freezer..OCTiMod schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:02:
Met benchmarks kan je wel degelijk zien dat een overclock van 200MHz behoorlijk goed uitpakt...
De Quadcores van nu zullen veel beter presteren door overclocken omdat je de FSB clock verhoogt, een Q6600 is niks meer dan 2 E6600 modellen tegen elkaar geplakt en die werken met elkaar via de bus..
Dus hogere FSB betere prestaties.
Een G0 kan je waarschijnlijk zonder veel extra koeling op 3GHz krijgen (FSB 333/1333)
Bovendien, 200Mhz is merkbaar verschil, maar is het waard om als je de rest van je systeem klaar hebt nog weken te wachten op een cpu? Die 200mhz kan je met benchmarks zien, maar in praktijk zal het verschil niet al te groot zijn. Als je voor gewoon gebruik de Q6600 koopt maakt het echt niet uit of je B3 of G0 hebt. Alleen voor echte OC freaks die het laatste MHzje uit hun cpu willen halen heeft het nut. En ik heb eerder het idee dat neit iedereen die wacht op de G0 dat is, maar gewoon 'een G0' wilt 'omdat die beter overclocken'
Verwijderd
Misschien wel...................
Ik heb niet echt veel haast, heb nu een E6600 op 3GHz en ik wil die quad ook zeker op 3 hebben... ik heb een Zalman CNPS9700Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:04:
[...]
Een B3 kan ook prima op 3,0 met een AC Freezer..
Bovendien, 200Mhz is merkbaar verschil, maar is het waard om als je de rest van je systeem klaar hebt nog weken te wachten op een cpu? Die 200mhz kan je met benchmarks zien, maar in praktijk zal het verschil niet al te groot zijn. Als je voor gewoon gebruik de Q6600 koopt maakt het echt niet uit of je B3 of G0 hebt. Alleen voor echte OC freaks die het laatste MHzje uit hun cpu willen halen heeft het nut. En ik heb eerder het idee dat neit iedereen die wacht op de G0 dat is, maar gewoon 'een G0' wilt 'omdat die beter overclocken'
Ik wil zelf een G0 revisie omdat die paar graden die zo'n cpu minder aan warmte geeft resulteerd in minder benodigde rpm's op m'n cpu fan. Ik bouw een systeem voor audio toepassingen en dan is een zo'n stil mogelijk systeem een pre.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:04:
[...]
Een B3 kan ook prima op 3,0 met een AC Freezer..
Verder ben ik er ook wel van overtuigd dat het verschil niet zo heel erg groot is. Ik wacht nog een paar dagen en als het dan allemaal nog onmogelijk blijkt kijk ik wel of ik gewoon een B3 haal.
Voor de overclock hoef je het niet perse te doen, er zijn ook al berichten bekend van G0 steppings die minder ver komen dan de B3 gemiddeld komt.
[ Voor 6% gewijzigd door acidfever op 25-07-2007 16:26 ]
bron(en)acidfever schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Voor de overclock hoef je het niet perse te doen, er zijn ook al berichten bekend van G0 steppings die minder ver komen dan de B3 gemiddeld komt.
Had een paar posts gezien op een Amerikaans forum in mijn zoektocht naar de G0 stepping. Kan die link niet meer vinden echter...sorry
Ook ik heb diverse webshops benaderd en zij gaven aan dat de nieuwe lichting medio augustus
in de rekken moet liggen.
Uiteindelijk heb ook ik voor de B3 gekozen. snel sneller snelst.
Sneller is genoeg.
Heb de B3 nu idle op ca. 40 graden met een clock van 3,0Ghz 9x333. met een ninja in een P182
[ Voor 3% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 25-07-2007 22:09 ]
Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle
en als je hem een beetje serieus stressed... waar zit je dan op?Koekerwauz_NL schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:07:
De G0 stepping zal medio augustus beschikbaar worden.
Ook ik heb diverse webshops benaderd en zij gaven aan dat de nieuwe lichting medio augustus
in de rekken moet liggen.
Uiteindelijk heb ook ik voor de B3 gekozen. snel sneller snelst.
Sneller is genoeg.
Heb de B3 nu idle op ca. 40 graden met een clock van 3,0Ghz 9x333. met een ninja in een P182
anathema
Yeah Rightanathema schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:16:
Toch ben ik benieuwd of die G0 nou zo geweldig gaat klokken.. Kan het niet zo zijn dat de beste chips van de nieuwe stepping worden gebruikt voor de E6850, de wat mindere voor E6750 of E6550 en de slechtste aan elkaar geplakt worden en de nieuwe Q6600 vormen? Ze hoeven tenslotte maar op 2.4 Ghz te klokken om verkocht te worden..
Voor iedere snelheid zal wel een appart productie proces zijn en elke chip wordt voor zijn snelheid gemaakt.
Dan zou een QX6800 van 2,93Ghz dus eigenlijk een goed gefokte partij Q6600 zijn en door een Intel medewerker zelf overgeclocked zijn of misschien is een Q6600 wel een standaard QX6800 maar dan ge-underclocked met een soort lock erop dat hij niet sneller kan, geloof je het zelf
[ Voor 15% gewijzigd door crack_en_hack op 25-07-2007 23:28 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ehm....dit is basicly wel hoe het werkt ja. Het zijn allemaal dezelfde die's en de beste (doorgaans uit het midden van de platter) worden getest op snelheid en krijgen na een succesvolle test een hogere markering.crack_en_hack schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:22:
[...]
Yeah RightLijkt me niet logisch dat ze elke chip gaan checken en sorteren om uiteindelijk verwerkt te worden naar een CPU van de juiste snelheid.
Voor iedere snelheid zal wel een appart productie proces zijn en elke chip wordt voor zijn snelheid gemaakt.
Dan zou een QX6800 van 2,93Ghz dus eigenlijk een goed gefokte partij Q6600 zijn en door een Intel medewerken zelf overgeclocked zijn, geloof je het zelf![]()
Op een gegeven moment is het productieproces echter dusdanig volwassen dat elke cpu gewoon op de hogere clocks lopen dus ja, de kans dat je Q6600 probleemloos op QX6800 snelheden loopt is behoorlijk groot (sterker nog ze lopen allemaal sneller).
Er is in ieder geval in geen geval een apart productieproces voor Kentsfield cores. En het is niet een intel medewerker die ze uitzoekt maar het testen van werkende clocksnelheid gaat volautomatisch.
Denk je dat ze een cpu maken en er maar vanuit gaan dat deze 2.4 of 2.66Ghz oid loopt? Dat testen ze gewoon.
beetje overbodige post dus als je geen idee hebt hoe processor fabrikanten te werk gaan. Amd doet dit namelijk exact hetzelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door acidfever op 25-07-2007 23:31 ]
Toch vind ik het een beetje vreemd, Als ze dus sneller lopen dan waarvoor ze verkocht worden verkopen ze dus hun eigen product als een minder iets dan dat het werkelijk waard is.acidfever schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:31:
[...]
de kans dat je Q6600 probleemloos op QX6800 snelheden loopt is behoorlijk groot (sterker nog ze lopen allemaal sneller).
Net zoiets als "We kunnen sneller maar toch doen we het niet", waarom dan niet gelijk gaan verkopen als 3,2GHz als ze het nu technologisch makkelijk kunnen halen, en als alle chips uit het zelfde chip-bakker machientje komen kosten ze in feite allemaal het zelfde qua € of $.
Lijkt mij toch een veel betere marketing (helemaal tegenover AMD) dan je product aanbieden als minder terwijl het meer kan.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Dat is marketing. Je kunt het ook anders zien....als een QX6850 net zo duur kost om te maken als een Q6600 en de QX6850 is toch 750 euro duurder....waar maken ze dan hun grootste winst op?crack_en_hack schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:55:
[...]
Toch vind ik het een beetje vreemd, Als ze dus sneller lopen dan waarvoor ze verkocht worden verkopen ze dus hun eigen product als een minder iets dan dat het werkelijk waard is.
Net zoiets als "We kunnen sneller maar toch doen we het niet", waarom dan niet gelijk gaan verkopen als 3,2GHz als ze het nu technologisch makkelijk kunnen halen, en als alle chips uit het zelfde chip-bakker machientje komen kosten ze in feite allemaal het zelfde qua € of $.
Lijkt mij toch een veel betere marketing (helemaal tegenover AMD) dan je product aanbieden als minder terwijl het meer kan.
Het is altijd al zo geweest dat de R&D kosten altijd maximaal op high-end cpu's wordt doorberekend.
Bovendien heeft iedereen een budget, en later we eerlijk zijn...een quadcore voor 250 euro is nogal veel toegankelijker dan een quadcore cpu van 1000 euro. De normale consument zal veel sneller voor die van 250 euro kiezen en dus verkopen ze er weer meer van.
[ Voor 11% gewijzigd door acidfever op 26-07-2007 00:03 ]
Pffff. hij krijgt het wel warm. Gelukkig dat ik iets beters te doen heb dan elke dag met
Orthos te spelen.
http://i202.photobucket.c...3/Koekerwauz_NL/test1.jpg
En dan in idle.
http://i202.photobucket.c...3/Koekerwauz_NL/test2.jpg
We zullen in de toekomst eens gaan tweaken om dat kreng koeler te krijgen.
@nick: op lucht met een scythe ninja
[ Voor 48% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 26-07-2007 00:09 ]
crack_en_hack schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:55:
[...]
Toch vind ik het een beetje vreemd, Als ze dus sneller lopen dan waarvoor ze verkocht worden verkopen ze dus hun eigen product als een minder iets dan dat het werkelijk waard is.
In ieder geval, ik denk dat ik toch een B3 ga bestellen aangezien ik hierboven zie dat dat prima klokt. Ik hoop dat een scythe infinity een goede keuze is hiervoor.
anathema
Ik speel FSX en dit ondersteund al of gaat in de toekomst Qaudcores ondersteunen. Zo lijkt mij Alan wake ook erg leuk. en die gaat ook Qaud ondersteunen.. Dus denk dat ik zeker geen spijt ga krijgen van zo,n Qaud.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Damn...80 graden....pittig! Maar goed....ik verwacht niet echt dat een G0 hetzelfde opeens op 70 graden doet ofzo. Denk eerder op een graadje op 77-79.Koekerwauz_NL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:06:
Bij deze,..... uit de doos op 3,0 Ghz gezet en de rest op auto en gas erop.
Pffff. hij krijgt het wel warm. Gelukkig dat ik iets beters te doen heb dan elke dag met
Orthos te spelen.
http://i202.photobucket.c...3/Koekerwauz_NL/test1.jpg
En dan in idle.
http://i202.photobucket.c...3/Koekerwauz_NL/test2.jpg
We zullen in de toekomst eens gaan tweaken om dat kreng koeler te krijgen.
@nick: op lucht met een scythe ninja
Niet dat ik daar bewijs voor heb ofzo
anathema schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:14:
[...]
Als (wat minachtende) reactie op mijn vorige post
80 graden is heet maar niets bijzonders volgens sommige freaks op het XS-forum.acidfever schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:22:
[...]
Damn...80 graden....pittig! Maar goed....ik verwacht niet echt dat een G0 hetzelfde opeens op 70 graden doet ofzo. Denk eerder op een graadje op 77-79.
Niet dat ik daar bewijs voor heb ofzo.
De CPU koeler maken wordt de volgende stap.
1. goede koelpasta gebruiken
2. lappen CPU
3. lappen koeler
4. fan opstelling in de kast aanpassen.
5. de voltage naar de CPU zo laag mogelijk aanpassen en dat 3,0Ghz dan nog stabiel blijft.
Ik denk dat je dan toch wel 10 tot 15 graden eraf mag trekken.
P.S. de tests zijn uitgevoerd in een gesloten systeem met een kamer van 25 graden, het is nogal warm hierboven.
Dat klopt. Iedere chip (in dezelfde familie) kost evenveel om te produceren. Snelheid wordt pas achteraf bepaald. Als je het serieus vreemd vind dat ze toch verschillende prijzen hebben zou ik eens een basiscursus economie gaan volgen. Marktsegmentatie is een hele effectieve manier van winstvergroting, en dat is Intel vanwege zijn aandeelhouders verplicht om na te streven.Net zoiets als "We kunnen sneller maar toch doen we het niet", waarom dan niet gelijk gaan verkopen als 3,2GHz als ze het nu technologisch makkelijk kunnen halen, en als alle chips uit het zelfde chip-bakker machientje komen kosten ze in feite allemaal het zelfde qua € of $.
Professioneel Hyves-weigeraar
Denk je serieus 15 graden? Lijkt me veel eerlijk gezegd. Ik ga er zelf een Thermalright Ultra120 Extreme op prikken. Ben erg benieuwd naar de resultaten met die koeler!Koekerwauz_NL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:37:
[...]
80 graden is heet maar niets bijzonders volgens sommige freaks op het XS-forum.
2. lappen CPU
3. lappen koeler
5. de voltage naar de CPU zo laag mogelijk aanpassen en dat 3,0Ghz dan nog stabiel blijft.
P.S. de tests zijn uitgevoerd in een gesloten systeem met een kamer van 25 graden, het is nogal warm hierboven.
[ Voor 47% gewijzigd door acidfever op 26-07-2007 07:10 ]
even puntje 6 toegevoegd (wask vergeten) dan lijkt me 10 tot 15 graden haalbaar.Koekerwauz_NL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:37:
[...]
80 graden is heet maar niets bijzonders volgens sommige freaks op het XS-forum.
2. lappen CPU
3. lappen koeler
6. en dan waterkoeling inbouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 26-07-2007 08:41 ]
ik beb echt heeeel nieuwsgierig naar je resultaten na die thermalright ultra.... Ik koop in augustus ook een nieuw systeem met q6600.. met daarop, jawel, een ultra 120.acidfever schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:10:
[...]
Denk je serieus 15 graden? Lijkt me veel eerlijk gezegd. Ik ga er zelf een Thermalright Ultra120 Extreme op prikken. Ben erg benieuwd naar de resultaten met die koeler!
Ik ben al blij als ik stabiel op 3ghz kan draaien.
Zodra ik m'n voeding en cpu heb post ik m'n resultaten wel.Dacide schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:37:
[...]
ik beb echt heeeel nieuwsgierig naar je resultaten na die thermalright ultra.... Ik koop in augustus ook een nieuw systeem met q6600.. met daarop, jawel, een ultra 120.
Ik ben al blij als ik stabiel op 3ghz kan draaien.
M'n setup is de volgende:
Voeding: Corsair CMPSU-520HXEU
Harde Schijven: Western Digital Caviar SE WD1600JS (2x Raid0)
Processorkoeling: Tuniq Tower 120
Geheugen: GeIL GX22GB6400UDC (2X1Gb)
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS4
Behuizing: Antec Nine Hundred
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Videokaart: Ati X850 XT (de 2900XT krijg ik binnenkort binnen)
Ik vermoed dat m'n omgevingstemperatuur zo'n 22 a 23C is.
Stressed worden de cores zo'n 72C
http://i13.tinypic.com/67fqty9.jpg
Nice,appie1981 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:00:
Hieronder staat mijn overklok resultaat door alleen de FSB te verhogen.
M'n setup is de volgende:
Voeding: Corsair CMPSU-520HXEU
Harde Schijven: Western Digital Caviar SE WD1600JS (2x Raid0)
Processorkoeling: Tuniq Tower 120
Geheugen: GeIL GX22GB6400UDC (2X1Gb)
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS4
Behuizing: Antec Nine Hundred
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Videokaart: Ati X850 XT (de 2900XT krijg ik binnenkort binnen)
Ik vermoed dat m'n omgevingstemperatuur zo'n 22 a 23C is.
Stressed worden de cores zo'n 72C
http://i13.tinypic.com/67fqty9.jpg
Normaalgezien is 65° max stressed haalbaar met een Tuniq Tower, maar daarvoor moet je een highflow fan nemen (Noctua bvb), die zelf op max snelheid stil is...
Cpu lappen kan 2 a 3° helpen, maar niet veel meer.
Bovendien zou ik persoonlijk al de antec fans vervangen door Nexus/Noctua fans, stiller en betere airflow. Heb het zelf gedaan in mijn P150 en de temps zijn met 3° gezakt.
Verder erg leuk systeem trouwens
Edit: je kan ook proberen hem stabiel te krijgen op 1.25Vcore, het zou moeten lukken
[ Voor 3% gewijzigd door Aries.Mu op 26-07-2007 11:24 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD '24
Ik vrees hetzelfde en omdat ik ook vermoed dat het verschil tussen de 2 stepings niet zo heel groot zal zijn en ik toch maar tot max 3.2 ghz wil ga ik maar gewoon voor den B3 denk ik.AMD user schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:58:
Ik denk dat je het kan vergeten om op dit moment een G0 te vinden. Ik heb vandaag met de eigenaar van een webshop gesproken die vandaag van 3 leveranciers een zending Q6600's binnen kreeg en geen één G0.
Ik verwacht echt geen 10 graden verschil aangezien het gaat om een verlaging van de temp. spec. van de omgevingstemperatuur. En aangezien het nooit warmer dan 35 graden is in mijn kast zal dat sowieso geen probleem zijn.
En wat zal het verschil zijn idle met een b3 of een g0 stepping ? op stock en op bij 2,8 ghz.
En wat zou de temp zijn bij de GO op 3.2Ghz idle. En de temp van de B3 op 3.0Ghz stressed. Maar mss iemand die weet wat de temp zou zijn als je de B3 op 2.8Ghz hebt idle wat het verschil dan is met de G0 stressed op 5Ghz...Knight-Rider schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:03:
Voor als je hem stock laat zal het toch wel idle en stressed niet zo warm zijn met een g0 stepping ?
En wat zal het verschil zijn idle met een b3 of een g0 stepping ? op stock en op bij 2,8 ghz.
Jezus, dat zijn dingen die niemand weet. Ligt aan zoveel zaken wat de temp zou zijn...
aangezien niemand hier nog een G0 heeft is dat moeilijk te beantwoorden. Je zou in wat buitenlandse fora kunnen kijken.....Knight-Rider schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:03:
Voor als je hem stock laat zal het toch wel idle en stressed niet zo warm zijn met een g0 stepping ?
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1212009
Daar zie je iemand die 3.7Ghz heeft gehaald. Niet normaal! Maar ja...ziet er gewoon naar uit dat je extreem veel geluk moet hebben de komende tijd wil je een G0 te pakken kunnen krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door acidfever op 26-07-2007 21:24 ]
Nu nog zo'n verdraaide cpu....nog steeds niemand 1 gevonden?
Ik zit ook te wachten op deze revisie, maar ik ga waarschijnlijk ook voor de B3. Ik verwacht dat de G0 in augustus goed leverbaar is. Als je depackage date op de foto bij de bron 12-07-2007, dat geeft misschien ook wel een indicatie.acidfever schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:12:
[...]
Ik vrees hetzelfde en omdat ik ook vermoed dat het verschil tussen de 2 stepings niet zo heel groot zal zijn en ik toch maar tot max 3.2 ghz wil ga ik maar gewoon voor den B3 denk ik.
Ik verwacht echt geen 10 graden verschil aangezien het gaat om een verlaging van de temp. spec. van de omgevingstemperatuur. En aangezien het nooit warmer dan 35 graden is in mijn kast zal dat sowieso geen probleem zijn.
Het zou gaan om een finetuning van het proces waarbij intel nu kan garanderen dat alle cores het maximum van 95Watt gebruiken terwijl dit in het begin van de B3 core soms ook tussen de 95 en 105 Watt geweest is.
Op zich een aannemlijk verhaal maar zeker weten is er niet bij. Zou in ieder geval betekenen dat de laatste B3 cores hetzelfde zouden moeten zijn als de G0 stepping. Het zou dus om puur een nieuwe markering gaan.
Iemand hier meer informatie over?
Verwijderd
Ik vertrouw deze gast niet zo.Zygivt schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:26:
dit ziet er erg indrukwekkend uit die temperatuur. Welliswaar met een thermalright ultra 120 extreme
bron
edit: L0ol zelfde
1. Deze CPU is nog heel erg moeilijk verkrijgbaar in de retail markt.
2. Hij laat waardes zien die die ik niet vertrouw.
Ik heb een B3 q6600 en krijg hem op 3,0 Ghz 9x333 met een Scythe ninja op 1200 toeren in een antec p182 kast gesloten.
Check mijn bench.
http://s202.photobucket.c...on=view¤t=test3.jpg
CPU voltage staat ingesteld op 1,38 Volt en zakt 0,02 Volt terug onder last.
Ik geloof best dat de G0 goed gaat clocken als je op XS-forum naar de ES samples kijkt maar dit stinkt.
Ja dat geloof ik allemaal wel, maar het zou dus kunnen dat buiten de spec op papier/doos/cpu de laatste B3's net zo goed zijn als en G0?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:07:
Klopt, de B3 en G0 zijn qua CPU gelijk. Zoals je zelf al zegt is de G0 getweaked en is zijn TDP verlaagd naar 95W.
Dat zou dit verhaal dus impliceren.
Verwijderd
Aangezien de G0 minder warmte produceert bij gelijke GHz, zal deze normaliter beter kunnen overklokken dan de B3. Voor de rest presteren ze bij gelijke GHz even goed.acidfever schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:13:
[...]
Ja dat geloof ik allemaal wel, maar het zou dus kunnen dat buiten de spec op papier/doos/cpu de laatste B3's net zo goed zijn als en G0?
Dat zou dit verhaal dus impliceren.
Dat is het verhaal ja....maar is dit ook echt zo? Ik zoek de eerste directe B3 vs G0 nog. En dan specifiek 1 van de laatste B3's.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:20:
[...]
Aangezien de G0 minder warmte produceert bij gelijke GHz, zal deze normaliter beter kunnen overklokken dan de B3. Voor de rest presteren ze bij gelijke GHz even goed.
[ Voor 10% gewijzigd door acidfever op 27-07-2007 13:41 ]
Ik ben redelijk aan het spitten bij alle stores maar so far lijkt er nog niet 1 in NL te zijn gesignaleerd.Rockafello schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:03:
Maar nog nergens een shop die ze kan leveren? Want zit al een maand zonder PC en wil nu echt graag gaan bestellen, maar wil dus dan wel die G0 stepping hebben.
IngramMicro, Bas Computers, en nog één waar ik de naam even van kwijt ben hebben allemaal nog de B3 stepping, bij 1 hoorde ik dat ze de G0 pas in de 3e week van Aug. verwachten.
Omdat die stepping versie's mij niet zo heel veel uitmaakt heb ik vanmiddag 2 Q6600's gekocht
[ Voor 20% gewijzigd door crack_en_hack op 27-07-2007 20:04 ]
[ Voor 32% gewijzigd door acidfever op 27-07-2007 20:59 ]
3.2? gghtacidfever schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:46:
Zelfde hier, pik morgen een B3 op. Ook gezien het feit dat de rest van m'n systeem hier al helemaal klaar staat voor actie. Ben sowieso niet op zoek naar een max overclock. Als ik 'm op 3.2Ghz op een leuek temp houd ben ik allang tevreden.
Thermalright Ultra120 Extreme + Noctua fan en 5 120mm casefans.......moet volgens mij wel te doen zijn.OCTiMod schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:23:
[...]
3.2? gghtgood luck! ik denk dat je met 3GHz blij mag zijn met een beetje knappe koeler en 70c
Verwijderd
Bij mij draait ie prima, lekker koel @3.0Ghz. Bij 100% belasting(4x Prime95) wordt ie maximaal 53 graden. Het voltage heb ik op 1,2875 Volt ingesteld. Idle zit ik rond de 38 graden.
Ik gebruik de Thermalright Ultra120 Extreme als koeler met een standaard 12cm fan @1000rpm.
Mijn processor komt ergens uit juni en heb ik bij Ingram Micro vandaan.
Ik heb nog geprobeerd verder te overklokken maar ben gestopt bij 3,5Ghz omdat de processor dan wel erg warm wordt(circa 65 graden).
[ Voor 38% gewijzigd door PainkillA op 28-07-2007 17:45 ]
Ik heb die van mij al ruim 2 weken, en die is ook van 30-5-07.crack_en_hack schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:02:Omdat die stepping versie's mij niet zo heel veel uitmaakt heb ik vanmiddag 2 Q6600's gekocht, vers van de groothandel (Productie datum van mijn Q6600's: 30-05-07)
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
waar vandaan???afterburn schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:12:
[...]
Ik heb die van mij al ruim 2 weken, en die is ook van 30-5-07.
Ik neem aan dat het hier gaat om B3 stepping, net zoals het geval was bij de poster waarop hij reageerde
Opmerking Gigabyte P35-DQ6 + Thermalright Ultra120 Extreme = Hoofdpijn.
Thermalright kan zeggen dat het past maar met de standaard backplate dus echt niet. Dan zegt Gigabyte weer dat je hun backplate er zo kunt afhalen maar dat is met de laatste DQ6-en dus echt niet zo. Zit allemaal vast aan de voorkant en de heatsinks aan de voorkant zitten weer vastgeschroefd aan de backplate.
Heb dus een custom oplossing moeten maken die wonderbaarlijk genoeg wel werkt, alleen vergeet in je eentje monteren!!
Dat systeem met die veren is echt KUT, moeilijkste koeler die ik ooit heb gemonteerd.
Het is natuurlijk wel lastig bepalen wat er gaat gebeuren als het buiten weer even 30+ graden wordt.
Klinkt al aardig netjes. Ik denk dat iedere B3 sowieso wel de 3gig moet kunnen halen. En aangezien je VCore nu een stuk lager dan standaard zit voorzie ik nog wel wat leuke getallen op het eindbordacidfever schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:54:
Vooralsnog draai ik nu 9 x 333 Mhz (3GHz) op 1.25 Volt met Prime95 op alle cores op gemiddeld zo'n 50-54 graden. Na een uurtje stopte er 1 core met een afrondingsfout dus die Vcore moet nog wel iets omhoog. Maar goed aangezien de default Vcore op 1.875 zat valt dat nog reuze mee vind ikzelf.
Het is natuurlijk wel lastig bepalen wat er gaat gebeuren als het buiten weer even 30+ graden wordt.
Als die g0 nog lang onbeschikbaar blijft dan ga ik toch mooi voor de B3, vooral met de berichten dat blijkbaar de nieuwe D6Q moederborden van Gigabyte minder grote passieve koelblokken hebben. Misschien dat ze dit doen om problemen zoals jij beschrijft te voorkomen, maar met mijn Reserator 2 en dus het relatief kleine zalman koelblok heb ik liever die grote passieve koelers erop en zal ik dus vóór dat de huidige voorraden op zijn het moederbord in huis moeten hebben.
Ik heb al zo'n nieuwe DQ6. De plaatjes van de koelblokken komen niet meer overeen met die op de website en de koelblokken zijn NIET meer verwijderbaar omdat de koelblokken aan de voorkant vastschroeven in de backplate/koeler aan de achterkant. Let hier dus op!DJMurtz schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:42:
[...]
Klinkt al aardig netjes. Ik denk dat iedere B3 sowieso wel de 3gig moet kunnen halen. En aangezien je VCore nu een stuk lager dan standaard zit voorzie ik nog wel wat leuke getallen op het eindbord
Als die g0 nog lang onbeschikbaar blijft dan ga ik toch mooi voor de B3, vooral met de berichten dat blijkbaar de nieuwe D6Q moederborden van Gigabyte minder grote passieve koelblokken hebben. Misschien dat ze dit doen om problemen zoals jij beschrijft te voorkomen, maar met mijn Reserator 2 en dus het relatief kleine zalman koelblok heb ik liever die grote passieve koelers erop en zal ik dus vóór dat de huidige voorraden op zijn het moederbord in huis moeten hebben.
Dit topic is gesloten.
![]()