Change the fucking search!

Pagina: 1
Acties:

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iedereen schreeuwt hier dat je de search moet gebruiken (ik doe ook mee :P)

En nu wil ik de search een keer gebruiken, kan ik niet naar DNS zoeken omdat het maar 3 letters zijn |:(|:(|:(

Mijn vraag lijkt me duidelijk :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...dat komt door MySQL daar kan dus Arjen moeilijk wat aan doen...

Je kan wel zoeken op inhoud.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hoe wil je zoeken op dingen als asp of php ?

Iemand daar tips voor?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-02 16:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat ik me dan afvraag: waarom werkt dat bij Onno dan wel, of zoekt hij in textfiles ofzo?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Omdat Onno wellicht geen MySQL gebruikt?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op vrijdag 09 februari 2001 17:35 schreef Jotti het volgende:
Omdat Onno wellicht geen MySQL gebruikt?
Ben ik niet zo thuis in deze materie, maar de database waar alle info instaat (waar óók de search-engine van Onno in zoekt) is toch MySQL..?

Maar ja, ik heb vernomen dat Rick de MySQL gaat herschrijven zodat er ook op 3 tekens gezocht kan worden. Is wel zo handig...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik denk niet dat Onno toegang heeft tot de database van GoT (of hij moet wat ge-exploit hebben ;))... hij zal de topics wel gewoon plaintext binnenhalen en zelf indexeren.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Maar ja, ik heb vernomen dat Rick de MySQL gaat herschrijven
Compilen bedoel je waarschijnlijk, ik geloof niet dat Rick in het MySQL dev-team zit ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een gewone recompile alleen gaat dat niet oplossen :P
Er zal dan echt wat herschreven moeten worden... of het moet een compile optie zijn.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Je kunt op inhoud van een bericht zoeken naar woorden korter dan drie letters.
(bold omdat niemand het schijnt te lezen)

'k Zal MySQL vanavond proberen te recompilen.

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op vrijdag 09 februari 2001 17:40 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Compilen bedoel je waarschijnlijk, ik geloof niet dat Rick in het MySQL dev-team zit ;).
Ik bedoel ongetwijfeld compilen, maar ik zei al dat ik dus niet thuis ben in deze materie :)

En voor zover ik weet zit Rick inderdaad niet in het MySQL-dv-team, maar hij zou geloof ik wel iets aanpassen zodat op 3 karacters gezocht kan worden (in de subject). Meer weet ik ook niet, en ik waag mij ook verder maar niet aan uitspraken die ik niet begrijp :)

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
http://www.mysql.com/doc/F/u/Fulltext_Fine-tuning.html

Dat moet Rick dus ff veranderen, issie mee bezig maar er zijn wat probleempjes bij het compilen heb ik begrepen. Verder kan je altijd zoeken op inhoud, dit levert ook prima (soms zelfs betere) resultaten op!

• Timmey
  • Niet online
Ow, dan ga ik even op inhoud zoeken.

En Rick, suc6 *D

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Goed, dan geef ik een ander voorbeeld :)

Er wordt een topic geopend, genaamd: Digidoc 5
En ik weet dat ik er een paar langs heb zien komen deze week.
Search dus. Eerst ff zelf checken, en dan een subtiele hint laten vallen >:). Ik naar search, tik in: digidoc. zoeken op onderwerp -> relevantie -> alle fora.
Niks! noppes! nada :(
digidoc5 -> idem
digidoc 5 (spatie er bij dus): error
digi -> nothing

Oke, dan maar zelf doen: toon alle topics van de laatste 5 dagen. Ja hoor, 3 stuks! allemaal met digidoc in de titel!

Tja, dan kunnen we wel iedereen naar de search verwijzen, maar dat blijkt een beetje nutteloos op deze manier.

Vat dit alsjeblieft niet op als een aanval, maar de search is een essentiele functie op dit forum in mijn ogen. Kunnen jullie hier alsjeblieft extra aandacht aan schenken zodat de search zo snel mogelijk goed op de rails staat. Als mensen twijfelen aan de betrouwbaarheid ervan, zal de functie ook niet gebruikt worden, en dat is nou juist niet de bedoeling lijkt me!

• Arjen
Gelukkig kan ik je melden dat dit een technische oorzaak had; de index op het onderwerp was op de eoa manier gecrasht. Nu levert [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=digidoc&data%5Border%5D=relevance#hitstart]zoeken op 'digidoc' in onderwerp[/url] gewoon 3 topics op als resultaat.

• Arjen
Zoeken op [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=digidoc&data%5Border%5D=relevance#hitstart]'Digidoc' in de inhoud[/url] levert trouwens meer resultaten op.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 11:09 schreef Arjen het volgende:
Gelukkig kan ik je melden dat dit een technische oorzaak had; de index op het onderwerp was op de eoa manier gecrasht. Nu levert [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=digidoc&data%5Border%5D=relevance#hitstart]zoeken op 'digidoc' in onderwerp[/url] gewoon 3 topics op als resultaat.
Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens onderhoud. Probeer het zo nog eens :?:?:?

• Arjen
Oeps, plaats ik links naar de m'n devhoekje op athena. :o Links zijn aangepast..

• worsie
Op zaterdag 10 februari 2001 11:09 schreef Arjen het volgende:
OK, dat scheelt:)

Maar ik ben geen fan van zoeken op inhoud moet ik bekennen. Natuurlijk krijg je meer hits, maar die hits zijn over het algemeen ook minder zuiver.

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
Arjen> Zou ja alsjeblieft deze 2 opties in de search kunnen gooien (ik heb het al eerder gezegd maar je antwoorde niet, misschien dat je het wel in je todo list heb gegooid, vergeef me het dan :) ):

1. De searches kunnen sorteren op datum van de post.
2. Kunnen zoeken op topicstarter.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op zaterdag 10 februari 2001 15:33 schreef morgoth het volgende:
1. De searches kunnen sorteren op datum van de post.
Zijn ze al, de datum die je ziet is de datum van de leetste post in dat topic

• Morgoth
niet echt, als ik op gebruikers naam 'morgoth' zoek in w&l dan staan de data allemaal door elkaar.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
shit nou kan ik ook niet op "sex" zoeken :P

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

waarom wordt de search van onno (onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?) niet gewoon als "officiele" search aangehouden (met een wat aangepaste layout)?

Deze werkt perfect en het is ook heel handig dat je de eerste paar regels van het topic kan lezen.

• worsie
Op zaterdag 10 februari 2001 16:29 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Zijn ze al, de datum die je ziet is de datum van de leetste post in dat topic
Ik ga er maar ff van uit dat "leetste" laatste is :), en in dat geval heb je zijn vraag verkeerd begrepen.
Hij bedoelt sorteren op de datum waarop de topic geopend is, niet de laatste reactie.

• Morgoth
texen> Novell kost geld.....

En onno is natuurlijk zo vriendelijk om het ook niet gratis te doen allemaal >:)

Of niet onno? :P
Pagina: 1