[OSX] webserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen aan het prutsen om op mijn Cube G4 een webserver aan de praat te krijgen. Voorheen had ik een windows machine die voor webserver speelde en dit werkte goed. Nu heb ik op de Mac MAMP geinstalleerd, dit zou nl. erg handig zijn om Apache en PHP aan de praat te krijgen. Op zich werkt het, want als ik van mijn MBP connect via het interne IP van de Cube (192.168.1.xxx) dan krijg ik mijn website te zien. Maar als ik via de URL (www.zonoskar.com) probeer, krijg ik niks, geen foutmelding of iets. Je zou zeggen dat het probleem in de router (linksys WAG354G) zit, maar ik heb poort 80 geredirect naar het IP van de Cube (voorheen stond daar het IP van de windows machine). Ook heb ik in MAMP ingesteld dat apache naar poort 80 luistert, maar volgens mij zit dat wel goed, aangezien het wel lukt via het interne IP van de Cube.

Wat heb ik geprobeerd:
- firewall van de Cube uitschakelen.
- router resetten.
- MAMP afsluiten en opstarten.

Ik kom er echt niet uit, of het moet zijn dat MAMP alleen geschikt is om interne (intranet zegmaar) netwerken te servicen, maar dat lijkt me sterk. Of niet.... Of zit er ergens in OSX 10.4 een service die je moet enablen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Je kan local je extern IP niet bezoeken.Extern werkt de site goed ;).

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:07

Q

Au Contraire Mon Capitan!

VanWilder schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:09:
Je kan local je extern IP niet bezoeken.Extern werkt de site goed ;).
Dat kan wel maar dan moet je je firewall aanpassen en dat ligt maar helemaal aan wat voor kastje je hebt staan als router.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
??? Toen ik nog een windows webserver had, had ik daar geen problemen mee. Ook als ik hier een plaatje wil posten en ik klik 'check images' dan krijg ik geen response.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
8)7 Ik had mijn firewall op de MBP aangezet |:( en deze gaf poort 80 niet door. Wel vreemd dat je dan wel via het interne IP deze poort kunt benaderen, maar niet via een externe site.