Toon posts:

Zelfbouw Super-Hub ?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de spaghetti zat. Ik wil al m'n externe apparaten aan één grote externe hub knopen. Wie heeft tips?

Ik wil minimaal 8 apparaten kunnen koppelen. Ik wil één kastje maken (uit alu ofzo), met één voeding. Het ding moet een flink aantal poorten krijgen: zeg 8xUSB2.0, 6xFW400 en 4xFW800. Dit alles verdeeld over voor- en achterzijde, want scanners, printers, TV-box enzo zijn permanent ingeplugd en AV-camera's, iPods, portable harddisks etc. moeten vaak los kunnen. Ik wil uiteraard vanaf mijn computer naar het kastje maar één kabel per protocol hebben. Let op: m'n gloednieuwe iMac 24" heeft geen PCI-sloten (en desondanks kocht ik 'm: voor het eerst dat ik een iMac verkoos boven een towermac).

Ik zoek nog de juiste componenten en denk daarbij aan het stacken van losse units. PCI-based dingen lijken me niet slim ivm extra componenten die ik dan nodig heb: ik zoek dus 3,5" of 5,25" units die ik makkelijk onderling kan doorlussen. Ik kon uitsluitend dit ding van Sweex vinden; Firewire400 is moeilijker, FW800 al helemaal. Enneh, niet alles is Mac-compatible (al zeggen veel fabrikanten het niet als het toch gewoon wél werkt: ik zal moeten testen).

-Heeft iemand tips over dergelijke units die op de markt zijn?

Anyone? Elektrofiele tips rond het doorlussen en de benodigde voeding zijn ook erg welkom! Opmerkingen over dat ik toch een tower moet kopen niet. _/-\o_

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Enorme "batterijen" aan relay's, knopjes om het boeltje te bedienen, wat logische nadenken, schema's tekenen en knutselen maar?

Ik dacht dat je een switchdoos wou om tussen apparatuur/computers te kiezen. Voor USB pak je USB-hubs en Firewire kan je doorlussen zodat er geen nood aan hubs is. Indien je de hubs lastig vindt, dan kan je ze in een houten bak ofzo inbouwen tot een soort casemod.

[ Voor 41% gewijzigd door rapture op 22-07-2007 15:13 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je wilt gewoon een USB hub en een Firewire hub in 1 doosje?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58
volgens mij is dit wel te doen. Ik ben zelf ook met zoiets bezig voor een windows laptop.

Op mijn usb hub zit een lampje die alleen aan gaat als de laptop ook aan is. Hieraan heb ik een optocoupler geknoopt waarmee een externe voeding geschakeld wordt die de hub weer voorziet van stroom.

Het is de bedoeling dat ik strax 1 of 2 usb kabels in mn laptop hoef te stoppen ipv 7 ofso.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:05:
Je wilt gewoon een USB hub en een Firewire hub in 1 doosje?
Ja, in feite is dat wat ik wil! Maar ik heb meer apparaten dan er in die losse hubjes passen (heb er nu twee hubs aanhangen en da's te weinig). Dus ik zoek iets groters; een beetje 'think different' dus... De situatie nu is dat ik, behalve een enorm woud aan kabeltjes (=stof vreten) en losse hubjes (die door alle stugge kabels die eraan vastzitten niet eens op hun plek blijven staan), ook losse voedingsblokken heb. Op zich geen punt, ware het niet dat ik enkele van mijn apparaten vaak los moet koppelen (mobiel werken). Hoop gedoe steeds weer.

Wat ik bereiken wil is visueel overzicht en bedieningsgemak. Ik denk dus aan 1 flinke kast (evt. rack mount 19") met 1 stuks voeding. In de kast een grotere-dan-normale hoeveelheid USB en FW poorten, zowel aan voor- als achterkant. Vandaar de term SuperHub.

Maareh, ik ben er al uit. Ik haal gewoon een fijne externe PCI-kaartenkast en probeer die over FW800 naar m'n Mac te linken. Ik moet dan wel m'n auto verkopen, want die krengen kosten nogal, maar dan heb ik wel wat ik wil. En fietsen schijnt gezond te zijn. Ik zal eerst n's zien of ik 'm zelf kan bouwen, en dan dus zonder de tussenstap met PCI-kaarten. Dus het idee van dude rapture:

"Indien je de hubs lastig vindt, dan kan je ze in een houten bak ofzo inbouwen tot een soort casemod.", waarbij in mijn geval hout=alu (want dat geleidt stroom beter en dan vind ik snel uit of alles veilig is aangesloten als ik 'm aanraak... dat scheelt weer een wandeling naar de aardlekschakalaar ;) ).

Thx 4 ur help.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een topic is wel meer dan genoeg. Verder in Zelfbouw USB- & FW-SuperHub ?.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.