Pirates is een heel mooi voorbeeld vind ik. Graphics zijn gewoon goed, en de gameplay is heerlijk. Ik vond het heerlijk toen ik me realiseerde dat ik mn muis gewoon aan de kant kon gooien en mn bootje kon besturen met het toetsenbord. En het speelde gewoon heerlijk.Sempy schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:50:
Het eerste spel wat me zo te binnen schiet is Sid Meier's Pirates. Zelf zou ik Colonization en Carmageddon nog wel eens in een eigentijds jasje willen spelen.
Tomb Raider Anniversary heb ik dan bijvoorbeeld weer een gemengd gevoel over. Leuk om de oudere levels weer eens te spelen, maar dat Atlantis level, met die achterlijke sprongen waarbij je gewoon constant genaaid werd door die irritant wegdraaiende camera, waardoor je weer andere knopjes moest indrukken is een goed voorbeeld van hoe het dus _niet_ moet.
Ik zou van Dune 1 nog wel een remake willen zien. De cd-rom versie was al indrukwekkend, als ze daarvan de graphics en het geluid nog eens mooi oppoetsen zou het gewoon weer een topper zijn.
De gemiddelde RTS en FPS heb ik geen remake van nodig, pak gewoon het nieuwste spel uit dat genre, en je hebt je remake (alleen de setting zal wat verschillen, voor de rest zit er toch nauwelijks verschil tussen