Goed, ik zal meer input geven, wat dat betreft heb ik daar te weinig aandacht aan besteed idd. Om even een logisch voorbeeld te geven, als ik naar de bakker ga en vraag om één brood, dan krijg ik ook geen biefstuk. Vandaar mijn, misschien overbodige, reactie @ 12:11.
In een testomgeving, een omgeving die op dit moment ontwikkeld wordt voor een klant, zijn wij roaming profiles aan het configureren. En om zaken te vergemakkelijken hebben we hier voor het gemak ook voor alle admins, één en dezelfde, zwervend profiel aangemaakt, zodat alle admins beschikken over dezelfde gegevens waar dan ook op het systeem. Dit laatste omdat het een ontwikkel omgeving betreft bij de klant. In eerste instantie lijkt/leek dit slim, maar helaas nu komen we het eerste obstakel tegen. Zodra we inloggen (met roaming admin), op de 2003 server, en een aantal programma's willen wijzigen, krijgen we dus de melding dat de handeling 'restricted' is. "Add or remove programs" zodoende niet toegankelijk:
- we hebben dus een zwervend profiel voor de admins, bij wijze van test;
- alle DC's zijn nagekeken op lidmaatschappen, voor alle admins. Hier lijkt het allemaal in orde te zijn;
- Voor de goede orde hebben we het administrator profiel verwijderd, dwz, uit de (zwervende) profielengroep, en opnieuw aangemaakt met alle nodige rechten;
Wat wij gedocumenteerd hebben zijn alleen de profielen, waaronder admin en een x aantal testusers.
Misschien iemand die hier iets kan betekenen?