Toon posts:

grub aanpassen vanuit windows

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zowel win xp als ubuntu, elk op een verschillende partitie draaien op mijn pc.
Nu ik ubuntu op een andere pc wilde draaien heb ik de ubuntu-partitie op deze pc gewoon geformat,
slecht idee zo blijkt, want nu gaf mijn pc een grub error 22 bij het opstarten.

Heb windows nu toch kunnen booten met de supergrub disk,
maar ik zou windows graag terug zoals vroeger (lees: zonder bootcd) kunnen starten.

Ik moet dus die GRUB of MBR aanpassen vanuit windows, zodat die niet meer
tevergeefs zoekt naar ubuntu.

Iemand een idee?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bekijk NOS FAQ 'Ik vind Linux toch maar niks, dus heb het er weer af gegooid. Hoe krijg ik LILO/grub nu weg?' eens :) .

[ Voor 46% gewijzigd door Harm op 24-07-2007 17:33 ]

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-02 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Als je grub nog gewoon wilt behouden als bootloader voor je windows, kan je met ext2fs je linux partitie mounten en dan gewoon grub.conf aanpassen vanuit windows zodat ie windows zonder delay boot :).

Strava

Verwijderd

Topicstarter
hmz, heb geen floppy-drive, geen win xp NL op cd en ik heb die ubuntu-part al geformat, kan die dus nog onmogelijk mounten dacht ik?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt toch wel een Windows-cd ergens? Je hebt tenslotte Windows ook ergens mee geïnstalleerd lijkt me. Start daarvan op, ga naar de console (of hoe dat ding in Windows heet) en doe een 'fixmbr' of wat de exacte opdracht is. That's it.

[ Voor 38% gewijzigd door Harm op 24-07-2007 18:39 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

GOOGLE en dan de eerste hit.

svp iets meer inzet de volgende keer

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.