Toon posts:

[TV-decoder] DVB-Tdecoder misbehaviour ongelofelijke bagger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[TV-decoder] DVB-Tdecoder misbehaviour ongelofelijke bagger

Hoi,

Onlangs ontving ik m'n upgradepakketje voor m'n pc een nieuwe monitor, een geheugenplankje, een opteron processor en last but not least, een USB dvb-t decoder...
(terratec cinergy T USB XS -> voor gebruik in België, meer specifiek een 5/7Km ten oosten van Kortrijk West-Vlaanderen)
Deze laatste heeft mij nog tot niks gediend, het ramlatje heb ik nu momenteel ook nog even in de kast opgeborgen en wel hierom.
Persoonlijk vind ik 2 fouten/miskopen teveel voor slechts één bestelling dus dit probleem wil ik dan ook hard oplossen.

PROBLEEM:
Geen ontvangst (of zo lijkt het toch) terwijl er normaalgezien toch wel 'iets' van ontvangst moet zijn, al was het slechts radio.

VRAAG:
Hoe kan ik dit oplossen, meer bepaald gebruik ik wel de correcte soort antenne? Of kan een oude 'analoge' antenne ook als dvb-t antenne dienen. Volgens de informatie die ik reeds opgezocht heb wel, maar zelfs als ik m'n usb-miskoopje aan de antenne hangen die we hier thuis net onder het dak staan hebben (waar we Franse posten, enkele Nederlandse posten en de standaard Belgische posten (één, canvas/ketnet) mee kunnen ontvangen, niet digitaal wel) ontvang ik nog geen sikkepit.

Morgen komt mijn broer langs met zijn laptop waar zijn usb-dvb-t ontvanger wel mee werkt én zijn antenne. Hij woont wel in leuven maar hij kan alle posten ginds wel ontvangen.
Maar ik had graag al een en ander van extra info samengesprokkeld van betrouwbare bron en vanuit praktijkervaring. Zodat ik eventueel nu al kan checken of ik geen domme fouten over het hoofd zie.

Alle hulp is meer dan welkom! Letwel, ik heb al gegoogled zo weet ik dat ik voor België onder channel 22 moet zoeken (maar zelfs als ik de volledige range 5500 tot 866000 scan in stappen van 1000 vind m'n oranje-witte onding nog niks). De antenne waar ik het over heb werkt zeker nog aangezien ik die uit de televisie gehaald heb (en toen werkte ie nog) en bij het terugsteken ging de televisie ook terug lustig door met ontvangen...

Cheers!

Verwijderd

Topicstarter
Ok net gemerkt dat ik op kanaal 40 moet zoeken, maar ook daar geen geluk :(.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoort meer in het beeld forum thuis, Consumentenvideo en videobewerking of hifi sub forum. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2007 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu net gelezen op deze site dat de kleine antenne die meegeleverd is ook ontvangst krijgt via het metalen object waar de magneetvoet op geplaatst wordt.
Dat zette me aan het denken en toen schoot het me binnen dat onze trapleuning uit metaal gemaakt is (en het is nogal een groot stuk ook). Dus ik met mijn laptop en dat klein grut naar de trapleuning, en dat blijkt dus inderdaad te werken... na wat verder denkwerk herinnerde ik me dat het frame van m'n bed (het frame waarop de latoflex latten bevestigd worden) ook van metaal was...
Nu heb ik op m'n kamer ontvangst zei het wel met flink wat digitale storing, zowel audio als video... En die pieptonen en kliktonen zijn toch wel flink vervelend. Nu vind ik het jammer dat ik niet zo'n oude matras heb met zo'n metalen schakels als vering... Want dan had ik misschien wel wat meer ontvangst, wie weet.

Goed wat me wel opviel en wel wat raar leek is het feit dat zowel de trapleuning als het frame van m'n bed 77% ontvangst heb...

Verdere hulp is nog altijd welkom!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:34:
Hoort meer in het beeld forum thuis, Consumentenvideo en videobewerking of hifi sub forum. ;)
Meh sorry, meh is new here... :s

Kan ik zelf de volledige thread verplaatsen? Of zou een toevallig langskomende moderator dat willen doen voor mij?

Maar aangezien het pedanter is een nieuwe thread op te starten, zal ik hier nog wat verder ploegen...

HOEZAAA, laat de klokken luiden, ik heb beeld... En hoe... super, al zeg ik het zelf, én radio enzo... Heel fijn allemaal. Vooral de manier waarop.

Ik ben een goede vriend van Miejas die ook ronddwaalt op dit forum, en samen met hem heb ik z'n baffels gerestaureerd in een.... 'unholy' fashion.

Nu heb ik een dvb-t antenne gefabrikeerd door:
1) een lange koperen kabel (1.5mm) af te knippen en deze langs het hout van m'n raam te bevestigen
2) de kleine antenne heb ik volledig gemutileerd zodat de koperen kabel nu de 'antenne' is (de magnetische voet is nog intact.
3) de voet met de kabel aan bevestigd hangt nu via magnetisme aan het ijzeren frame van m'n bed
4) m'n decoder heb ik met wat kneedgom onder m'n bed bevestigd
5) er loopt nu een lange USB-kabel van m'n bed tot m'n bureau :D
6) steek je USB-bed-Kabel in de pc, 'n' done :D

Enige stomme is nu dat ik enkel beeld heb op m'n laptop. En geen beeld op m'n desktop. En dat doordat in vista de software die gebundled was met m'n apparaatje niet werkt. Niet werkt in de zin dat de software zelfs mijn dvb-t decoder niet eens herkent...

De laatste vraag blijft dus: is er een degelijk programma dat dit kan verwezelijken? Ik heb al wat gegoogled maar aangezien m'n beugel bijna leeg is zit er geen duur tv-pakket meer in voor mij...

Cheers!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 22:48 ]