Socket AM2 DDR1 ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Biggyboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03-2010
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een moederbord met zowel socket AM2 als DDR1/DDR2 ondersteuning.
Op dit moment heb ik een Asus A8N-E met DDR1 geheugen en wil graag een X2 CPU kopen maar het is mij opgevallen dat ik een stuk goedkoper uit ben met socket AM2.(ook handig voor in de toekomst als ik me CPU nog eens wil vervangen.

Ik zoek dus een moederbord die ik zo kan vervangen voor mijn huidige moederbord, waarbij ik alleen de CPU hoef te vervangen en in de toekomst nog kan overstapper naar DDR2 geheugen.

Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben daar ook naar aan het kijken voor een server. Maar heb je zelf al gezocht? Dat is namelijk de bedoeling, afwachten tot een ander het werk doet in ieder geval niet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Biggyboy
Ja ik heb goed gezocht(zat al op de vraag te wachten)
Heb via google en de websites van de fabrikanten gezocht maar kan nergens een goeie search o.i.d vinden.(ben al een paar dagen aan het zoeken)

Ik heb ook gezegd dat ik een tijdje op zoek ben, wel goed lezen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik het goed heb maakt ASrock zulk soort bordjes.
  • Echter; het is een vrij brak bord, vooral met DDR1 erin.
  • Er kunnen maar twee reepjes DDR1 óf DDR2 in, niets anders.
  • DDR1 heeft slechte performance.
Als je nu DDR2 aanschaft, en je DDR1 verkoopt, draai je maar een paar euro's verlies, omdat DDR1 veel duurder is. DDR2 prijzen zijn weer aan het stijgen, dus wachten is niet slim.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27

Thandor

SilverStreak

Dat is technisch niet mogelijk. De AMD Athlon64 heeft een on-die geheugencontroller. Als je een AM2 CPU plaatst heb je automatisch DDR2-SDRAM nodig, als je een S939 CPU plaatst heb je automatisch DDR-SDRAM nodig. Immers bestaan er geen AM2 processoren met een DDR-SDRAM controller.

Een oplossing is dus niet mogelijk. Het kiezen van bepaalde ASRock moederborden met een upgradeset is ook geen oplossing, immers kun je dan geen gebruik maken van AM2 i.c.m. DDR-SDRAM.

[edit]Het is wel mogelijk om een converter te gebruiken. Gezien de nadelen (prijs, verkrijgbaarheid, compatibiliteit) kun je deze converter beter niet kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 21-07-2007 14:01 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Biggyboy
Ja precies, kan dus beter meteen overstappen naar DDR2.(daarom kon ik dus geen bordjes vinden :P )
(Ik heb 2 twinx512 setjes)

@thandor: oke dat is duidelijk, zou het voor mij dan gunstiger zijn om meteen over te stappen naar de intel E-serie of kan ik gewoon het beste bij AMD blijven?
Heb eigelijk geen zin om alles opnieuw te installeren(of heb ik geen andere keus), ik wil alleen het board en de cpu vervangen (en geheugen in dit geval)

[ Voor 70% gewijzigd door Biggyboy op 21-07-2007 14:04 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Weet niet hoe oud die instal is, maar lijk me dat je met een frisse instal beter af bent. En kan geen kwaad om dat eens in de zoveel tijd te doen. ;)

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Bij 't veranderen van je moederbord zul je in de meeste gevallen ook windows opnieuw moeten installeren. Dit moet zeker als je verandert van cpu merk/socket. Het is zeker zo slim om dit altijd te doen ivm stabiliteit.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27

Thandor

SilverStreak

Biggyboy schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:59:
Ja precies, kan dus beter meteen overstappen naar DDR2.(daarom kon ik dus geen bordjes vinden :P )
(Ik heb 2 twinx512 setjes)

@thandor: oke dat is duidelijk, zou het voor mij dan gunstiger zijn om meteen over te stappen naar de intel E-serie of kan ik gewoon het beste bij AMD blijven?
PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?.
Heb eigelijk geen zin om alles opnieuw te installeren(of heb ik geen andere keus), ik wil alleen het board en de cpu vervangen (en geheugen in dit geval)
Geheel afhankelijk van de hardware / software. Sommige installaties van Microsoft Windows 'gaan tien chipsets' mee terwijl een switch van een i865 naar een nForce2 een directe BSOD op kan leveren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1