Toon posts:

Externe Harde Schijf aan- en uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik de Maxtor Personal Storage 3200 externe harde schijf aangeschaft. (via USB gekoppeld met computer)
Prima apparaat, maar helaas ontbreekt een knop om het apparaat aan en uit te schakelen.
Dat is vervelend, omdat het apparaat zodoende onnodig stroom verbruikt.

Weten jullie hier een goede oplossing voor? Is het bijvoorbeeld mogelijk in te stellen dat het apparaat tegelijkertijd met de computer aan en uitgaat?

Zelf dacht ik eraan om een schakelaar in de stroomtoevoer van de schijf te zetten. Kan dat kwaad?
Ik kan mij voorstellen dat het apparaat crasht als je midden in een schijfbewerking de stroomtoevoer afkapt.

Overigens, het volgende topic heb ik gezien: stroom uitzetten van externe harde schijf
Maar dat beantwoord mijn vraag nog niet helemaal.

Hoop dat iemand hier goede ideeen over heeft!

Met vriendelijke groet,
Bob

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weten jullie hier een goede oplossing voor? Is het bijvoorbeeld mogelijk in te stellen dat het apparaat tegelijkertijd met de computer aan en uitgaat?
Dit bestaat als master/slave stekkerdoos. Dan kun je ervoor zorgen dat niet alleen je pc uitgaat, maar ook gelijk de monitor, de printer, de speakers etc.

Een schakelaar kan ook prima, maar bedenk wel dat je dan wel netjes je schijf moet stoppen voordat je hem uitzet, anders dan gaat windows vervelend doen omdat hij je schijf neit kan vinden.