Beste mede tweakers,
een vriend van mij heeft recentelijk een nieuwe PC samengesteld. Het enigste waar hij nog op moet wachten is zijn Videokaart van Asus 2600XT. Omdat hij niet zo lang hierop wil wachten is hij gaan kijken voor een alternatief. Nu zijn er twee kaarten uitgekomen die hem kunnen vervangen. Nu zou ik graag van jullie advies willen wat het beste te doen omdat ze naar mijn inzien gelijkwaardig zijn:
Sapphire Radeon 2600XT 132.83 euro
XFX Geforce 8600GT XXX Edition 119.54 euro
Wat wil hij ermee doen:
Gamen resolutie 1280 x 1024 (zoals Stalker, Overlord, C&C, Hellgate Londen, Oblivion etc)
Windows Vista
Foto/Video montage (huis tuin en keukengebruik)
PC:
Intel E6750
2GB Kingston PC5300
Gigabyte P35-S3
Antec Sonata II
Seagate Barracude 7200.10 320GB
Dell 17 inch CRT (word over een jaar vervangen door 19 of 20 inch TFT)
We hebben al een aantal verschillende reviews gevonden maar het is een soort van touwtrek actie. Bij de ene staat die met een paar frames hoger bij de ander heeft die een betere 3Dmark score etc
Maakt het DDR4 geheugen van de 2600XT nu het prijsverschil? en is dit ook te merken in de prestaties? etc etc etc. Er is zeker onderzoek gedaan maar een echt duidelijk beeld is er helaas niet
Reviews op Hardware.info
Via Google (insert videokaart) + review
een vriend van mij heeft recentelijk een nieuwe PC samengesteld. Het enigste waar hij nog op moet wachten is zijn Videokaart van Asus 2600XT. Omdat hij niet zo lang hierop wil wachten is hij gaan kijken voor een alternatief. Nu zijn er twee kaarten uitgekomen die hem kunnen vervangen. Nu zou ik graag van jullie advies willen wat het beste te doen omdat ze naar mijn inzien gelijkwaardig zijn:
Sapphire Radeon 2600XT 132.83 euro
XFX Geforce 8600GT XXX Edition 119.54 euro
Wat wil hij ermee doen:
Gamen resolutie 1280 x 1024 (zoals Stalker, Overlord, C&C, Hellgate Londen, Oblivion etc)
Windows Vista
Foto/Video montage (huis tuin en keukengebruik)
PC:
Intel E6750
2GB Kingston PC5300
Gigabyte P35-S3
Antec Sonata II
Seagate Barracude 7200.10 320GB
Dell 17 inch CRT (word over een jaar vervangen door 19 of 20 inch TFT)
We hebben al een aantal verschillende reviews gevonden maar het is een soort van touwtrek actie. Bij de ene staat die met een paar frames hoger bij de ander heeft die een betere 3Dmark score etc
Maakt het DDR4 geheugen van de 2600XT nu het prijsverschil? en is dit ook te merken in de prestaties? etc etc etc. Er is zeker onderzoek gedaan maar een echt duidelijk beeld is er helaas niet
Reviews op Hardware.info
Via Google (insert videokaart) + review
[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 24-07-2007 10:12 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation