[PC] MapleStory - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 97.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
Hier nog een speler over.

Ben al lang blij dat er weer events zijn. Toevoeging van 5th job is leuk, maar heb het idee dat verwijderen van de damage cap het verschil tussen funded/unfunded spelers enorm vergroot heeft. Niet dat ik daar wat over te klagen heb, maar de overgebleven playerbase is al redelijk elitair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cort1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-01-2023
Androo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:20:
Zijn er nog mensen binnen Tweakers die Maplestory spelen?
Onlangs is EMS overgegaan op GMS.. Dus ik ben weer even begonnen :)

binnenkort komt ook de 5th job uit..

Benieuwd of nog iemand speelt?
Ben om dezelfde reden begonnen :) Was toch wel benieuwd naar hoe de migratie is gegaan en sindsdien speel ik weer. Merk wel dat het spel veel meer mogelijkheden bied (zoveel dat je er niet aan toe zal komen) en dat er veel bugs aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Cort1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Ben om dezelfde reden begonnen :) Was toch wel benieuwd naar hoe de migratie is gegaan en sindsdien speel ik weer. Merk wel dat het spel veel meer mogelijkheden bied (zoveel dat je er niet aan toe zal komen) en dat er veel bugs aanwezig zijn.
Top! een Mede-mapler, speel je ook in de world die over is gegaan vanuit EMS?
Luna dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:48
ik hou maplestory al langertijd in de gaten, al een hele lange tijd trekt dit spel mij aan om ooit eens te proberen. Vroeger had ik nooit een pc die dit kan draaien op dit moment heb ik een laptop die dit wel aan zou moeten kunnen.

Leeft dit speel nog een beetje onder de nederlanders ? het is wel zo leuk om met meerdere te spelen.

en mocht ik dit willen proberen welke moet ik dan proberen ik meen gezien te hebben dat er een EU maplestory is een worldwide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Inhumanous schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:01:
ik hou maplestory al langertijd in de gaten, al een hele lange tijd trekt dit spel mij aan om ooit eens te proberen. Vroeger had ik nooit een pc die dit kan draaien op dit moment heb ik een laptop die dit wel aan zou moeten kunnen.

Leeft dit speel nog een beetje onder de nederlanders ? het is wel zo leuk om met meerdere te spelen.

en mocht ik dit willen proberen welke moet ik dan proberen ik meen gezien te hebben dat er een EU maplestory is een worldwide.
Maplestory is zeker leuk! Ik ben zeg maar 10jaar geleden begonnen ermee, en wel tijdjes gestopt tussendoor.
Momenteel kun je het beste via maplestory.nexon.net een account aanmaken en beginnen.

Bij het opstarten van Maplestory heb je de keuzen tussen de Amerika server en europe server
Amerika server: heb je de keuze hebt tussen een 10-tal - sub servers ( worlds ). Hier spelen voornamelijk Amerika spelers, waarbij je dus in onze Tijdzone een redelijk lege server hebt.
Als je kiest voor de europe server ( waar ik dus speel ) , heb je maar 1 sup-server, de world Luna.
De Luna world is overgezet van Europe Maplestory. Hier spelen dus voornamelijk Europe mensen, en dus een drukkere server, en dus ook genoeg mensen die je kunnen helpen :)

Als je nog nooit Maple hebt gespeeld, is het in begin wel even lastig waar je moet beginnen.
Als je een nieuwe character aanmaakt, heb je de keuze tussen een 15-tal Jobs waar je uit kan kiezen.
De ene Job is wat moeilijker dan de andere.

In elk geval, als je de keuze maakt om te beginnen, en je kiest voor de Europe server - Luna, dan mag je mij wel toevoegen als Buddy, zodat ik je kan helpen :)

PM voor mijn In game name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ook maar eens gestart! wel eens naar gekeken maar nooit actief gespeeld.
Zit wel al meteen in het begin vast, haha! Heb net gekozen om Vita te bevrijden ( Neglected Rocky Mountain (Hide-and-Seek)) in het laboratorium.

Geen idee wat nu te doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
haha :) Welke Job en welke world heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
Na echt jaren gespeeld te hebben (ook nog toen bijvoorbeeld Ludibrium er niet was) had ik het weer even opgepakt. Maar wat is het slecht geworden zeg. Totaal geen uitdaging meer aan. Level 200 ben je binnen no-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Klopt. vanaf lv200 wordt het pas interessant..
Dan heb je pas goede Gear nodig om wat damage aan te richten op bosses / monsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Exp curve is met 25% omlaag getrapt 1-200.
Boeiende gedeelte begint daarna pas imho.
5th job, late game bosses, daar begint het interessant te worden omdat je dan pas moet samenwerken tot je sterker bent.
En voor lvl210 is er weer een dagelijkse pq, niet zoals de goede oude dagen dat pq'en HET ding was en gelimiteerd tot 3 runs per dag, maar het is iets.

TL;DR: Bossing/pq is tof, grinden is meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
True.
In theorie kun je met basic gear, tot level 200 komen.
Vanaf daar heb je pas betere gear nodig om wat aan te kunnen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:48
ik ben nu ook net begonnen zijn er mensen die mij eventueel toe willen voegen, mij charter heet: AvocadoPie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
jullie kunnen mij ook toevoegen; Koekjesaub
Als je in de world Luna zit ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cort1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-01-2023
Androo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Top! een Mede-mapler, speel je ook in de world die over is gegaan vanuit EMS?
Luna dus?
Idd Luna! :) Je krijgt bij het inloggen al het advies om vanuit Europa op de Europese versie te spelen aangezien je anders meer kans hebt op lag.

Mijn character is: AlbertCamus

[ Voor 4% gewijzigd door Cort1 op 07-02-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Maar eens Maplestory downloaden, laatste keer dat ik gespeeld heb toen kon je nog de Amerikaanse server spelen. Nog ver voor v55, wat zal dit wennen zijn zeg! Iemand die mij straks wil toevoegen en tips kan geven?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Als je op luna speelt kun je maniwani toevoegen.
Vooral kennis van kanna's mages en bossing though.

PS, de nexon patch times zijn er nog steeds :9

[ Voor 20% gewijzigd door opblaashaas op 01-03-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
opblaashaas schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:51:
Als je op luna speelt kun je maniwani toevoegen.
Vooral kennis van kanna's mages en bossing though.

PS, de nexon patch times zijn er nog steeds :9
Zal je vanavond toevoegen, heb zelf een Kinesis. Of het me bevalt, geen idee. Om classes uit te testen speel ik private servers, kan alleen nog niet echt vinden wat me bevalt. Wil een class waarmee je kunt farmen, tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Ben gisteren ook weer ff begonnen. Ben nu level 29. Zit al 3 uur vast op de jumppuzzlequest: Forest of Endurence stage 3.

Heb die cushion achievement nu makkelijk gehaald. Telkens om de paar seconden schokt het beeld eventjes. Dit is vaak wanneer ik net wil springen. Dan registreert de computer het springen niet en dan loop ik van het blokje af.......

edit: jaa! eindelijk. Ben nu al zo'n 45 min bezig met stage 4. Nog irritanter met die stomme slangen...

[ Voor 13% gewijzigd door P107 op 02-03-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Voor de mensen die weer beginnen maar geen idee hebben waar te grinden:
http://ayumilove.net/best-maplestory-training-spots-guide-v8

Prima guide, en is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Gister lekkere grind gehad t/m ergens in de level 70. Begin het wel weer leuk te vinden!

@opblaashaas Bedankt voor de link, ga er zeker even gebruik van maken. En natuurlijk bedankt voor de hulp gister. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 18:53
Goeie ouwe tijd, tijden over gedaan om chief bandit te worden en toen kwam de Shadower geweldig..
Dit was Scania trouwens... Ben benieuwd of mn accounts nog bestaan zowel op EMS als GMS..
Laatste keer dat ik inlogte was alles zo verschrikkelijk hectisch.. Het spel was voor mn gevoel TE geworden..
Nu ook nog eens 5th jobs?!?!
Zijn er nog clans/spelers actief van hier? Ik denk dat ik het binnenkort maar weer eens installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
Ja, valt ook weer een hoop te doen met legion system.
Da's de vervanging van character cards, en redelijk veel werk

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
2 Weken geleden weer eens begonnen.
Maar is wel veel veranderd inderdaad :)

Als je niet echt veel speelt, dan ben je binnen een maand wel lvl 200.
Vroeger deed je er maanden over voordat je level 70 was.

Volgens mij heb ik destijds(2005) met mijn mage/cleric/bishop er 1,5 jaar over gedaan om lvl 120 te worden.
Toen was ik al lvl 120 voordat 3th job uit was gekomen.
1st job 10 - 30
2nd job 30 - 70
3th job 70-120
4th job 120 - 200

Dat waren nog eens tijden met de Dutch Beanie Club :)

Iemand van die periode die het nog wel eens speelt?

Verwijderd

Zie deze forumpost verschijnen en heb spontaan de download aangezet. Kijken of ik m'n account nog kan achterhalen en of het wat is.

Edit:
Weer begonnen, nu op de Reboot server met een Demon Avenger. Blijkbaar zijn m'n oude characters verdwenen door de fusie van EU en GMS?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 16:00 ]

• opblaashaas
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:38:
Zie deze forumpost verschijnen en heb spontaan de download aangezet. Kijken of ik m'n account nog kan achterhalen en of het wat is.

Edit:
Weer begonnen, nu op de Reboot server met een Demon Avenger. Blijkbaar zijn m'n oude characters verdwenen door de fusie van EU en GMS?
Je had toen 2-3 maanden om inderdaad aan te geven dat je je account wilde migreren.
Kon/mocht ook niet automatisch vanwege EU wetgeving. :(

Zelf een mule account kwijt geraakt, rip

Verwijderd

opblaashaas schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:18:
[...]

Je had toen 2-3 maanden om inderdaad aan te geven dat je je account wilde migreren.
Kon/mocht ook niet automatisch vanwege EU wetgeving. :(

Zelf een mule account kwijt geraakt, rip
Ah helaas, dan maar opnieuw beginnen. Wat ik heb gelezen over de Reboot server lijkt positief, dat het minder/niet p2w is.

Heb er een kwartiertje op gespeeld en toen was er al gelijk onderhoud van 4 uur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04
"vroeger" dit spel helemaal kapot gespeeld. Ik kan mij nog herinneren hoe lang je bezig was om level 30 te halen en hoe blij je dan was 8).

Laatst weer een keer opgestart en met een dag zit je al richting de level 100 :z
Voor mijn gevoel is de wereld ook een stuk leger dan voordat alles op de schop ging. Amper merchants of mensen in de FM. Natuurlijk is stil blijven staan als game ook niet goed maar de verandering die Maplestory heft meegemaakt is niet goed uitgepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08 20:23
Op google is er ook een project te vinden onder de naam MapleStory Global, die op dit moment bijna 3e job uitbrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Ja en? Er zijn meerdere private server die een old-school weergave doen van Maplestory. Niets nieuws.
Zelf speel ik er ook eentje met 2x exp

[ Voor 16% gewijzigd door Aschtra op 11-02-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Ik kan MapleRoyals zeer aanraden. Lekker drukke server en toffe community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Randleman schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:31:
Ik kan MapleRoyals zeer aanraden. Lekker drukke server en toffe community!
Ben er ook net mee begonnen! Speel je het nog steeds?

Ik vind de nieuwere versies totaal niet leuk (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
SwooX schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:32:
[...]

Ben er ook net mee begonnen! Speel je het nog steeds?

Ik vind de nieuwere versies totaal niet leuk (meer).
Ja :). Ik ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Zijn er toevallig nog Nederlanders die Maplestory spelen?, mijn vriendin speelt het en wil graag een clan/community joinen waar ze gezellig mee kan praten en een beetje ouderwets snails kan killen :P.

Als je nog een actieve clan hebt, laat het mij even weten.

Grtz,

Nitro

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 08:56
Zijn er mensen hier die ook in Reboot spelen? Ik ben momenteel een 211 Luminous met +- 2.5-2.8 mill range buffed. Als mensen hulp nodig hebben hit me up :) lDutchl (hoofdletter i of kleine L voor en achter mijn naam, weet het niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ik heb me aangemeld voor de beta van Maplestory2... nog meer mensen?
http://maplestory2.nexon.net

ben zeer benieuwd hoe dat speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Androo schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:40:
Ik heb me aangemeld voor de beta van Maplestory2... nog meer mensen?
http://maplestory2.nexon.net

ben zeer benieuwd hoe dat speelt..
Had me wel opgegeven, maar vraag me af hoeveel het beter is dan de huidige 2.5D games, ach we zien het wel :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Zijn er ook mensen die nu de mobiele variant spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kats
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04-2020
Ik speel MapleLegends omdat dit Mac compatible is! *O* Eindelijk een Maple voor Mac! En lekker voor de big bang dus alles old school. Geloof v0.62. Echt heel fijn!
Als iemand actief is, ADD me: Tinaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjannijborg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-08 13:17
Nog mensen die dit spelen, ben laatst weer begonnen op reboot :D Misschien dat er mensen zijn die nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
arjannijborg schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:22:
Nog mensen die dit spelen, ben laatst weer begonnen op reboot :D Misschien dat er mensen zijn die nog spelen?
Ik speel als tijd verdrijf nog Maplestory M.
Daarna weer geprobeerd in te loggen op gewone MS, maar krijg steeds verschillende errors in het spel waardoor ik niet lekker meer speel als je om de zoveel minuten weer eruit gekicked word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Beetje een longshot, maar aangezien er threads op tweakers geweest zijn tijdens de beta:

Heeft er iemand toevallig MapleStory beta MSSetup.exe's of installatiefolders op een oude harde schijf staan of iets dergelijks? Zou enorm tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Iemand die nog Maplestory speelt misschien?
Ben na een tijdtje weer begonnen in Reboot.

• aapjuh99
  • Laatst online: 09-09 21:38
Androo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:09:
Ik speel in GMS in Scania al sinds 2008 8)7

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Androo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:09:
Ik heb een tijdje nog Maplestory M gespeeld, maar na telefoon wissel niet meer geïnstalleerd. Heb ook mijn bestaande account nog op gms scania, maar niet meer geïnstalleerd op nieuwe laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben totaal niet bekend met MapleStory, maar mijn Secret Santa match wel. En hij is ook fan van lego. Nu heb ik een mooie model gevonden, maar ik kan niet goed beoordelen of het van het zelfde spel is, of het herkenbaar character uit het spel is. Misschien dat iemand hier daar een oordeel over kan geven:

https://rebrickable.com/m...otype-maplestory/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tim Schuhmacher schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:31:
Ik ben totaal niet bekend met MapleStory, maar mijn Secret Santa match wel. En hij is ook fan van lego. Nu heb ik een mooie model gevonden, maar ik kan niet goed beoordelen of het van het zelfde spel is, of het herkenbaar character uit het spel is. Misschien dat iemand hier daar een oordeel over kan geven:

https://rebrickable.com/m...otype-maplestory/#details
Als het een fan van MapleStory is, dan moet hij die zeker herkennen, is de originele Mech van de Mechanic (resistance) class. Heeft later een overhaul gekregen en ziet er nu stuk futuristischer uit.

Gebaseerd op het origineel, hij klopt aardig goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBE2J8g7_16k2bCK9w8cowRW3M0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JxgYOlbuRSQ2VXJVSzYHFVQ7.png?f=user_large

Zo is die nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04tgjjyxGo4Km8BDqewocXsfpZ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Jt5w9ymPZ4LZxHZW8xDJjUg.png?f=user_large

De revamp kwam in 2015, dus geen idee of hij toen al speelde, maar toen werd dus de proto omgezet naar de versie eronder.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 01-12-2021 23:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ah dankjewel!

Hij is 21, dus zou hij het spel al voor zijn 15e moeten spelen. Kan natuurlijk, maar lastig inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat toch nog even te kijken naar de ingame versie ervan, hij is wel bijzonder accuraat:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wikimg.net/en/strategywiki/images/9/95/MS_Mount_Prototype.png

Maar ik zou hem nog steeds geweldig vinden, van de prototype is nog veel aanwezig in de nieuwe versie (de armen en kleine beentjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Nou dat klinkt goed! thanks for the update. Met dat laatste plaatje erbij zie ik ook wel hoe goed het lego model overeenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb gewoon even gevraagd, hij speelt het al heel lang ;-) "Around 2012 if I remember correctly"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haha mooi, maak je iemand heel erg blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-08 12:56
Nog mensen die reboot zijn gaan spelen na de change voor Nederlandse spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
tvanzal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:23:
Nog mensen die reboot zijn gaan spelen na de change voor Nederlandse spelers?
Wat voor change is er gemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
Jep Nederlanders mogen niet meer traden in regular server. Oftewel regular server is een reboot server geworden zonder de extra voordelen ervan. Voor Nederlanders dan

[ Voor 61% gewijzigd door tvanzal op 07-01-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 08:01
tvanzal schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Jep Nederlanders mogen niet meer traden in regular server. Oftewel regular server is een reboot server geworden zonder de extra voordelen ervan. Voor Nederlanders dan
Wel een absurde aanpassing eigenlijk, alle NLers worden geforceerd naar een "ironman"-mode in die servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
joostmakaay schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wel een absurde aanpassing eigenlijk, alle NLers worden geforceerd naar een "ironman"-mode in die servers.
Global Maplestory is altijd al een ondergeschoven kindje geweest van Nexon, Korean Maplestory had en heeft altijd een beentje voor gehad (logisch ook). De nederlandse playerbase is daarnaast dermate klein dat ze voor de meest simpele oplossing zijn gegaan.

offtopic:
Bijkomstig voordeel, Reboot is veel leuker spelen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
reboot is zeker leuk te spelen

iemand die nog actief speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanzal
Androo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:37:
reboot is zeker leuk te spelen

iemand die nog actief speelt?
Ik speel op dit moment (redelijk) actief op EU reboot. Defloid ign Adele 230 main :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik heb toch maar eens gelezen wat reboot nu anders maakt en lees dat het vooral anders is doordat het meer gefocused is op zelf levelen.. nu vond ik de toevoeging van de eerste speelgoedwereld(Ludibrium) al redelijk ingewikkeld en ben ik vooral nog gewend om eindeloos te grinden om tot level 120 te komen. Daarna kwamen er massa's nieuwe content met weet ik hoeveel quests overal.. is Reboot ook een casual te spelen zonder perse aan allerlei quests mee te doen?

Dus gewoon een beetje monster vermoorden, beetje levelen, beetje beter worden maar niet teveel focussen op wat 'moet' om echt verder te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
tvanzal schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Ik speel op dit moment (redelijk) actief op EU reboot. Defloid ign Adele 230 main :)
Ik zal je binnenkort even toevoegen!
Ik heb een 225 shadower als main.
la_fusion schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:32:
Ik heb toch maar eens gelezen wat reboot nu anders maakt en lees dat het vooral anders is doordat het meer gefocused is op zelf levelen.. nu vond ik de toevoeging van de eerste speelgoedwereld(Ludibrium) al redelijk ingewikkeld en ben ik vooral nog gewend om eindeloos te grinden om tot level 120 te komen. Daarna kwamen er massa's nieuwe content met weet ik hoeveel quests overal.. is Reboot ook een casual te spelen zonder perse aan allerlei quests mee te doen?

Dus gewoon een beetje monster vermoorden, beetje levelen, beetje beter worden maar niet teveel focussen op wat 'moet' om echt verder te komen?
In reboot is traden disabled, dus je bent op jezelf aangewezen.
Ook geen FM etc.
Dus het gaat voornamelijk op monsters killen en levelen.
Uiteraard is het soms wel leuker om sommige zaken samen te doen ( bepaalde bosses ) , welke je nog niet zelf aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tearow
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-06 08:58
persoonlijk is reboot veel beter. ben zelf 2 jaar geleden gestopt kreeg er een burn-out van na binnen 1 jaar naar 255 te lvlen met 6000+ lvls voor legion. ik was toen der tijd top 3 bishop maar nu net een weekje terug ivm aankomende adventurer update waardoor bishops weer een boost krijgen. ben op moment op pb/yeti server :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik dacht na tig jaar: "bestaat Maplestory nog?" En verdomd. :D

Laat er nou ook nog een Burning event zijn op alle servers met 1+2 level exp boost. :) Topmoment om het weer eens te proberen.

Moest wel ff kijken, voor Nederlanders heeft de normal server dus geen zin meer. Dus, Reboot.

Eens kijken of ik de Hermit nog ken.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 09-09 21:38
CSB schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:41:
Ik dacht na tig jaar: "bestaat Maplestory nog?" En verdomd. :D

Laat er nou ook nog een Burning event zijn op alle servers met 1+2 level exp boost. :) Topmoment om het weer eens te proberen.

Moest wel ff kijken, voor Nederlanders heeft de normal server dus geen zin meer. Dus, Reboot.

Eens kijken of ik de Hermit nog ken.
Momenteel is er ook een Hyper Burning Event gaande. Ben mijn main-character (Lv. 254 Ice Lightning Mage) aan het burnen naar 6th job. Speel sinds 2008, tis vaak pittig dat je meer mag traden in regular server (Scania). Het blijft leuk om toch s'avonds een paar uurtjes te spelen en een paar Boss-runs te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door aapjuh99 op 20-06-2024 09:22 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 14:35
Nadat ik weer een MapleStory melodietje hoorde in Dumpert Reeten heb ik MapleStory weer gedownload (lang geleden heel veel gedaan). Ik heb gekozen voor Explorers, maar dan krijg je een questline waarbij je enorm snel al level 30 bent zonder dat je iets hoeft te doen. Is er ook een class waarbij je wel meer je best moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Nee. Tegenwooedig begint het spel pas na lvl 200, 250.
Dan wellicht oldschool maplestory proberen.
Private servers.

Maplegends bijvoorbeeld

[ Voor 46% gewijzigd door Aschtra op 22-03-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 14:35
Aschtra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:41:
Nee. Tegenwooedig begint het spel pas na lvl 200, 250.
Dan wellicht oldschool maplestory proberen.
Private servers.

Maplegends bijvoorbeeld
Thanks! Ik ga Maplegends eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07
Is er een groep welke actief speelt ?
Ik heb MS lang gespeeld vroeger en speel het nog steeds eigenlijk wel graag , alleen private server zijn soms beperkt en official servers worden vaak overladen door asian players.

Is er een dutch community of facebook of discord of iets?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
Jeroenzer schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:23:
Is er een groep welke actief speelt ?
Ik heb MS lang gespeeld vroeger en speel het nog steeds eigenlijk wel graag , alleen private server zijn soms beperkt en official servers worden vaak overladen door asian players.

Is er een dutch community of facebook of discord of iets?
Zeker zijn genoeg alliences/guilds die alleen Nederlands zijn maar veel überhaupt Europeanen.
Speel zelf in de Solis wereld en weet dat je daar de Nederlandse guild "HetKantoor" hebt. Maar ook genoeg andere leuke guilds waar ook weer discords aanvast hangen. Zit zelf in Unfortunate dat is een guild met mensen all over europe inprinciepe. Maar zijn er genoeg in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baantje97
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-09 09:13
Voor de geïnteresseerden onder ons:
nieuws: Nexon brengt klassieke versie van mmorpg MapleStory uit

Samen met vrienden en collega's willen we dit natuurlijk gaan spelen.
We zouden graag een Nederlandse community voor de Classic World willen opzetten :)
Voor wie zin heeft om zich ook bij ons aan te sluiten, stuur me even een berichtje!
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste