Q6600 g0 stepping

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.234 views sinds 30-01-2008

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
afterburn schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:12:
[...]

Ik heb die van mij al ruim 2 weken, en die is ook van 30-5-07.
waar vandaan???

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik neem aan dat het hier gaat om B3 stepping, net zoals het geval was bij de poster waarop hij reageerde

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Gisteren m'n Q6600 B3 based systeempje in elkaar gezet.

Opmerking Gigabyte P35-DQ6 + Thermalright Ultra120 Extreme = Hoofdpijn.

Thermalright kan zeggen dat het past maar met de standaard backplate dus echt niet. Dan zegt Gigabyte weer dat je hun backplate er zo kunt afhalen maar dat is met de laatste DQ6-en dus echt niet zo. Zit allemaal vast aan de voorkant en de heatsinks aan de voorkant zitten weer vastgeschroefd aan de backplate.

Heb dus een custom oplossing moeten maken die wonderbaarlijk genoeg wel werkt, alleen vergeet in je eentje monteren!!

Dat systeem met die veren is echt KUT, moeilijkste koeler die ik ooit heb gemonteerd.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Vooralsnog draai ik nu 9 x 333 Mhz (3GHz) op 1.25 Volt met Prime95 op alle cores op gemiddeld zo'n 50-54 graden. Na een uurtje stopte er 1 core met een afrondingsfout dus die Vcore moet nog wel iets omhoog. Maar goed aangezien de default Vcore op 1.875 zat valt dat nog reuze mee vind ikzelf.

Het is natuurlijk wel lastig bepalen wat er gaat gebeuren als het buiten weer even 30+ graden wordt.

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
acidfever schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:54:
Vooralsnog draai ik nu 9 x 333 Mhz (3GHz) op 1.25 Volt met Prime95 op alle cores op gemiddeld zo'n 50-54 graden. Na een uurtje stopte er 1 core met een afrondingsfout dus die Vcore moet nog wel iets omhoog. Maar goed aangezien de default Vcore op 1.875 zat valt dat nog reuze mee vind ikzelf.

Het is natuurlijk wel lastig bepalen wat er gaat gebeuren als het buiten weer even 30+ graden wordt.
Klinkt al aardig netjes. Ik denk dat iedere B3 sowieso wel de 3gig moet kunnen halen. En aangezien je VCore nu een stuk lager dan standaard zit voorzie ik nog wel wat leuke getallen op het eindbord :)

Als die g0 nog lang onbeschikbaar blijft dan ga ik toch mooi voor de B3, vooral met de berichten dat blijkbaar de nieuwe D6Q moederborden van Gigabyte minder grote passieve koelblokken hebben. Misschien dat ze dit doen om problemen zoals jij beschrijft te voorkomen, maar met mijn Reserator 2 en dus het relatief kleine zalman koelblok heb ik liever die grote passieve koelers erop en zal ik dus vóór dat de huidige voorraden op zijn het moederbord in huis moeten hebben.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

DJMurtz schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:42:
[...]

Klinkt al aardig netjes. Ik denk dat iedere B3 sowieso wel de 3gig moet kunnen halen. En aangezien je VCore nu een stuk lager dan standaard zit voorzie ik nog wel wat leuke getallen op het eindbord :)

Als die g0 nog lang onbeschikbaar blijft dan ga ik toch mooi voor de B3, vooral met de berichten dat blijkbaar de nieuwe D6Q moederborden van Gigabyte minder grote passieve koelblokken hebben. Misschien dat ze dit doen om problemen zoals jij beschrijft te voorkomen, maar met mijn Reserator 2 en dus het relatief kleine zalman koelblok heb ik liever die grote passieve koelers erop en zal ik dus vóór dat de huidige voorraden op zijn het moederbord in huis moeten hebben.
Ik heb al zo'n nieuwe DQ6. De plaatjes van de koelblokken komen niet meer overeen met die op de website en de koelblokken zijn NIET meer verwijderbaar omdat de koelblokken aan de voorkant vastschroeven in de backplate/koeler aan de achterkant. Let hier dus op!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit topic gaat al lang niet meer over de initiele vraag: waar de Q6600 G0 stepping te kunnen bemachtigen. Het gaat nu alleen nog maar over het tweaken, overklokken en coolen ervan. Daarvoor kunnen jullie prima in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen terecht :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.