Toon posts:

[LCD Aankoop] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Ik ben nu ongeveer een week op zoek naar een mooie LCD TV voor op m'n slaapkamer. Tijdens deze week heb ik al veel geleerd, en op dit moment is mijn eerste keuze de Panasonic TX-26LX70. Zie ook dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16682/TX-32lx70%20kopie.jpg

Waarom?

- 100Hz, geeft een rustiger beeld, viel direct op in de winkel
- Goede zwartweergave
- Grote inkijkhoek (zonder kleurverlies)
- De beeldkwaliteit leek even goed als dat van onze Philips CRT 72cm breedbeeld (op digitaal signaal dan wel).

De enige reden die me ervan weerhoud om hem te bestellen is de prijs. Ik heb een budget van €800,-, en daar hapt deze toch mooi even een heel stuk uit (€784,- min.). Tevens kan ik binnen dit budget 32" en zelfs 37" schermen vinden. Bijvoorbeeld de Tatung V32MCGI waarvan hier ook een mooie review staat, of de 37" versie daarvan.

Dus ik heb advies nodig.

Vraag 1; het schermformaat.

Mijn slaapkamer is ca. 5x4 meter, en de bedoeling is dat de LCD TV tegen de muur van 5 meter komt te staan. Dus ik zal maximaal 2,5-3,5 meter van de TV afzitten. Welk formaat is hier aan te raden? Mijn vader leek 26" wel genoeg, ik twijfel nog.

Vraag twee; 100Hz echt nuttig?

Wat is de verstandigste keuze binnen dit budget? Moet ik gewoon gaan voor de 100Hz Panasonic? Of kan ik beter voor minder geld een 'normale' LCD TV van goede kwaliteit aanschaffen en het risico op meer motion blur/smearing voor lief nemen?

Vraag drie; DVD speler

Aangezien ik ook nog wel eens graag een filmpje mag kijken wil ik natuurlijk direct ook een DVD speler erbij kopen. Maar aangezien DVD's geen 720p zijn moeten die worden upgesampled om optimale kwaliteit te behalen heb ik begrepen (Is dit dus echt zo, of ziet het er prima uit zonder upsampling)?

Welke DVD spelers doen dit goed binnen een max. budget van €100,-? Ik heb al wat gezocht op bijvoorbeeld kieskeurig.nl, maar de reviews daar zijn wisselvallig. De een vind het een prachtbeeld geven, en de ander vind het doorsnee. Dus vraag ik liever hier naar jullie ervaringen.

Hopelijk heb ik dit topic zo op de juiste manier opgebouwd (ik volg even de regels, eerst zelf onderzoek doen, dan met vragen komen). En hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn keuze :) .

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

JC

- minimalistic -

Schermformaat: ik zou bij 3 meter kijkafstand minimaal voor een 32 inch model gaan. Er zijn ook overzichten te vinden op o.a. hdtv.org (onderdeel Buyers Guide) waarin de tv-diagonaal tegen de kijkafstand is uitgezet.

100 Hz: dat is persoonlijk. Wat de een geweldig vindt, vindt de ander niet echt boeiend (lees: ziet geen tot weinig zichtbaar verschil). Het lijkt verschil te maken bij snel bewegende beelden.

DVD-speler: dat vraag ik me ook af. Ik heb wel eens gelezen dat een TV die upscaled, een DVD-speler die upscaled overbodig maakt :?
Hoe dan ook, de Panasonic geeft als een van de weinige LCD schermen een goed beeld bij SD materiaal, waaronder je DVD's en TV-signaal.

Hope this helps :)

[ Voor 14% gewijzigd door JC op 23-07-2007 13:57 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ik zeg maar 1 'woord': 37PV7

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

100Hz geldt helemaal niet voor LCD's. Dat gaat alleen op voor CRT's.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Wat moet ik kopen topics zijn niet toegestaan op GoT.

(even kort over de grootte: 32" gaat ook nog goed. Mijn kamer was eerst ook zo groot, pastte perfect)

Dit topic is gesloten.