Toon posts:

Nieuwe CPU, nieuwe PSU?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd ben ik naarstig op zoek naar een upgrade van mijn gouwe ouwe Athlon 64 3000+ (s939). Ik zit te denken aan een Athlon 64 X2 4200+ of hoger.

Mijn vraag hierbij is; moet ik dan waarschijnlijk ook een andere PSU kopen?

Op dit moment is de stroomvreter de 7900GT, voor de rest heb ik eigenlijk alleen een DVD-brandertje erin zitten en twee HD's.

Mijn huidige PSU is een AOpen 350W. Enig idee of ik hier straks beter een (bijv.) 500W PSU in moet zetten?

[N.B. Dit is niet de juiste plaats wellicht, maar als je nog een X2 939 hebt liggen, daar ben ik bijzonder in geïnteresseerd. Ik heb ook een advertentie staan bij Vraag&Aanbod ;) ]

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Dit kan prima verder in het topic wat je al hebt lopen. Ook hier kan je kijken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Kijk eens hoeveel je 3000+ verbruikt? De X2 verbruikt 65W als je de goede versie hebt, ik denk dat dat niet veel meer dan de 3000+ is dus je zal wel goed zitten.

Verwijderd

Te lui om het uit te zoeken voor je. Maar je kan best uitzoeken hoeveel watt de 3000+ verbruikt en hoeveel de 4200+ verbuikt op de intel site...

Verwijderd

Topicstarter
Felixje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:41:
Dit kan prima verder in het topic wat je al hebt lopen. Ook hier kan je kijken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
Ik was me er niet van bewust dat ik nog een topic heb lopen? Bedankt voor het linkje :)

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:47:
[...]

Ik was me er niet van bewust dat ik nog een topic heb lopen? Bedankt voor het linkje :)
CPU Upgraden, of niet? Deze is uit januari, ff niet op de datum gelet. :)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:45:
Te lui om het uit te zoeken voor je. Maar je kan best uitzoeken hoeveel watt de 3000+ verbruikt en hoeveel de 4200+ verbuikt op de intel site...
Op de site van Intel opzoeken hoeveel een AMD processor gebruikt? Lijkt me lichtelijk onlogisch :P

Verwijderd

Topicstarter
Felixje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:08:
[...]

CPU Upgraden, of niet? Deze is uit januari, ff niet op de datum gelet. :)
Hah, je hebt gelijk. Die was ik alweer vergeten.

Kom er net achter dat UniVendi.nl (bij mij in de buurt) weer de Athlon X2 4200+ levert. Zou dit flink schelen ten opzichte van mijn 3000+? Dan wordt het een goedkope upgrade namelijk :).

-------

N.B. Excuses als deze vragen ietwat voordehandliggend overkomen op ervaren Tweakers, maar mijn kennis op hardware gebied is vrij oppervlakkig. M.a.w., ik kan lastig beoordelen hoeveel prestatiewinst ik zou hebben met bovenstaande upgrade.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 16:28 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:25:
[...]

Hah, je hebt gelijk. Die was ik alweer vergeten.

Kom er net achter dat UniVendi.nl (bij mij in de buurt) weer de Athlon X2 4200+ levert. Zou dit flink schelen ten opzichte van mijn 3000+? Dan wordt het een goedkope upgrade namelijk :).

-------

N.B. Excuses als deze vragen ietwat voordehandliggend overkomen op ervaren Tweakers, maar mijn kennis op hardware gebied is vrij oppervlakkig. M.a.w., ik kan lastig beoordelen hoeveel prestatiewinst ik zou hebben met bovenstaande upgrade.
Zoek benchmarks op?

Goedkoop bellen via VoIP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Voor prestatieverschillen is er het internet waar héél veel reviews te vinden zijn. En ja, de X2 4200+ is stukken sneller dan de 3000+, zeker nu steeds meer software van twee cores gebruik kan maken (en dan heb ik het nog niet over de 'bijterigheid' van twee cores).

Voor de PSU vraag hebben we inderdaad het grote voedingen topic. Ik denk dat je met jouw 350W PSU er wel komt (maar ja, de ene 350W is niet de andere 350W voeding). Mocht dit in de praktijk toch niet het geval blijken te zijn, dan kun je altijd nog een zwaardere kopen, simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.