Toon posts:

Zelfbouw USB- & FW-SuperHub ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de cable spaghetti helemaal zat. Ik wil al m'n externe apparaten aan één grote externe hub knopen. Wie heeft tips?

Ik wil minimaal 8 apparaten kunnen koppelen. Ik wil één kastje maken (uit alu ofzo), met één voeding. Het ding moet een flink aantal poorten krijgen: zeg 8xUSB2.0, 6xFW400 en 4xFW800. Dit alles verdeeld over voor- en achterzijde, want scanners, printers, TV-box enzo zijn permanent ingeplugd en AV-camera's, iPods, portable harddisks etc. moeten vaak los kunnen. Ik wil uiteraard vanaf mijn computer naar het kastje maar één kabel per protocol hebben. Let op: ik heb een gloednieuwe iMac en die heeft geen PCI-sloten.

Ik zoek nog de juiste componenten en denk daarbij aan het stacken van losse units. PCI-based dingen lijken me niet slim ivm extra componenten die ik dan nodig heb: ik zoek dus 3,5" of 5,25" units die ik makkelijk onderling kan doorlussen. Ik kon uitsluitend dit ding van Sweex vinden; Firewire400 is moeilijker, FW800 al helemaal. Enneh, niet alles is Mac-compatible (al zeggen veel fabrikanten het niet als het toch gewoon wél werkt: ik zal moeten testen).

-Heeft iemand tips over dergelijke units die op de markt zijn?

Anyone? Elektrofiele tips rond het doorlussen en de benodigde voeding zijn ook erg welkom! Opmerkingen over dat ik een Mac Pro of andere tower moet kopen niet. _/-\o_

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10854 voor een alles in 1 oplossing.

belkin verkoopt firewire hubs.

ik zou zeggen, koop 2 van deze units, sloop ze uit elkaar, stop ze tezamen in 1 kastje, duw de 2 upstream kabels in een shrinkwrap hulsje en verhit dit zodat het 1 kabel wordt, en klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
DrClaw schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:38:
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10854 voor een alles in 1 oplossing.

belkin verkoopt firewire hubs.

ik zou zeggen, koop 2 van deze units, sloop ze uit elkaar, stop ze tezamen in 1 kastje, duw de 2 upstream kabels in een shrinkwrap hulsje en verhit dit zodat het 1 kabel wordt, en klaar is klara.
Fijne buttplug. Ik zal eens kijken of dit gaat passen. :+ Zal ook Belkin n's checken. Dank.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
gaat de snelheid niet super achteruit? edit: je kan toch niet usb hub A kabel in en usb hub B kabel in aan elkaar maken, daarom zijn er juist hubs

[ Voor 58% gewijzigd door Speeddragon op 23-07-2007 19:26 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SPEEDDRAGON schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:20:
gaat de snelheid niet super achteruit? edit: je kan toch niet usb hub A kabel in en usb hub B kabel in aan elkaar maken, daarom zijn er juist hubs
Dat kan prima (zeker met USB) omdat je de max 480Mb/s die de USBbus heeft toch moet delen met het aantal apparaten dat eraan hangt. Dus of een apparaat nu tussen 2 hubs zit, of direct aan het systeem, het verschil is verwaarloosbaar (langere kabels en de hubs zelf zorgen natuurlijk wel voor iets vertraging, maar de snelheid zal doorgaans even goed zijn).