Overclocking help

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• shilex
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08-2024
Hey,

Ik heb een maand of 2 nieuwe pc gebouwd dit zijn de specs :

Asus Striker Extreme
E6600 2.4 2*2mb
1*2gb ddr 667
2*250gb wd 7200 16mb raid0
8800gts oc msi
580watt shitty voeding

Nu mijn vraag is hoeveel zou ik mijn cpu overcloken en de fsb en welke is een degelijke cpu cooler
En pls hou rekening dat ik een Striker Extreme heb een grote zalman raakt er al niet in die heb ik hier liggen zal straks paar pics nemen.
Btw draait nu aan 41 a 42 graden dus gaat heel goed

THX

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin met de Frequently Asked Questions TCA te lezen. Boordevol informatie, en met de zoekfunctie kun je ontzettend veel vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er is maar 1 manier, namelijk de FSB verhogen. Misschien dat je je geheugen wat teug moet klokken, maar dat moet je allemaal gaan testen wat de max van alle onderdelen is.

Ik zou zeggen lezen en nog eens lezen, er is zat te vinden over het overklokken van cpu. :)

En ga eerst maar eens een tijdje kijken in de bios en achterhalen wat het allemaal doet en waar het zit. Het is veilig om gewoon wat te verander in je bios om te kijken wat de functie allemaal onder de menu's zitten. Zolang je niet save veranderd er niks in je bios en kan je gerust wat rond neuzen.

[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2007 14:35 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen eens Frequently Asked Questions TCA » De Basics van Overklokken door.
Voordat je met overklokken begint is het belangrijk te allen tijde te weten waar je mee bezig bent.
Kijk bijvoorbeeld ook eens in de RAM FAQ en in PMG FAQ » Een paar basiscursussen.

Hierbij beperk ik me slechts tot de artikelen op GoT; met Google kom je nog verder. Uiteindelijk komt het neer op lezen, lezen, lezen en als je denkt genoeg kennis te hebben proberen, proberen, proberen. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

shilex schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:27:
[...]
580watt shitty voeding
[...]
Misschien is de beste tip wel de shitty voeding te vervangen door een goede voeding, voor je zelfs maar nadenkt over overclocken....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

gambieter schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Misschien is de beste tip wel de shitty voeding te vervangen door een goede voeding, voor je zelfs maar nadenkt over overclocken....
Laat we het maar eerst proberen met deze. ;) Beetje loze opmerking, je had nog beter een simpele link kunnen geven naar de FAQ.

Maar ik verwacht zo een slotje, want er is hier geen plaats om noobs op weg te helpen, je moet hier eerst zelfstudie doen en dan mag je terug komen. :P

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2007 14:41 ]

Verwijderd

Teneerste ga wat lezen, binen 2 minuten weet je al meer. En we zitten hier niet op MSN dus normale spelling is wel zo gewenst. En qua cooling zou ik waterkoeling nemen, tenminste als je ver wil gaan.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:16
http://www.hardware.info/nl-NL/video/
Hier staat een guide in de vorm van een filmpje over overclocken voor de beginnende overclocker ("Overklok special - Meer prestaties voor hetzelfde geld"). En idd een fatsoenlijke voeding aanschaffen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:37:
[...]
Laat we het maar eerst proberen met deze. ;) Beetje loze opmerking, je had nog beter een simpele link kunnen geven naar de FAQ.
Zie gambieter in "Overclocking help" ;)

De hardware is duur genoeg om niet te willen laten beschadigen door een overbelaste voeding.
Maar ik verwacht zo een slotje, want er is hier geen plaats om noobs op weg te helpen, je moet hier eerst zelfstudie doen en dan mag je terug komen. :P
Het is inderdaad de vraag of de TS aan OC'en toe is :)

• shilex
LOL Eingelijk mijn grooste vraag was welke cooler en een paar tips ik weet wel hoe ik moet overcloken en ook in de bios shit mag veranderen enzo mad_max234 zo noob ben ik niet maar van de voeding dat is waar die ga ik wss veranderen door een real power pro denk ik
Maar welke cooler??

Verwijderd

Lucht bijvoorbeel Tuniq Tower, als je waterkoeling wil zou je moeten kijken naar een goede setup.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:16
shilex schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:46:
LOL Eingelijk mijn grooste vraag was welke cooler en een paar tips ik weet wel hoe ik moet overcloken en ook in de bios shit mag veranderen enzo mad_max234 zo noob ben ik niet maar van de voeding dat is waar die ga ik wss veranderen door een real power pro denk ik
Maar welke cooler??
Nog steeds hetzelfde: ga lekker even zoeken op internet.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nou die 580w shitty voeding kan best een factor spelen hoor. Zolang de voeding een kleine 400w aan continue vermogen kan leveren en de 12V rails sterk genoeg zijn, is er niets aan de hand.

Maar als de voeding echter te zwak is zal flink OCen de boel instabiel maken. Verwacht niet dat de 580w voeding zo shitty is dat ie te zwak is, maar je weet het nooit ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
shilex schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:46:

LOL Eingelijk mijn grooste vraag was welke cooler en een paar tips
In dat geval kan er iets worden aangemerkt op de manier waarop je dit duidelijk maakte in de TS.
Daar staat namelijk:
...
Nu mijn vraag is hoeveel zou ik mijn cpu overcloken en de fsb en welke is een degelijke cpu cooler
...
De vraag aangaande de koeler lijkt mij in deze formulering eerder een bijvraag.
Zodoende wordt dit topic behandeld alszijnde een 'hoeveel moet/kan/wil/mag ik overklokken'-topic.
...maar van de voeding dat is waar die ga ik wss veranderen door een real power pro denk ik
Neem desnoods even een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17.
Maar welke cooler??
Eentje die past op Socket775 en aan jouw eisen voldoet. Zo moeilijk is het niet...

[ Voor 34% gewijzigd door Rone op 21-07-2007 14:54 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

SKiLLa schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:48:
Nou die 580w shitty voeding kan best een factor spelen hoor. Zolang de voeding een kleine 400w aan continue vermogen kan leveren en de 12V rails sterk genoeg zijn, is er niets aan de hand.

Maar als de voeding echter te zwak is zal flink OCen de boel instabiel maken. Verwacht niet dat de 580w voeding zo shitty is dat ie te zwak is, maar je weet het nooit ;)
Ja maar dat te doen voordat je maar iets geprobeerd heb. :X Dat moet je dus eerst testen door het te proberen. ;)

En hij draait nu toch stabiel, dus geen aanleiding nog om de voeding gelijk te vervangen. (kan altijd nog) En je hoeft mijn echt niks uit te leggen, over voedingen en overklokken.

En wat gebruiken dit soort systemen toch abnormaal veel stroom 350-400 watt.

• shilex
Oke dank u voor de info tot nu toe maar normaal kan de Coolermaster Real Power Pro 850 watt
Toch wel 2 *8800gts in sli aan ?? En zefl veel meer normaal nee?

Verwijderd

Oh mijn god. Je pikt ook echt werkelijk niets op van wat we je zeggen he.
Die watts maken geen reet uit zo lang het niet kwaliteit is. Jouw systeempje is al lang tevreden met een goede 500w voeding. 850w is en blijft nog wel een tijdje alleen maar overkill.

• shilex
Leip-o-Matic denk dat het dit wordt :

600W - OCZ600GXSSLI

OCZ The Tempest CPU cooler

en dan nog is terug komen :d

Verwijderd

Dat begint er al meer op te lijken.
Qua merk en qua aantal watts.

Verwijderd

neem maar corsair hx620watt

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Waarom een nieuwe voeding als de oude nog voldoende is, want je weet helemaal nog niet of je voeding het niet gaat trekken. Of wil je sli gaan draaien, want dat vermelde je niet in je startpost?

Anders begin maar eerst met het oc, en kan je later zien of je voeding je misschien gaat tegen houden. ;) Of is je motto eerst kopen en dan kijken wat ik nodig heb. lol

En 850watt :X Dat zou ik echt nooit in mijn pc willen hebben en verstoken wat een verspilling aan energie.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2007 16:29 ]

• shilex
Je hebt wel gelijk mad max234 over die 850 gaat veel verbruiken en zoals eerder gezecht is het overkill maar denk dat ik voor die ocz ga gaan.
En sorry voor mijn domme vragen :d
Welke van de 2 is de beste volgens jullie de Corsair hx620watt of
600W - OCZ600GXSSLI
ik vindt de ocz beter

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

voeding verbruikt toch niet meer als je nodig hebt
die 580 ga je niet halen met zowat geen enkel systeem eigenlijk, mar voor het overklokken
is het belanrijk dat je voeding niet tot het uiterste hoeft te gaan dat komt de stabiliteit niet ten goede.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 15:30
Tazzios schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:41:
voeding verbruikt toch niet meer als je nodig hebt
die 580 ga je niet halen met zowat geen enkel systeem eigenlijk, mar voor het overklokken
is het belanrijk dat je voeding niet tot het uiterste hoeft te gaan dat komt de stabiliteit niet ten goede.
Het rendement van een voeding word hoger naarmate de belasting omhooggaat, als een 1000watt voeding maar 150 watt gebruikt is dat dus absoluut niet effeciënt :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel basic vragen hoor :) Welke koeler je moet hebben is uitgebreid besproken in andere topics die gemakkelijk te vinden zijn met de search, hoe je moet overklokken staat in de FAQ :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.