mediacenter pc zelf bouwen - welke videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views sinds 30-01-2008

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Hoi,

Ik wil een mediacenter pc zelf gaan bouwen van een wat oudere pc.
De onboard VGA kan ik niet gebruiken omdat die niet voldoet, maar welke videokaart kan ik dan het beste nemen ?

Het moet in de PCI slot komen (er is geen PCI Express aanwezig op het mainboard) en het moet een low-profile VGA kaart zijn vanwege de kleine behuizing.

Iemand daar ervaring mee ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Welk moederbord? heeft ie ook geen agp?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Het systeem heeft een MSI 7037 mainboard waarop 1 AGP slot zit, dus dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.

Nu heb ik ook gezien dat een Xbox 360 gemod kan worden om Mediacenter te draaien.
Dat is natuurlijk ook een goede optie, voor wat ik wil.
Ze zijn tweedehands niet zo gek duur, als ik het ga vergelijken met het geld wat ik nog in dit systeem moet stoppen om er een HTPC van te maken.....

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

speedme schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:59:
Het systeem heeft een MSI 7037 mainboard waarop 1 AGP slot zit, dus dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.

Nu heb ik ook gezien dat een Xbox 360 gemod kan worden om Mediacenter te draaien.
Ze zijn tweedehands niet zo gek duur, als ik het ga vergelijken met het geld wat ik nog in dit systeem moet stoppen om er een HTPC van te maken.....
ff zoeken in pricewatch is mijn advies. Voor pci kaarten heb je niet veel keus meer, voor agp nog wel. Dan ff de vraag&aanbod doornemen. Veel mensen die momenteel overstappen op pci-e, zla vast wel wat te vinden zijn. Ook nog even nagaan welke agp-versie je hebt (evt wiki-en) voor compatabiliteit

Groet, Maarten.

-_-

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Kan je in een Xbox360 dan ook een TV kaart? Of wil je geen gebruik maken van de TV mogelijkheden van Media Center?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
...
Dat is natuurlijk ook een goede optie, voor wat ik wil...
Bij mijn weten is het enkel de xbox1 die een mediacenter kan draaien?

Heb ik zelf ook, werkt relaxt en speelt praktisch alle formaten af.

Verwijderd

XBOX360 kan dienen als MCE extender, om helemaal offtopic te raken.

TS kan beter zijn huiswerk gaan doen ipv extreem beginnersvragen hier te dumpen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 13:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.