Inhumanous schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:01:
ik hou maplestory al langertijd in de gaten, al een hele lange tijd trekt dit spel mij aan om ooit eens te proberen. Vroeger had ik nooit een pc die dit kan draaien op dit moment heb ik een laptop die dit wel aan zou moeten kunnen.
Leeft dit speel nog een beetje onder de nederlanders ? het is wel zo leuk om met meerdere te spelen.
en mocht ik dit willen proberen welke moet ik dan proberen ik meen gezien te hebben dat er een EU maplestory is een worldwide.
Maplestory is zeker leuk! Ik ben zeg maar 10jaar geleden begonnen ermee, en wel tijdjes gestopt tussendoor.
Momenteel kun je het beste via maplestory.nexon.net een account aanmaken en beginnen.
Bij het opstarten van Maplestory heb je de keuzen tussen de Amerika server en europe server
Amerika server: heb je de keuze hebt tussen een 10-tal - sub servers ( worlds ). Hier spelen voornamelijk Amerika spelers, waarbij je dus in onze Tijdzone een redelijk lege server hebt.
Als je kiest voor de europe server ( waar ik dus speel ) , heb je maar 1 sup-server, de world Luna.
De Luna world is overgezet van Europe Maplestory. Hier spelen dus voornamelijk Europe mensen, en dus een drukkere server, en dus ook genoeg mensen die je kunnen helpen
Als je nog nooit Maple hebt gespeeld, is het in begin wel even lastig waar je moet beginnen.
Als je een nieuwe character aanmaakt, heb je de keuze tussen een 15-tal Jobs waar je uit kan kiezen.
De ene Job is wat moeilijker dan de andere.
In elk geval, als je de keuze maakt om te beginnen, en je kiest voor de Europe server - Luna, dan mag je mij wel toevoegen als Buddy, zodat ik je kan helpen
PM voor mijn In game name.