Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:30:
Ik heb net geprobeerd om Tekken 5 te downloaden via de Store. Na het afschrijven van 10Euro drukte ik op dowload, maar hij gaf toen een foutmelding keer op keer. Dus ik eruit, geld weg en geen Tekken 5 meer te vinden waar ook in de store :?
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt voor de reply's
Ga naar downloadlijst(in de store), daar staat ie tussen. De store server zijn op dit moment aardig traag door de heavenly sword demo die nu iedereen aan het downloaden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:44:
HS ziet er mooi uit, maar ja meer dan een lomp knoppenramspel is het eigenlijk niet :P
Als je er even in verdiept merk je dat er een heel uitgebreid combo/gevecht/block systeem in zit. Je kan zelfs de six-axsis gebruiken om dingen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:30:
Ik heb net geprobeerd om Tekken 5 te downloaden via de Store. Na het afschrijven van 10Euro drukte ik op dowload, maar hij gaf toen een foutmelding keer op keer. Dus ik eruit, geld weg en geen Tekken 5 meer te vinden waar ook in de store :?
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt voor de reply's
Kijk rechtsboven in het PS store screen bij “Downloadlijst”. Daar vind je ‘m wss wel weer terug.

edit; volgende keer F5'en zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiverzz op 26-07-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Maximus

There is no substitute

Ik ben erg benieuwd naar hoe betrouwbaar de releaselijst werkelijk is.

Q3 07 voor Assasin's Creed klopt vermoedelijk niet omdat die in november komt wat al Q4 is.
Q4 07 voor GT5 Prologue lijkt mij redelijk te kloppen gezien die op november staat
Oct 07 voor GTA4 is confirmed door rockstar zelf
Q1 08 voor MGS4 is ook eigenlijk niets van bekend. Niemand noemt hier nog een echte datum van.

Ik wens dat ze alle vier snel komen maar dit denk ik niet, iig niet voor MGS4.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:19
Crashcat schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:28:
[...]

HDMI kabel tot geloof ik 3 meter maakt het niet uit wat voor een kabel is, aangezien het een digitale signaal is.
Probeer eens op je tv anders al die elektronische hulpmiddelen voor de beeldweergave uit te zetten.
Dynamic motion, dmc, dmi of hoe dat mag heten, want standaard staan die tv's op een erg hoge contrast.
Ik moet zeggen dat er toch wel wat verschil in zit. Op mijn werk heb ik een Harman Kardon HS200 aangesloten met de goedkoopste HDMI kabel van 1,5 meter op een Sharp HD ready LCD. Ziet er op zich leuk uit. Toen ik de kabel verving voor een Oehlbach HDMI van 1,5 meter werden er toch meer details zichtbaar. Kabel maakt dus wel uit, ook bij een digitaal signaal. Je moet het alleen kunnen (en willen) zien.

Zelf heb ik een philips HDMI kabel die ik voor mijn DVD speler ga gebuiken. Voor mijn PS3 haal ik denk ik een Van den Hul omdat deze qua prijs kwaliteit enorm gunstig ligt :)
Call me crazy, maar ik geef het geld er wel aan uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Iemand nog leuke wallpapers nodig?

http://www.widescreenbabes.com/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

m4yall schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Ik moet zeggen dat er toch wel wat verschil in zit. Op mijn werk heb ik een Harman Kardon HS200 aangesloten met de goedkoopste HDMI kabel van 1,5 meter op een Sharp HD ready LCD. Ziet er op zich leuk uit. Toen ik de kabel verving voor een Oehlbach HDMI van 1,5 meter werden er toch meer details zichtbaar. Kabel maakt dus wel uit, ook bij een digitaal signaal. Je moet het alleen kunnen (en willen) zien.

Zelf heb ik een philips HDMI kabel die ik voor mijn DVD speler ga gebuiken. Voor mijn PS3 haal ik denk ik een Van den Hul omdat deze qua prijs kwaliteit enorm gunstig ligt :)
Doe eens een blinde test, ben benieuwd of je de kabel eruit haalt. Ik denk het niet namelijk. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:46:
[...]

Ga naar downloadlijst(in de store), daar staat ie tussen. De store server zijn op dit moment aardig traag door de heavenly sword demo die nu iedereen aan het downloaden is.
Hey bedankt ik download hem nu :*)
Zijn trouwens nog aardig snel die servers. Ik downloade begin de avond die heavenly sword demo en die was zo binnen. Ik schat net onder de 1000KB/s

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

EfBe schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:57:
En ik zou die demo van the darkness maar lekker laten voor wat hij is... of je moet van slome controls, models met minder polygonen dan de NPC's in GTA san andreas en van de zielige gameplay houden van bv Soldier of fortune of ouder: van die houten borden die dan opklappen en waar je dan op moet schieten (dat gevoel kreeg ik althans. De besturing reageert ook een seconde oid later. echt niet fijn)
Jeesh wat ben je negatief zeg, dat het spel je niet ligt a 'la. Voor een FPS is het een beetje matig kwa schieten. Dertegen is er wel een kwaliteit in de game die je in vele niet vindt. En als jij die toevallig niet ziet...ach

Zelf vindt ik deze game behoorlijk goed, niet perfect maar goed! Er zijn wat fouten hier en daar en het is wat gelimiteerd..en ja de AI is soms wat zwakjes, maar je kan niet zeggen dat er geen sfeer in de game zit! Er zit ook verhaal in, goede voice acting en daarom is het al een aanrader!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:48:
Ok, heb sinds een paar uurtjes ook een PS3 in huis staat :D:D
Even alles aangelsoten, en ik wou gelijk even de PS Store checken. Echter moest ik wel even updaten naar 1.90, dus begon ik maar met downloaden...

Echter ben ik nu al een tijdje bezig, en de download is net over de helft...?
Ik maak voor de PS3 gebruik van een draadloos netwerk, voor de PC gewoon een bekabelde. Maar wat ik me nu dus afvraag;

waarom gaat het zoooooo langzaam?

Normaal is onze verbinding supersnel, of in ieder geval sneller dan nu.....
Moet ik nog iets speciaals instellen ofzo op de PS3? Ik heb namelijk gewoon gezocht naar het draadloze netwerk, gevonden, en klaar. Nu doet hij het dus ook wel, maar wel zeeeer langzaam.....

Iemand enig idee misschien?
:)
24ste de 1.9 update ( iets van 110Mbyte aan download ) en nieuwe content in de winkel. Dus ja het downloaden gaat langzaam vanavond! het is de zogenaamde Drukke Donderdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:12:
Ik ben erg benieuwd naar hoe betrouwbaar de releaselijst werkelijk is.

Q3 07 voor Assasin's Creed klopt vermoedelijk niet omdat die in november komt wat al Q4 is.
Q4 07 voor GT5 Prologue lijkt mij redelijk te kloppen gezien die op november staat
Oct 07 voor GTA4 is confirmed door rockstar zelf
Q1 08 voor MGS4 is ook eigenlijk niets van bekend. Niemand noemt hier nog een echte datum van.

Ik wens dat ze alle vier snel komen maar dit denk ik niet, iig niet voor MGS4.
De datums zullen mischien niet kloppen maar het gaat erom welke spellen eruit komen en dan we ongeveer in die tijd kunnen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

HS ziet er mooi uit, maar ja meer dan een lomp knoppenramspel is het eigenlijk niet :P
Ziet er beter uit als Ninja Gaden maar ja beide games liggen mij niet, ja je kan combo's doen, dat weet it! Maar vaak eindigt dit in button bashen aangezien ik die combo's vergeet ;)

Maar het ziet er mooi en "filmisch" uit, altijd meegenomen niet?

@KappeNou

Soms kun je wel 2 tot 3Mbyte per seconde downloaden als het rustig is. Daar zit duidelijk een akamai server of zo achter! Maar op dit moment is iedereen de demo aan het downloaden..heel veel mensen wachten tot "update donderdag" om te kijken of er nieuwe content is en als je dus vrijdag of pas zaterdag iets download gaat het al een stuk beter. Natuurlijk zul je wel het aan moeten horen van je vrienden "heb je demo xy nog niet gedownload"

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 26-07-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:15:
[...]

yep inderdaad HDMI kabel maakt dus echt wel iets uit anders zou ik geen Sony hdmi kabel kopen.... Ach een dure Console moet verwend worden dure accesoires :)

Je koopt een console van 600 euro en dan koop je een hdmi van 7 euro :) iets klopt niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Net als een hele dure optische kabel? _O-

Je hebt beeld, of niet. Daar zit niets tussen met digitaal signaal

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Extera schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:05:

jawel hoor. aangezien HDMI geen gebruik maakt van ecc gaat de kwalitieit van het signaal wel degelijk omlaag. probeer maar is een goedkope HDMI kabel van 15 meter. Durf te garanderen dat die in tegenstelling tot een dure kabel gewoon ruis geeft. voor 1.5 meter maakt het gelukkig wat minder uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:50:
[...]

yep inderdaad HDMI kabel maakt dus echt wel iets uit anders zou ik geen Sony hdmi kabel kopen.... Ach een dure Console moet verwend worden dure accesoires :)
Dus het feit dat jij een Sony kabel koopt is een argument dat het kwaliteitsverschil wel degelijk aanwezig is?
Je koopt een console van 600 euro en dan koop je een hdmi van 7 euro :) iets klopt niet :)
Je koopt een computer van 1500,- en stopt daar SATA kabels in van 1 euro? Jij koopt een auto van 2500 euro, ga je er ook de duurste benzine (Shell V power) ingooien en de duurste motorolie die je kunt vinden? Dit is echt het grootste onzinargument wat steeds weer voorbij komt. Je koopt een duur apparaat, dus daar moeten ook dure kabels bij. 8)7

Er is gewoon GEEN verschil. En iemand die beweert dat het wel zo is, mag het komen aantonen in een dubbel blinde test. Je zou haast denken dat IEMAND zo'n test wel succesvol heeft afgelegd als je het internet af gaat struinen maar het tegendeel blijkt waar. Echter is het zo dat mensen die een dure kabel kopen daadwerkelijk verschillen gaan zien door cognitieve dissonantie. Deze verschillen zijn in werkelijkheid dus niet aanwezig.

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 27-07-2007 00:00 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Extera schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:05:

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Bij een 'lossy' compressie (waarvan je kunt spreken bij dergelijke beeld- en geluidsoverdracht) is het zo dat storingen in het signaal wel degelijk van invloed kunnen zijn op beeld- en geluidskwaliteit. Dit uit zich echter niet in onscherp beeld, kleuren die doorlopen of details die wegvallen, zoals je bij analoge signaaloverdracht zou kunnen waarnemen, maar eerder door rare artifacts, digitale ruis en compleet wegvallen van signaal. 0'en worden geinterpreteerd als 1'en en andersom. Neem van mij aan dat deze verschijnselen zich niet voordoen bij een kabellengte van 1 tot 2 meter, ook niet bij kabels van minder dan 10 euro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb de PS3 nu bijna 1 week in gebruik en heb deze hoofdzakelijk gekocht voor het afspelen voor Blueray films. Eerlijk is eerlijk dat doet hij fantastisch, maar ook de bijgeleverde games waren een lust voor het oog.
Toch ga ik deze PS3 inleveren. Reden is het vreselijk storende geluid van de ventilator, wat na pm. 5 minuten begint en continue blijft doorgaan. Bij rustige passages erger ik mij er mateloos aan. Hij staat in een meubel en hoor hem zelfs als ik in de keuken sta.(afstand 6 meter) Zit nog te twijfelen om deze om te ruilen of gewoon een blueray speler te kopen.Voor iemand die zich hier niet aan stoort is en blijft het een fantastisch apparaat, maar niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hey tweakers,

Ik heb nu al een tijdje een ps3, alleen mijn accu van de sixaxis is vaak leeg. Wat ik graag wil is een docking station voor m'n sixaxis. Nu heb ik bijv. dit gevonden:

http://www.cduniverse.com...ller+Charging+Station.htm

Maar ik wil graag een docking station dat ik op netstroom aan kan sluiten. Want ik wil geen lelijke kabels die het strakke design van de ps3 vern**ken. En een ander nadeel is dat als ik niet speel ik de ps3 aan moet laten staan om de controller op te laden.

Weten jullie misschien een docking station wat ik op netstroom aan kan sluiten? thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is de PS3 geen probleemloze console... jammer... het wordt wachten op een nieuwere versie... (65nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

@tim45: Ik heb het idee dat of je PS3 niet helemaal lekker in elkaar zit of je meubel mee resoneert want ik hoor hier de fan nauwelijks, ook niet na meer dan een uur gamen, en de PS3 staat niet in een kast op nog geen meter afstand.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Voor mensen die nooit hack&slash-games of beat 'm up's spelen is het idd vooral button bashen. Heb je wel eens eerder zulke games gespeeld, dan weet je dat er veel meer diepgang in HS zit. Een vriend van me die vooral pc games speelt die loopt bij zulke games ook altijd op de knoppen te rammen. En zo lijkt het idd weinig voor te stellen, maar dta ligt niet aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastasidaz schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:37:
Hey tweakers,

Ik heb nu al een tijdje een ps3, alleen mijn accu van de sixaxis is vaak leeg. Wat ik graag wil is een docking station voor m'n sixaxis. Nu heb ik bijv. dit gevonden:

http://www.cduniverse.com...ller+Charging+Station.htm

Maar ik wil graag een docking station dat ik op netstroom aan kan sluiten. Want ik wil geen lelijke kabels die het strakke design van de ps3 vern**ken. En een ander nadeel is dat als ik niet speel ik de ps3 aan moet laten staan om de controller op te laden.

Weten jullie misschien een docking station wat ik op netstroom aan kan sluiten? thnx alvast
http://www.consoleshop.nl.../accu%27s-%26-laders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:19:
Heb de PS3 nu bijna 1 week in gebruik en heb deze hoofdzakelijk gekocht voor het afspelen voor Blueray films. Eerlijk is eerlijk dat doet hij fantastisch, maar ook de bijgeleverde games waren een lust voor het oog.
Toch ga ik deze PS3 inleveren. Reden is het vreselijk storende geluid van de ventilator, wat na pm. 5 minuten begint en continue blijft doorgaan. Bij rustige passages erger ik mij er mateloos aan. Hij staat in een meubel en hoor hem zelfs als ik in de keuken sta.(afstand 6 meter) Zit nog te twijfelen om deze om te ruilen of gewoon een blueray speler te kopen.Voor iemand die zich hier niet aan stoort is en blijft het een fantastisch apparaat, maar niet voor mij.
dan lever je hem in en dan krijg je over een weekje nieuwe ps3 waar je minder last van hebt hopelijk... vind wel gaar eigenlijk mijn ps3 is nu ongeveer 3 uurtjes aan afstand 1.5 meter en ik hoor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:38:
Zo te zien is de PS3 geen probleemloze console... jammer... het wordt wachten op een nieuwere versie... (65nm)
ehh? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

Wat ik me eigenlijk afvraag (nog niet ergens tegengekomen), maar zou je de ps3 ook als videorecorder kunnen gebruiken? Gewoon het huidige tv kanaal capturen dus?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
vreemd..
Ik had eerst nog nooit de fans van een PS3 gehoord (en ik stoor me echt aan dat soort geluiden, mijn PC is ook helemaal stil gemaakt)
Maar ik was echt heel verbaasd toen ik mijn PS3 voor het eerst hoorde! Echt amper geluid van de fans! Geloof me ik ben echt heel kritisch op dat vlak. De ps3 van mij komt echt net boven mijn PC uit, ik kan het ook alleen testen als ik geluid uit doe, anders hoor ik ze niet..
Ik had laatst ook een paar weken zo'n 360 te leen. Die maakte een herrie :| niet normaal meer. Als je hem aan zette viel het nog mee, maar als je een spel ging spelen leek het wel of mijn stofzuiger vol aan het loeien was (bij wijze van ;) )

Volgens mij is het echt afhankelijk van elke PS3. Dat was ook soms bij de oude xbox. Bijna elke die ik tegen kwam maakte een pokke herie, maar 1 van een vriend van mij was redelijk stil vergeleken de rest.
Ik weet niet hoe dit met de PS3 zit, maar of ik heb geluk of jij ongeluk ;(

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 27-07-2007 05:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu-ray ;) Maar heeft je ps3 wel genoeg ruimte in je meubel? Ik zou anders ff sony bellen want de fans zou je eigenlijk bijna niet moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
De PS3 staat in een meubel onder mijn plasma. De achterkant is open, dus hij kan genoeg luchten Maar na 5 minuten wordt blijkbaar de fan geactiveerd en is het mis. Zelfs in rustige passages was de spraak niet verstaanbaar. Het geluid van de fan is constant of hij nu wel of niet speelt.
Kan inderdaad proberen om hem om te ruilen, want ik zou het toch wel heel jammer vinden. Zal eens kijken wat ze van de MM hiervan vinden. Ik neem aan dat ze hem zonder problemen omruilen.
Zou je trouwens niet gelijk een ander meekrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:40:
De PS3 staat in een meubel onder mijn plasma. De achterkant is open, dus hij kan genoeg luchten Maar na 5 minuten wordt blijkbaar de fan geactiveerd en is het mis. Zelfs in rustige passages was de spraak niet verstaanbaar. Het geluid van de fan is constant of hij nu wel of niet speelt.
Kan inderdaad proberen om hem om te ruilen, want ik zou het toch wel heel jammer vinden. Zal eens kijken wat ze van de MM hiervan vinden. Ik neem aan dat ze hem zonder problemen omruilen.
Foto van je meubel icm de PS3? Mijne staat ook in een meubel maar heb er geen last van, laatst met die erg warme dagen wel eens gehoord dat de fan iets harder ging draaien maar storend vondt ik dat niet. Misschien is het wel vervelender met films kijken maar dan zit ik verder weg dan bij het gamen en hoor ik de PS3 echt niet boven de film uit, ook niet in rustige passages.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
Even iets anders...
Mijn zwager is gisteravond bij mij geweest en had z'n ps3 meegenomen... ik had hier gelezen over de nieuwe upgrade en gooide er meteen een mooi jessica alba tegen de achtergrond.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om bewegende .gif-jes als achtergond te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

scorpie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 05:35:
Wat ik me eigenlijk afvraag (nog niet ergens tegengekomen), maar zou je de ps3 ook als videorecorder kunnen gebruiken? Gewoon het huidige tv kanaal capturen dus?
Hoe wil je dat doen aangezien de PS3 geen enkele mogelijkheid tot video-input heeft?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Als ik zo jullie reacties zo lees, heb ik een exemplaar wat blijkbaar meer lawaai maakt als normaal en is de PS3 normaliter stiller. Doet mij eigenlijk wel goed.
Zal hem maar proberen om te ruilen bij de MM en hopen op een stillere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
scorpie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 05:35:
Ja.. maar ;)
Het kan op het ogenblik, maar alleen via Linux: http://ps3mods.blogspot.c...s3-pvr-mini-tutorial.html
Als je een PC er naast hebt zijn er wel mogelijkheden om via een TV capture card op de PC live beelden via een DNLA server te laten lopen.
Verder is er in sommige interviews met Sony wel gehint naar zulke functionaliteit direct op de PS3.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
swampy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:42:
[...]
Jeesh wat ben je negatief zeg, dat het spel je niet ligt a 'la. Voor een FPS is het een beetje matig kwa schieten. Dertegen is er wel een kwaliteit in de game die je in vele niet vindt. En als jij die toevallig niet ziet...ach
Mwah, waarom mag je niet zeggen dat je iets echt ubercrap vindt? Die besturing reageerde echt te traag en dat heb ik bij geen enkele game (dus pookje omhoog en je ziet een delay van tienden van seconden voordat het beeld reageert). En no offence maar gameplay waarbij mannetjes die bestaan uit 2 zwarte dozen en 4 keukenrollen komen aanrollen uit alle mogelijke hoeken zonder enige lijn en dat je die dan moet knallen, vind ik dus bout.
Zelf vindt ik deze game behoorlijk goed, niet perfect maar goed! Er zijn wat fouten hier en daar en het is wat gelimiteerd..en ja de AI is soms wat zwakjes, maar je kan niet zeggen dat er geen sfeer in de game zit! Er zit ook verhaal in, goede voice acting en daarom is het al een aanrader!
Ik vond er 0.0 sfeer inzitten. Het intro ging nog wel, maar eenmaal op dat kerkhof... heeremetiid zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 27-07-2007 09:26 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

FaceDown schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:02:
[...]

Hoe wil je dat doen aangezien de PS3 geen enkele mogelijkheid tot video-input heeft?
Ik dacht, aangezien de ps3 wel streaming media kan afspelen, misschien kun je die videostream dan wel opslaan op de ps3. Het was maar een hersenspinsel, zal vast wel niet kunnen idd ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Vraagje, die actie bij Mediamarkt Utrecht voor 549 EUR, is dat het starterspakket? Die bij Middelburg lijkt wel gewoon alleen het oude pakket te zijn, dus dat is een rip-off..

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

meganice :D
can't wait, can't wait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 11-09 09:33
wat nou scans :D

Afbeeldingslocatie: http://images.gamersyde.com/gallery/public/5964/1316_0034.jpg

http://www.gamersyde.com/news_4727_en.html

me want GT5:P, eindelijk weer in car view, was voor mij DE letdown bij forza 2, speel hem daarom amper.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2007 10:38 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Phusebox schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:36:

[afbeelding]

me want GT5:P, eindelijk weer in car view, was voor mij DE letdown bij forza 2, speel hem daarom amper.
Uber.. echt alles lijkt te kloppen, van de typisch oranje dashbord verlichting in de audi's, tot de carbon strips in de ferrari..
(ik stond ook net op het punt die link te posten.. :) )

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het oog voor details is echt geweldig bij de auto's en het interieur. Alleen jammer dat de omgeving een beetje achter blijft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sentry23 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Uber.. echt alles lijkt te kloppen, van de typisch oranje dashbord verlichting in de audi's, tot de carbon strips in de ferrari..
(ik stond ook net op het punt die link te posten.. :) )
Nou niet alles klopt, die duimen gaan door het stuur heen zo lijkt het ;) maar verder megamooi... die scans... gewoon foto's van live beelden, zo realistisch...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 10-09 17:24
Armada schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:40:
Vraagje, die actie bij Mediamarkt Utrecht voor 549 EUR, is dat het starterspakket? Die bij Middelburg lijkt wel gewoon alleen het oude pakket te zijn, dus dat is een rip-off..
Die aanbieding voor 555, in Middelburg is idd alleen de PS3 + 1 controller. Het starters pack is echter een Sony actie dus als MM de PS3 voor 555,- (of 545,- in Utrecht) kan verkopen kunnen ze dat met het starter pack ook (de inkoop prijs is immers hetzelfde).
Helaas was de verkoper die ik in Middelburg sprak niet voor rede vatbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11-09 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:50:
Ik heb al een tijdje een PS3 (vanaf de launch) en heb een mooie HDTV (Samsung LE32S7) en HDMI kabel. Ik heb echter een probleem; als er donkere kleuren in beeld komen, lopen deze niet mooi/vloeiend over. Ook lichte kleuren zien er niet altijd goed uit. Het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt dat het beeld 'vervaagd'.

Ik heb een foto gemaakt met m'n mobiel (geen mooie kwaliteit dus) van de demo van The Darkness waarop de kleuren te zien zijn.
Die trailer is gewoon ongelooflijk slecht. Heb die zelf ook bekeken en ik weet niet of het met opzet gedaan is om een bepaalde sfeer te creëren of dat er iets misgelopen is bij het encoden, of dat de kwaliteit van het spel op de PS3 zo slecht is. Feit is dat de beeldkwaliteit van die trailer enorm slecht is in vergelijking met andere trailers. Zo ziet de 360 trailer van The Darkness er stukken beter uit. Maar ook andere PS3 trailers zijn gewoon heel mooi, dus het ligt niet aan je TV of kabel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Zelfs in rustige passages was de spraak niet verstaanbaar.
Staat je geluid niet op mute? Als 't zo erg is dan is je ps3 gewoon brak en dan moet je 'm omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 08:14

Maximus

There is no substitute

Mijn god wat een screens van GT5:P :D

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 05:42
Ik had het ook ingeruild voor een nieuwe via sony zelf binnen 1,5 week terug maar doet ie het weer.:S
En heb geen zin om hem nog een keer op te sturen en bij zit ie ook in de kast zal wel proberen een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:38:
waaar heb je nou over? Geen probleemloze console en dan jammer?? hoezo wachten op een andere versie dan als dit probleemloze console is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:52:
[...]

Die trailer is gewoon ongelooflijk slecht. Heb die zelf ook bekeken en ik weet niet of het met opzet gedaan is om een bepaalde sfeer te creëren of dat er iets misgelopen is bij het encoden, of dat de kwaliteit van het spel op de PS3 zo slecht is. Feit is dat de beeldkwaliteit van die trailer enorm slecht is in vergelijking met andere trailers. Zo ziet de 360 trailer van The Darkness er stukken beter uit. Maar ook andere PS3 trailers zijn gewoon heel mooi, dus het ligt niet aan je TV of kabel hoor.
Ik heb het ook met bijv. de Assassin's Creed trailer, of bij de Heavenly Sword demo. Ik moet wel zeggen dat het bij The Darkness wel erg slecht is, maar bij de andere games heb ik het ook.

Ik zit er nu aan te denken om een andere HDMI kabel te kopen of een component met 5 kleuren te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Hier de foto van waar me PS3 staat

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07305/SP_A0160.jpg.xs.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Is je kastje krom of zit er een hele akelige vertekening in je telefooncamera ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:24:
[...]

waaar heb je nou over? Geen probleemloze console en dan jammer?? hoezo wachten op een andere versie dan als dit probleemloze console is?
Hey, vriend... kom je uit een ander planeet ofzo?
Zoals het al lang bekend is, gaan zowel Sony als MS op een 65nm technologie overstappen en deze in revisies van hun toekomstige consoles gebruiken. Een eindstation zijn echter de 45nm chips. Sony heeft al meermalen laten weten dat het toepassen van deze nieuwe chips tot kleinere, stillere en koelere consoles zal leiden (voor 360 geldt precies hetzelfde + het probleem van 3ROD zal voorgoed verholpen worden)...

Op dit moment zou ik ook heel graag of PS3 of 360 willen aanschaffen. Mijn Wii heb ik een paar dagen geleden verkocht (wat een kinderachtig consoletje zeg)... Maar zo te zien zal ik nog een maandje wachten totdat de xbox360 elite uit zal komen en als deze met 65nm chips uitgerust zal zijn, dan zal ik deze zonder enige twijfel kopen...

We zien het wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:29:
[...]

Ik heb het ook met bijv. de Assassin's Creed trailer, of bij de Heavenly Sword demo. Ik moet wel zeggen dat het bij The Darkness wel erg slecht is, maar bij de andere games heb ik het ook.

Ik zit er nu aan te denken om een andere HDMI kabel te kopen of een component met 5 kleuren te kopen.
Volgens mij ligt het gewoon aan je tv. Je kan inderdaad eens proberen om 'm via component aan te sturen. Kwalitatief moet dat ongeveer gelijk zijn aan HDMI.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:52:
[...]

Volgens mij ligt het gewoon aan je tv. Je kan inderdaad eens proberen om 'm via component aan te sturen. Kwalitatief moet dat ongeveer gelijk zijn aan HDMI.
Het vreemde is dat het niet met de Xbox 360 is en de TV bij beide kanalen op dezelfde instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:29:
[...]

ok, nog een paar ideetjes:
1) heb je toevallig je HDMI op full range RGB staan, maar een scherm wat het niet ondersteunt ?
(dan ben je alle kleuren onder de 15 ofsow kwijt, en het geeft een heel rafelig beeld in de donkere stukken)
2) staat het contrast van het scherm erg hoog ? (daar had ik zelf last van: erg veel rafels en kleurbanden, omdat het scherm gewoon dat contrast niet weer kon geven)
http://www.lagom.nl/lcd-test/
Ik heb de plaatjes van deze site op mem stick gezet om vooral kleuren contrast te kunnen zien.
Het bleek dat mijn zwart/wit contrast veel meer kon hebben dan kleuren contrast (en alle DVD's/BR's kalibreren op z/w contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
FaceDown schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:50:
Is je kastje krom of zit er een hele akelige vertekening in je telefooncamera ;)
Denk het laatste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:56:
[...]

ok, nog een paar ideetjes:
1) heb je toevallig je HDMI op full range RGB staan, maar een scherm wat het niet ondersteunt ?
(dan ben je alle kleuren onder de 15 ofsow kwijt, en het geeft een heel rafelig beeld in de donkere stukken)
2) staat het contrast van het scherm erg hoog ? (daar had ik zelf last van: erg veel rafels en kleurbanden, omdat het scherm gewoon dat contrast niet weer kon geven)
http://www.lagom.nl/lcd-test/
Ik heb de plaatjes van deze site op mem stick gezet om vooral kleuren contrast te kunnen zien.
Het bleek dat mijn zwart/wit contrast veel meer kon hebben dan kleuren contrast (en alle DVD's/BR's kalibreren op z/w contrast)
Ik hád m'n HDMI op Full Range RGB staan, hij stond op volledig, ik heb hem nu op gelimiteerd gezet, maar volgens mij maakt het niks uit.

Het contrast staat op 80, maar als ik daar een beetje mee speel maakt het niks uit.

Op die site heb ik zeg maar dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/5091/colorbandszj2.png

Zo lopen de kleuren over bij mij. Op de site staat dat dat goed is, maar dat is het duidelijk niet op mijn PS3. Nu heb je bijvoorbeeld een idee hoe het op mijn beeld te zien is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Slash500 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:32:
Hier de foto van waar me PS3 staat

[afbeelding]
(klikbaar)
Ruimte zat lijkt me. Bij mij heeft ie maar 3 vingers ruimte om de hete lucht uit te blazen. Flinke subwoofer trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Je moet contrast en brightness sowieso met een programma (bijv THX testprogramma, te vinden op elke THX DVD, bijv Finding Nemo) instellen. Vaak stellen mensen dit 'op het gevoel' in en dan is bijna altijd fout.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:01:
[...]

Ik hád m'n HDMI op Full Range RGB staan, hij stond op volledig, ik heb hem nu op gelimiteerd gezet, maar volgens mij maakt het niks uit.

Het contrast staat op 80, maar als ik daar een beetje mee speel maakt het niks uit.

Op die site heb ik zeg maar dit probleem:
[afbeelding]

Zo lopen de kleuren over bij mij.
Colour banding is dat. Dat probleem hebben veel (met name LCD) tv's, maar het kan ook komen door beeldmateriaal van beperkte kwaliteit. Op DVD materiaal kom je het nogal eens tegen. Met Blue ray heb ik er geen last van.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je dat verhelpen dan, of is het niet te verhelpen? Ik heb trouwens 'Y PB/CB PR/Cr Super-Wit' aan. Kan dit beter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoe je het kunt verhelpen? Een andere tv kopen. Waarschijnlijk heb je een 6 bit scherm (met interpolatie misschien) wat inhoudt dat je scherm niet zoveel kleurtinten kan laten zien en kleuren die veel dicht op elkaar zitten een groot vlak worden. Ik denk alleen niet dat instellingen in je PS3 heel veel gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb het niet met m'n Xbox 360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Welke TV heb je?
Hoe heb je de PS3 aangesloten? Met welke resoluties?
Hoe heb je de 360 aangesloten?
Je zult het misschien wel gezegd hebben, maar het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:45:
Welke TV heb je?
Hoe heb je de PS3 aangesloten? Met welke resoluties?
Hoe heb je de 360 aangesloten?
Je zult het misschien wel gezegd hebben, maar het niet vinden
Ik heb een Samsung LE32S7.
Ik heb de PS3 aangesloten met een HDMI kabel met de volgende resoluties: 576p, 720p en 1080i.
Ik heb de 360 met vijf kleuren component aangesloten en deze staat ook op 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

TDB

-RazieL- schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Ruimte zat lijkt me. Bij mij heeft ie maar 3 vingers ruimte om de hete lucht uit te blazen. Flinke subwoofer trouwens :P
offtopic:
Zo te zien de pioneer DV5577

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor de startpost "Microsoft's Xbox 360, Sony's PS3 - A Hardware Discussion"
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2453&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:15:
Misschien iets voor de startpost "Microsoft's Xbox 360, Sony's PS3 - A Hardware Discussion"
Liever niet. Dat is zo'n oud artikel met zoveel dubieuze uitspraken dat het naar mijn idee meer dis-informatie dan informatie bevat. (er was toen zo goed als geen CBE documentatie te krijgen, dus veel is op incorrecte aannames gebaseerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Ik wou net zeggen, de 360 was toen nog niet eens uit. En dan gaan ze bv speculeren over de prijzen van de 360 en de ps3, die weten we ondertussen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:07

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:15:
Dat artikel is enorm achterhaald, het is geschreven in Juni 2005! 1,5 jaar voordat de PS3 uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
mijn ps3 is in het begin ook echt heel erg stil maar begint na een tijdje gewoon best wel een geluid te maken. Niet echt veel geluid maar in rustige scenes toch wel storend. Nu ik dit zo hoor zal ik kijken of ik hem terug kan sturen ofzo....

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Laatst online: 11-09 20:07
Als over het geluid nog iets te lezen wilt hebben:
http://www.avforums.com/f...02980&highlight=noisy+PS3

Er schijnen allerlei verhalen over te zijn, de ene hoort hem wel de andere weer niet enz.
Ook loop je de kans, als je hem ruilt, gewoon weer eentje te krijgen die ook vrij snel level 3 geluid gaat maken.

De mijne gaat ook na een tijdje naar een level dat je hem hoort in stille passages tijdens het kijken naar een DVD of BR. Niet echt fijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Welke software gebruiken jullie nu om video te converteren naar MP4-formaat? Ik dacht dat de PS3 ook wel WMVHD zou snappen, maar op het scherm verschijnt doodleuk 'incompatible data' (ik probeer het af te spelen via een media server (Media player 11) op mijn pc. :/

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb zelfde probleem. PS3 is héél stilletjes als ik hem aanzet, maar na enkele minuten gaat fan wat sneller draaien (is nog te doen dan) om na 20min-30min nog versnelling hoger te gaan en dan nooit meer stil te vallen. Zéér vervelend bij bekijken films/bluray. Ik heb akkoord van Sony om hem om te ruilen (moet 'm dan opsturen) maar twijfel om dit te doen omdat het helemaal niet zeker is dat de vervanger wél stil zal zijn. Blijkbaar gebruiken ze nu een nieuw soort fan die luider is dan de launch modellen.

Ik denk er zelfs aan om mijn PS3 te verkopen en 2e hands (stille) te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11-09 21:37
Ik zou trouwens denken dat dat fan-probleem een software-issue is. Bij mij is het probleem er maar gekomen met firmware 1.80 toen ze upscaling geïntroduceerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Die opmerking heb ik nog gehoord, en ik had dan ook gehoopt dat het met de 1.90 update zou verholpen zijn. Niet dus. Zou best kunnen dat de PS3 door upscaling meer werk heeft en dus sneller warm wordt, maar dat verklaart toch nog altijd niet waarom mijn PS3 zelfs als hij gewoon in XMB zit (en dus sinds opstarten niks anders heeft gedaan) na kwartier toch al op lvl3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:23:
[...]

Heb zelfde probleem. PS3 is héél stilletjes als ik hem aanzet, maar na enkele minuten gaat fan wat sneller draaien (is nog te doen dan) om na 20min-30min nog versnelling hoger te gaan en dan nooit meer stil te vallen. Zéér vervelend bij bekijken films/bluray. Ik heb akkoord van Sony om hem om te ruilen (moet 'm dan opsturen) maar twijfel om dit te doen omdat het helemaal niet zeker is dat de vervanger wél stil zal zijn. Blijkbaar gebruiken ze nu een nieuw soort fan die luider is dan de launch modellen.

Ik denk er zelfs aan om mijn PS3 te verkopen en 2e hands (stille) te gaan kopen.
Zelfde hier, lijkt wel een vliegmachine na 20 a 30 minuten.
Zuigt echt wel.
Zou je dat als argument kunnen hebben om hem om te ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
CVar schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:46:
Als over het geluid nog iets te lezen wilt hebben:
http://www.avforums.com/f...02980&highlight=noisy+PS3

Er schijnen allerlei verhalen over te zijn, de ene hoort hem wel de andere weer niet enz.
Ook loop je de kans, als je hem ruilt, gewoon weer eentje te krijgen die ook vrij snel level 3 geluid gaat maken.

De mijne gaat ook na een tijdje naar een level dat je hem hoort in stille passages tijdens het kijken naar een DVD of BR. Niet echt fijn :(
Bedankt voor die link, die ga ik eens doornemen. Ik heb de PS3 hier nu een paar uur staan ( :) ) en de fan sloeg na 2 minuten in het menu systeem al aan en is nog niet uit gegaan (nog geen spel gestart, alleen firmware download en een demo download!).
Hij maakt bijna net zoveel lawaai als mijn launch 360 :'(

Ik ga morgen eens een Blu-ray halen maar als het me teveel stoort ga ik 'm toch echt proberen te ruilen. Ik neem aan dat FRS daar niet moeilijk over gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
mijn ps3 maakt nauwelijks geluid, vergeleken met mijn 360 die klinkt als een stofzuiger. ook na paar uur gamen is mijn ps3 super stil. Mijn PS3 staat wel op een open plek, misschien dat ie daardoor minder snel warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet zolang een Playstation 3 en heb nu inmiddels de eerste Blueray film gekocht welke op 1080p zou zijn opgeslagen.

Beeldkwaliteit valt alleen erg tegen. Zeker als ik het vergelijk met de Gladiator film die ik via mijn PC stream naar de PS3 die ook 1080p is.

Waar de Gladiator film prachtig is, is de Blueray film matig. Het beeld is erg korrelig en heeft veel ruis. Beeldkwaliteit van de Blueray Disc lijkt normale DVD kwaliteit. Als ik de info bekijk van de film geeft de playstation MPEG-2 aan als kwaliteit en de bitstream is ~13Mbits/s-15Mbits/s

Ik weet niet welke codec Blueray normaal gebruikt voor zijn films maar als ik 15Mbit deel door 8 dan kom ik op 1,8MByte/s uit. Dit maal 5400 seconden (anderhalf uur) komt uit op 9720MB uit voor een anderhalve uur film.

(15MBit/s / 8bits) = Bytes
60 * 60 * 1.5 = Speelduur van de film
Bytes * speelduur = 9720MB

Kan me vergissen maar deze kwaliteit zou bijna op een normale DVD kunnen passen. MPEG-2 lijkt me ook niet de goede codec voor een hoge kwaliteits film of wel?

Ter vergelijking: Gladiator is 38GByte voor een volle 1080P film.

Het lijkt er dus op dat de PS3 het zaakje downscaled naar DVD kwaliteit. Ik dacht dat het eerst te maken had met mijn analoge components kabel maar het vervangen door een HDMI kabel maakt geen verschil.

Ik heb de playstation 3 met een HDMI kabel aangesloten op een HDCP compatible beamer welke volle 1080P resolutie aankan. De PS3 is ingesteld op 1080P als schermresolutie en ik heb RGB en Y/PB/PR geprobeerd als beeldinstelling.

Iemand enig idee waarom Blueray zo slecht oogt? Want ik voel me nu wel een beetje genaaid om €34,99 uit te geven voor een matige film ;( terwijl ik voor €9.99 dezelfde film zou hebben op DVD.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geheel onbelangrijk om te weten is om welke BR film het gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:18:
[...]

Niet geheel onbelangrijk om te weten is om welke BR film het gaat :P
Porn :P

Grapje het is de Runaway Vacation. Op de doos staat 1920x1080p. Dus het zou de grootte van Gladiator moeten hebben. Mogelijk iets kleiner omdat de film iets korter is.

3 mogelijkheden dus: Mijn berekening is fout, de PS3 scaled hem omlaag of de film is niet 1920x1080p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Of de bitrate van de film is gewoon lager en het codec is anders dus het is niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

EfBe schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:21:
[...]

Mwah, waarom mag je niet zeggen dat je iets echt ubercrap vindt? Die besturing reageerde echt te traag en dat heb ik bij geen enkele game (dus pookje omhoog en je ziet een delay van tienden van seconden voordat het beeld reageert). En no offence maar gameplay waarbij mannetjes die bestaan uit 2 zwarte dozen en 4 keukenrollen komen aanrollen uit alle mogelijke hoeken zonder enige lijn en dat je die dan moet knallen, vind ik dus bout.

[...]

Ik vond er 0.0 sfeer inzitten. Het intro ging nog wel, maar eenmaal op dat kerkhof... heeremetiid zeg.
Hehe, meningen zijn zoals poepgaten, iedereen heeft er wel een! Ik hoef The Darkness niet te verdedigen hier. Net zoals mijn mening over Ninja games well als ze zeggen. Als je alleen maar iets negatiefs kan zeggen, zeg dan niets! Sommige games liggen me en sommige games niet en lijkt mij dat het voor jou ook geld! Meningen Verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:26:
[...]

Porn :P

Grapje het is de Runaway Vacation. Op de doos staat 1920x1080p. Dus het zou de grootte van Gladiator moeten hebben. Mogelijk iets kleiner omdat de film iets korter is.

3 mogelijkheden dus: Mijn berekening is fout, de PS3 scaled hem omlaag of de film is niet 1920x1080p
Die ken ik niet en er staat ook geen review van op http://bluray.highdefdigest.com/reviews_alpha.html

Alle Blu-ray (en HD DVD) films staan als 1080p op de schijf, met uitzondering meestal van de extra's als die zijn overgenomen van de normale DVD uitgave.
Films uit de begin periode van Blu-ray waren niet altijd even goed van beeldkwaliteit ivm gebruik van MPEG-2. Ook zijn oudere films niet altijd meer met '5 sterren' kwaliteit op de HD schijf te zetten i.v.m. de ouderdom van de master. Pas als ze er veel geld en tijd tegenaan gooien om een goede re-master te maken kan het een stuk beter worden maar zelfs dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Over je berekening. Blu-ray (en HD DVD) films gebruiken of MPEG-2, VC-1 of AVC als codec. Die laaste twee zijn de moderne codecs die met b.v. 15Mbits/sec zeer hoge kwaliteit kunnen behalen.

Ik kan je de insiders thread op avsforum.com aanbevelen om heel veel achtergrond informatie over de nieuwe HD formaten te lezen (trek maar een paar dagen uit :) )

[ Voor 4% gewijzigd door PeterPan op 27-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Phusebox schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:36:

[afbeelding]

HOLY! *blink* Ouch! Dat wordt de achtergrond voor mijn PS3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:35:
[...]

Die ken ik niet en er staat ook geen review van op http://bluray.highdefdigest.com/reviews_alpha.html

Alle Blu-ray (en HD DVD) films staan als 1080p op de schijf, met uitzondering meestal van de extra's als die zijn overgenomen van de normale DVD uitgave.
Films uit de begin periode van Blu-ray waren niet altijd even goed van beeldkwaliteit ivm gebruik van MPEG-2. Ook zijn oudere films niet altijd meer met '5 sterren' kwaliteit op de HD schijf te zetten i.v.m. de ouderdom van de master. Pas als ze er veel geld en tijd tegenaan gooien om een goede re-master te maken kan het een stuk beter worden maar zelfs dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Over je berekening. Blu-ray (en HD DVD) films gebruiken of MPEG-2, VC-1 of AVC als codec. Die laaste twee zijn de moderne codecs die met b.v. 15Mbits/sec zeer hoge kwaliteit kunnen behalen.

Ik kan je de insiders thread op avsforum.com aanbevelen om heel veel achtergrond informatie over de nieuwe HD formaten te lezen (trek maar een paar dagen uit :) )
Ok Ik heb dus waarschijnlijk een prut film gekocht :) Ok dan haal ik wel Pirates of the Caribbean of zo .... Die schijnt goede kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Toch wel, alleen onder RV ;) .
Je moet wel een echte liefhebber van het genre zijn om geld uit te geven aan zo'n "film" :+ .
Krijgt vreemdgenoeg nog een redelijke waardering voor beeldkwaliteit.

Vanmiddag de BD’s van Planet Eearth binnengekregen. Niet alleen een prachtig gefilmde natuur docu, maar ook door David Attenborough van schitterend commentaar voorzien.

Zojuist de eerste disc gekeken, en ik moet zeggen dat dit qua beeldkwaliteit veruit de beste BD is die ik tot nu toe gezien heb. Absolute aanrader voor iedereen die van mooie plaatjes houdt. Typisch zo’n disc die je aan mensen laat zien die nog niet overtuigd zijn van HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Shiverzz schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:58:
[...]

Je moet wel een echte liefhebber van het genre zijn om geld uit te geven aan zo'n "film" :+ .

Vanmiddag de BD’s van Planet Eearth binnengekregen. Niet alleen een prachtig gefilmde natuur docu, maar ook door David Attenborough van schitterend commentaar voorzien.

Zojuist de eerste disc gekeken, en ik moet zeggen dat dit qua beeldkwaliteit veruit de beste BD is die ik tot nu toe gezien heb. Absolute aanrader voor iedereen die van mooie plaatjes houdt. Typisch zo’n disc die je aan mensen laat zien die nog niet overtuigd zijn van HD.
Interessant, waar heb je die vandaan? Is hij wel geschikt voor Europese BR spelers?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is toevallig, ik heb hem gisteren besteld. Moet er inderdaad indrukwekkend uit zien. Gingen trouwens je ps3 fans harder draaien door die blu-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:43:
[...]

Ok Ik heb dus waarschijnlijk een prut film gekocht :) Ok dan haal ik wel Pirates of the Caribbean of zo .... Die schijnt goede kwaliteit te zijn.
Hier alweer, lees te reviews ;) Er zit in het PSU3 blaadje een sectie met blu-ray films waar ze dus ook kijken of de gebruikte opties en extra's "up to sniff" zijn en ook of het beeld wel als HD te bestempelen valt.

Ik herinner nog predator op DVD, ja ja die ouwe film heruitgebracht op dvd. Maar zonder enige toegevoegde functie, gewoon een remaster die op zich niet slecht was. Sommige fouten in het basis materiaal waren niet te repareren dertegen. En met een media die "super cripsy" en "as life colours" probeert te beloven staat het wat scheef als het bron materiaal fouten heeft!

Underworld: Evolution ziet er niet slecht uit maar ja ik bekijk het op PAL resolutie dus ik kan fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

FaceDown schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:43:
Interessant, waar heb je die vandaan? Is hij wel geschikt voor Europese BR spelers?
Amazon. De discs zijn gelukkig regiovrij.
In oktober komt de serie overigens in Europa uit en zal ongetwijfeld veel extra’s zal bevatten.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:50:
Dat is toevallig, ik heb hem gisteren besteld. Moet er inderdaad indrukwekkend uit zien. Gingen trouwens je ps3 fans harder draaien door die blu-ray?
Lol, niet meer dan normaal. Heb me er nog nooit aan gestoord eerlijk gezegd. De PS3 staat wel helemaal vrij en moet echt m’n best doen om ‘m te horen vanaf de bank (op ca 2,5m afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:14:
Ik heb nog niet zolang een Playstation 3 en heb nu inmiddels de eerste Blueray film gekocht welke op 1080p zou zijn opgeslagen.

Beeldkwaliteit valt alleen erg tegen. Zeker als ik het vergelijk met de Gladiator film die ik via mijn PC stream naar de PS3 die ook 1080p is.

Waar de Gladiator film prachtig is, is de Blueray film matig. Het beeld is erg korrelig en heeft veel ruis. Beeldkwaliteit van de Blueray Disc lijkt normale DVD kwaliteit. Als ik de info bekijk van de film geeft de playstation MPEG-2 aan als kwaliteit en de bitstream is ~13Mbits/s-15Mbits/s

Ik weet niet welke codec Blueray normaal gebruikt voor zijn films maar als ik 15Mbit deel door 8 dan kom ik op 1,8MByte/s uit. Dit maal 5400 seconden (anderhalf uur) komt uit op 9720MB uit voor een anderhalve uur film.

(15MBit/s / 8bits) = Bytes
60 * 60 * 1.5 = Speelduur van de film
Bytes * speelduur = 9720MB

Kan me vergissen maar deze kwaliteit zou bijna op een normale DVD kunnen passen. MPEG-2 lijkt me ook niet de goede codec voor een hoge kwaliteits film of wel?

Ter vergelijking: Gladiator is 38GByte voor een volle 1080P film.

Het lijkt er dus op dat de PS3 het zaakje downscaled naar DVD kwaliteit. Ik dacht dat het eerst te maken had met mijn analoge components kabel maar het vervangen door een HDMI kabel maakt geen verschil.

Ik heb de playstation 3 met een HDMI kabel aangesloten op een HDCP compatible beamer welke volle 1080P resolutie aankan. De PS3 is ingesteld op 1080P als schermresolutie en ik heb RGB en Y/PB/PR geprobeerd als beeldinstelling.

Iemand enig idee waarom Blueray zo slecht oogt? Want ik voel me nu wel een beetje genaaid om €34,99 uit te geven voor een matige film ;( terwijl ik voor €9.99 dezelfde film zou hebben op DVD.
zet je resolutie van je ps3 op 1080i of 720p en kijk het verschil...
En 13Mbits average vindt ik eerlijk gezegt best wel weinig voor een MPEG2 codec, waar black hawk down tegen de 40Mbits zit :P .
btw voor zover ik weet is er nog geen enkel broadcast geweest van gladiator van 38gb... enige die 1080p uitgezonden was,was die van china en dacht dat die nie 38gb was maar ja weet het niet zeker hoor.
btw ik heb pirates (CotBP en DMC) op bluray ook en ik vondt deel 1 niet echt een film waar ik verbaasd stond van de beeldkwaliteit van de film,deel 2 was daarintegen wel heel mooi ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:45:
[...]

zet je resolutie van je ps3 op 1080i of 720p en kijk het verschil...
En 13Mbits average vindt ik eerlijk gezegt best wel weinig voor een MPEG2 codec, waar black hawk down tegen de 40Mbits zit :P .
btw voor zover ik weet is er nog geen enkel broadcast geweest van gladiator van 38gb... enige die 1080p uitgezonden was,was die van china en dacht dat die nie 38gb was maar ja weet het niet zeker hoor.
btw ik heb pirates (CotBP en DMC) op bluray ook en ik vondt deel 1 niet echt een film waar ik verbaasd stond van de beeldkwaliteit van de film,deel 2 was daarintegen wel heel mooi ;) >:)
Tja dat maakt dus niet uit. 720P of 1080P. 1080i wil trouwens niet lukken om vreemde reden :? Beamer springt op zwart en laat dan niets meer zien. Voor de gladiator film zie ik het verschil wel duidelijk.

Ik heb de china versie van de piratebay :o ;) en is 38GB groot. Deze heb ik alleen gedownload omdat ik de kwaliteit graag wilde weten van HDTV. De film zelf kende ik al.

Onder de indruk van de kwaliteit heb ik dus RV gehaald omdat ik een film op HD wilden zien die ik niet al ken. Behoorlijk prijzig maar ik dacht: "Och het mijn eerste blueray film. Dat mag wat kosten :)"

En dan krijg je zulk crappy resultaat ;( Had dus net zo goed de DVD kunnen halen van €9.99. Ik weet dus nog niet of het nu aan de film ligt of dat mijn PS3 verkeerd scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waarom zou je PS3 verkeerd scalen? En wat zou die verkeerd moeten scalen? Ik neem aan dat je beamer de resolutie aangeeft die die ontvangt. Als het 1080p is dan stuurt de PS3 dat uit en is dat geen upscaled signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:23:
Waarom zou je PS3 verkeerd scalen? En wat zou die verkeerd moeten scalen? Ik neem aan dat je beamer de resolutie aangeeft die die ontvangt. Als het 1080p is dan stuurt de PS3 dat uit en is dat geen upscaled signaal.
Ik heb het niet over upscalen. Van PS3 is het bekend dat wanneer iets niet klopt of goed het terug schakelt naar 480P. Bij een kennis van mij is het een probleem dat zijn 720P HDTV niet goed word ondersteunt. Hij moet verplicht een composietcomponent kabel (HDMI heeft hij niet) gebruiken en daardoor worden films terug gescaled naar 480P. Games kan hij wel op 720P spelen.

De Sony PS3 kan (nog) niet goed van 1080P naar 720P resoluties scalen via de composietcomponent kabel. Dit is een bekend probleem en er word aan gewerkt. Dit was voor mij ook de reden om een HDMI kabel te halen.

Ik dacht dat ik mogelijk misschien ook last van zo'n soort probleem heb. Mijn beamer geeft helaas niet aan wat de resolutie is. Zal toch eens gaan kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

EDIT: De beamer geeft netjes 1080P als resolutie aan. Dus dat is in ieder geval ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mag ik vragen waar je die vandaan hebt gehaald? Of heb je die ergens in het buitenland besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:34:
[...]

Ik heb het niet over upscalen. Van PS3 is het bekend dat wanneer iets niet klopt of goed het terug schakelt naar 480P. Bij een kennis van mij is het een probleem dat zijn 720P HDTV niet goed word ondersteunt. Hij moet verplicht een composiet kabel (HDMI heeft hij niet) gebruiken en daardoor worden films terug gescaled naar 480P. Games kan hij wel op 720P spelen.

De Sony PS3 kan (nog) niet goed van 1080P naar 720P resoluties scalen via de composiet kabel. Dit is een bekend probleem en er word aan gewerkt. Dit was voor mij ook de reden om een HDMI kabel te halen.

Ik dacht dat ik mogelijk misschien ook last van zo'n soort probleem heb. Mijn beamer geeft helaas niet aan wat de resolutie is. Zal toch eens gaan kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

EDIT: De beamer geeft netjes 1080P als resolutie aan. Dus dat is in ieder geval ok.
ik hoop dat je de component kabel bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:10:
[...]

ik hoop dat je de component kabel bedoeld.
JA sorry dat bedoel ik :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.