AMD64 4000+ of Opteron 148?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 21:17

Fixer

FP ProMod
Topicstarter
Hoi,

Wegens een kleine upgrade ben ik van plan om een nieuwe processor aan te schaffen (socket 939).
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende processoren:

AMD64 4000+ San Diego Klik hier

of

AMD Opteron 148 Venus Core Klik hier

1 van deze processoren komt dus op het volgende moederbord: MSI K8T Neo2-F V2.0.

Mijn vraag is dus; Welke van deze 2 processoren kan ik het beste nemen? Ik heb hier en daar al wat informatie gezocht over de processoren in kwestie, maar ik kon niet echt iets vinden waardoor ik zelf een conclusie kon trekken over welke ik nu het beste kan kiezen.

Het gaat gebruikt worden voor een "allround systeempje" waar wel veel op gegamed wordt.
Voor de rest komt er ook 2gb RAM in en een 1950pro.

Alvast bedankt :)

Edit: Link naar moederbord gefixt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fixer op 22-07-2007 19:33 ]

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 01:10
Die opteron is Dual core...

Onee sorry :o

[ Voor 55% gewijzigd door Remco Tr op 22-07-2007 19:25 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit topic, [Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4 lijkt me handig.

ARME AOW’er

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 21:17

Fixer

FP ProMod
Topicstarter
Klopt, dat heb ik ook al voor een groot deel doorgelezen. Jammer genoeg ben ik niets tegen gekomen dat aangeeft wat de beste keuze zou zijn ;(

Daarom hoopte ik dat een van jullie misschien zou weten welke processor de betere keuze is (het zal ongetwijfeld niet veel schelen) :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je prima zelf bepalen aan de hand van de technische specificaties.

In de FAQ van dit subforum kun je onder het 'Processors' gedeelte een linkje vinden naar een site met een overzicht van alle CPU's. Daarin staan de beide CPU's ook genoemd. Daaruit kun je afleiden dat de een 200MHz sneller is dan de ander en dat ze voor de rest niet verschillen. Gooi je menselijke logica in de strijd en trek je conclusies :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.