Toon posts:

SATA drivers Dell inspiron 1520

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me onlangs een dell inspiron 1520 aangekocht. Standaard is daar Windows Vista op geïnstalleerd, maar aangezien ik met een aantal programmas moet werken die niet met vista werken wou ik er Windows XP op zetten.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar al snel werd ik er aan herrinerd dat er een SATA schijf in de laptop zit, en die moet dus eerste geïnstalleerd worden ("Druk F6 voor ..." jullie kennen het wel ;) )

Als ik in de doos keek van de laptop zag ik echter nergens een schijfje met daarop de drivers. Ik hoop dus dat jullie enig idee hebben hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de SATA drivers kan installeren en zo de windows XP installatie mijn SATA schijf kan laten vinden.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens op wat voor controller erin zit. Als je dat weet kun je daar de drivers voor downloaden.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Had je geprobeerd Windows XP met SP1 of met SP2 te installeren? Als het goed is, kan je Windows XP gewoon installeren op een Dell 1520 als die Windows versie maar SP2 heeft.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

lier

MikroTik nerd

Wat dacht je van "naar de site van de fabrikant en daar de drivers downloaden" !?

Oftewel: drivertjes
Kind kan de was doen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI

Dat is de controller. Ik heb net nog eens geprobeert en uiteindelijk vroeg de installatie om de diskette met de drivers erop in het station A: te steken.

Je kan me nu misschien gek noemen, maar voor zover ik weet zit er helemaal geen station A: (diskette station) in die laptop :?

Kijk ik ergens overheen, of moet het installeren van die drivers op een andere manier gebeuren?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je niet PATA Emulatie ergens in je Laptop BIOS ? HP Laptops hebben dit namelijk is super handig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als niks helpt:

http://driverpacks.net/DriverPacks/DriverPack.php?pag=c

en

http://driverpacks.net/DriverPacks/DriverPack.php?pag=b

Downloaden en in je cd slipstreamen. Gaan met die hap :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:45:
Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI

Dat is de controller. Ik heb net nog eens geprobeert en uiteindelijk vroeg de installatie om de diskette met de drivers erop in het station A: te steken.

Je kan me nu misschien gek noemen, maar voor zover ik weet zit er helemaal geen station A: (diskette station) in die laptop :?

Kijk ik ergens overheen, of moet het installeren van die drivers op een andere manier gebeuren?
De XP setup vraagt nog per se naar een A:drive (ook al heb je die niet). HJet beste dat je dan kunt doen is de drivers slipstreamen met nlite.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Of ff in je bios checke of daar AHCI staat.. staat die op Enabled dan zet je hem op Disabled en probeer je het nogmaals..

That's the way the cookie crumbles.

Pagina: 1