Toon posts:

Server 2003: administrator restricted in add or remove progr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server 2003:
Ik log in op de server met het administrator account en ga dan naar 'add or remove programs' .
Je zou denken dat een admin alle rechten heeft om een programma te verwijderen, maar ik krijg de melding dat "add or remove programs" restricted is. Please check with your administrator.....?? :+

Profiel weggooien helpt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 01:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En waarom vraag je het dan hier in plaats van aan je beheerder?

Oh, dat ben je zelf? :)
Nou, dan weet je vast nog wel te herinneren waarom je wijzigingen in policies en dergelijke ook moet documenteren.
Voor het geval je het nog niet wist, bij deze kom je er dan met harde hand achter :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als het op een andere server dan de DC is, kan het zijn dat je jezelf nog niet bij de Domain Admins heb gedaan.

De domain admins zijn standaard ook lid van de local administrator groep op alle servers (behalve de DC's natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Alt-92 voor een mogelijke oplossing, daar kan ik wat mee :? . Ik vraag het hier dan ook niet voor niks.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:23:
Als het op een andere server dan de DC is, kan het zijn dat je jezelf nog niet bij de Domain Admins heb gedaan.

De domain admins zijn standaard ook lid van de local administrator groep op alle servers (behalve de DC's natuurlijk).
Ik heb zojuist de admin groepen (DC) nog even gecheckt, de administrator is opgenomen in de domain admins groep en zou lokaal ook bij de remove programs moeten kunnen. Deze kwestie blijft bestaan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:11:
Dank je Alt-92 voor een mogelijke oplossing, daar kan ik wat mee :? . Ik vraag het hier dan ook niet voor niks.
Ik wil de post van alt-92 nog even benadrukken. Het is de bedoeling dat je zelf moeite doet, en dat ook uitgebreid laat zien. Lees de Het algemeen beleid. We verwachten van bezoekers minimaal dat ze zich aan deze regels houden, en ik kom veel vereisten in jouw post niet tegen. Als je zelf input geeft zal je sneller een response krijgen dan door tegen een steen te schoppen, die blijft altijd sterker.

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 24-07-2007 12:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik zal meer input geven, wat dat betreft heb ik daar te weinig aandacht aan besteed idd. Om even een logisch voorbeeld te geven, als ik naar de bakker ga en vraag om één brood, dan krijg ik ook geen biefstuk. Vandaar mijn, misschien overbodige, reactie @ 12:11.

In een testomgeving, een omgeving die op dit moment ontwikkeld wordt voor een klant, zijn wij roaming profiles aan het configureren. En om zaken te vergemakkelijken hebben we hier voor het gemak ook voor alle admins, één en dezelfde, zwervend profiel aangemaakt, zodat alle admins beschikken over dezelfde gegevens waar dan ook op het systeem. Dit laatste omdat het een ontwikkel omgeving betreft bij de klant. In eerste instantie lijkt/leek dit slim, maar helaas nu komen we het eerste obstakel tegen. Zodra we inloggen (met roaming admin), op de 2003 server, en een aantal programma's willen wijzigen, krijgen we dus de melding dat de handeling 'restricted' is. "Add or remove programs" zodoende niet toegankelijk:

- we hebben dus een zwervend profiel voor de admins, bij wijze van test;
- alle DC's zijn nagekeken op lidmaatschappen, voor alle admins. Hier lijkt het allemaal in orde te zijn;
- Voor de goede orde hebben we het administrator profiel verwijderd, dwz, uit de (zwervende) profielengroep, en opnieuw aangemaakt met alle nodige rechten;

Wat wij gedocumenteerd hebben zijn alleen de profielen, waaronder admin en een x aantal testusers.

Misschien iemand die hier iets kan betekenen?
Pagina: 1