Toon posts:

stroom uitzetten van externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb van de week een maxtor basic personal storage 3200 gehaald. Het was een aanbieding van mediamarkt. Koste maar 79 euries. Ik heb wel 3 vraagjes.

Aansluiting kan alleen via usb 2.0 en het heeft een externe voeding.
Als ik de pc afsluit gaat de schijf niet automatisch uit.
Alleen als ik de stekker er uittrekt. Is dat erg voor de schijf? Er zit namelijk geen aan en uit knop op.

Mijn gegevens gaan niet verloren omdat ik bij "hardware veilig verwijderen" bij beleidsinstellingen de optie "optimaliseren voor snelle verwijderen" heb aangevinkt. De schrijfcache van windows word niet ingeschakeld.

Maar je kan ook de optie "optimaliseren voor prestaties" aanvinken. De schrijfcache van windows word dan wel ingeschakeld. Is dit dan beter?

De schijf heeft 320 GB maar bij "deze computer" geeft hij maar 298 GB aan hoe kan dit?
Ik heb de schijf niet eerst geformateerd voor dat ik het gebruikte.

Alvast thanx voor de replys

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 00:59 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
dat van 298 gig is bekent, windows werkt met 1024 als maat en de schijffabrikant gebruik 1000 als maat

wat je dus krijgt is 320000000000 is het aantal bytes wat gedeeld wordt door 1024
dan heb je kilobyte als je dat nog een keer deelt door 1024 krijg je megabyte en nog een keer krijg je gigabyte. je zult zien dat je op 298 gig uitkomt

van de optimalisatie heb ik zelf geen profijt gehad. of het nou aan was of uit, ik merkte geen verschil, maar misschien kan iemand anders je daar extra uitleg over geven

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Verwijderd

Write back cache moet je echt niet inschakelen op een externe schijf. Keer USB die niet contact maakt, stroomprobleempje of andere reden dat de verbinding even verbreekt en je kunt hele veel data kwijt zijn omdat de metainformatie van je filesystem beschadigt raakt.

Verwijderd

Topicstarter
Cool thanx voor de replys nou weet ik wel voldoende. d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 13:16 . Reden: topic sluiten ]