Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Heel simpel, dat is de grootte van de bioschip. En hoe groter de bios, hoe meer je erin kunt zetten. Had je vroeger genoeg aan een 1Mb bios, tegenwoordig zie je 4 en 8Mb veel meer, gezien er veel meer features op mobos komen en er ook dingen als de RAIDcontrollers inzitten e.d.
Maar met een 4mb bios heb je toch ook de settings om over te clocken..? of legt dat aan de mobo zelfTerw_Dan schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:05:
Heel simpel, dat is de grootte van de bioschip. En hoe groter de bios, hoe meer je erin kunt zetten. Had je vroeger genoeg aan een 1Mb bios, tegenwoordig zie je 4 en 8Mb veel meer, gezien er veel meer features op mobos komen en er ook dingen als de RAIDcontrollers inzitten e.d.
Deze mobo neem ik
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GEEA02
Heb nog een vraag anders moet ik weer een niewe Topic openen ;x
Ik wil denk ik gaan overclocken nou heb ik die mobo en dan neem ik deze AMD CPU:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HEEA35
wat voor geheugen moet ik er bij nemen?? DDR2 667MHz?
Thx,
Robert
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
dat heeft niets met bios grootte te maken, zoek naar reviews van het bord en je weet meer.
bordje is voor zover ik weet een van de beteren, maar als je wilt OCen ben je met een intel CPU gewoon beter af. afgezien nog daarvan dat ik me als ik jou was even in zou lezen alvorens vrolijk 1,6V over je CPU heen te zetten of iets dergelijks
EDIT wat dacht je van dit mobo, deze CPU en dit RAM (let niet op het SLI ready gedoe dat slaat nergens op, maar de prijs is goed
)
als je toch gaat overclocken heb je hiermee voor dezelfde prijs een veel sneller setje. multi van 11, FSB van 200 haalt makkelijk de 333, dat is gewoon 98% zeker en anders de 300 wel. met een beetje geluk kom je tegen de 400 aan, maar hoe dan ook, in elk geval ga je hiermee veel meer snelheid halen èn kun je meer info voor beginners vinden om dat iedereen en zn broertje tegenwoordig een conroe'tje overclockt
ohja, en we groeten automatisch ofzo dus doe geen moeite met de aanhef
bordje is voor zover ik weet een van de beteren, maar als je wilt OCen ben je met een intel CPU gewoon beter af. afgezien nog daarvan dat ik me als ik jou was even in zou lezen alvorens vrolijk 1,6V over je CPU heen te zetten of iets dergelijks
EDIT wat dacht je van dit mobo, deze CPU en dit RAM (let niet op het SLI ready gedoe dat slaat nergens op, maar de prijs is goed
als je toch gaat overclocken heb je hiermee voor dezelfde prijs een veel sneller setje. multi van 11, FSB van 200 haalt makkelijk de 333, dat is gewoon 98% zeker en anders de 300 wel. met een beetje geluk kom je tegen de 400 aan, maar hoe dan ook, in elk geval ga je hiermee veel meer snelheid halen èn kun je meer info voor beginners vinden om dat iedereen en zn broertje tegenwoordig een conroe'tje overclockt
ohja, en we groeten automatisch ofzo dus doe geen moeite met de aanhef
[ Voor 54% gewijzigd door iceheart op 22-07-2007 11:25 ]
Dat bordje is wel goed, alleen de standaard bios die er bij zit kun je niet goed mee overclocken (vastlopers). Dus ik raad je aan om de nieuweste bios er op te zetten. Hoe en wat staat in het boekje dat je erbij krijgt =) succes ermee.
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Thank-u voor de reacties ;diceheart schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:17:
dat heeft niets met bios grootte te maken, zoek naar reviews van het bord en je weet meer.
Het is 4Mb, milibits bestaan immers niet.xenonNn schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:09:
[...]
Maar met een 4mb bios heb je toch ook de settings om over te clocken..? of legt dat aan de mobo zelf
Deze mobo neem ik
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GEEA02
Welke settings je erin hebt staan is totaal afhankelijk avn hoe de bios in elkaar gezet is. Je hebt 2Mb biossen die heel uitgebreid zijn wat betreft OCen, en er zijn 4Mb biossen waarin je niets kunt.
@xenonmh oke, ik had net mn post wat geëdit, kijk daar ook eens naar, het maakt wel uit nl.
voor je eroverheenleest ofzo
Dit is inderdaad de grootte van de BIOS chip. Dit heeft verder niks te maken met de overklokbaarheid. Het ligt puur aan de fabrikant waarmee deze de BIOS ruimte wil vullen. Dit is niet echt een weegpunt om de keuze van een moederbord op te baseren.
Kortom: ga gewoon reviews, handleidingen, ervaringen, etc na of een moederbord aan je wensen voldoet
Zie ook PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
Kortom: ga gewoon reviews, handleidingen, ervaringen, etc na of een moederbord aan je wensen voldoet
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()