Thermalright HR-03 Plus in Antec Sonata 2

Pagina: 1
Acties:

• quaintpaul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo!

Ik wil graag de koeling in m'n systeem drastisch verbeteren. Huidige setup:
- Antec Sonata II
- Intel Core 2 Duo E6600
- ASUS GeForce 8800 GTS 640
- Zalman 7700-AlCu
- 12cm exhaust fan (TriCool van Antec)
- 12cm intake fan (Arctic Cooling 12L)

Geluid is voor mij WEL een issue. Ik ga investeren in stillere producten om de fans hoger te kunnen zetten.. Momenteel draaien alle fans op 50% (via fanmate's enzo) of minder.. Hiermee kom ik met mijn E6600 niet boven de 3,05 GHz en ik weet dat het hoger moet kunnen!

Ik heb voor mijzelf al besloten de Zalman te vervangen door een Scythe Infinity (dank voor jullie hulp, goed advies in ander thread..).

Wat ik verder wil doen is de intake fan vervangen door een betere (Coolmaster SWiF 1201), is dat nuttig volgens mij? (btje hogere CFM tegen btje lagere geluidsproductie...)

Verder wil ik graag de default koeler van m'n geforce vervangen door de HR-03 Plus, MAAR (nu komt de main issue) hoe gaat dat dan met ruimte in m'n kast? De infinity is een beest, dus omhoog weinig ruimte en naar beneden toe zit (in de onderste PCI slot) m'n soundcard.. Ik heb geen plannen om uit te breiden, maar heeft iemand hier ervaring met de HR-03 Plus in een Antec Sonata of vergelijkbare (vrij krappe) kast?"

Thanks in advance!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoeveel ruimte hou je ongeveer over tussen je videokaart en je kast ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• quaintpaul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Uiteindelijk toch maar besloten níet voor de HR-03 te gaan.. Binnenkort komt de Zalman VF-1000 op de markt. Deze koeler is wél wat groter dan de HR-03, maar heeft een fan geïntegreerd in z'n design dus is véél compacter dan de HR-03!